AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #61 Del Skrevet 4. desember 2023 Torine Theoline Heine Anonymkode: bbf97...3f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #62 Del Skrevet 4. desember 2023 Hansehan skrev (På 29.11.2023 den 5.32): Hvor mange Gjerdine og Leidulf kjenner du? Lol. Har har møtt på en Leidulf en gang i mitt liv på den tiden jeg tøset rundt på byen på 90-tallet. Min tanke var "nå har jeg klina med en fyr som har enda styggere navn enn han forrige". Han forrige het Guttorm. Anonymkode: 7c4ad...1ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #63 Del Skrevet 4. desember 2023 Talion Saxe Syver Florian Anonymkode: 54da2...0f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #64 Del Skrevet 4. desember 2023 Bergtora! Det er litt tøft Anonymkode: 7c4ad...1ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #65 Del Skrevet 4. desember 2023 Ågot Anonymkode: 2c802...36f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #66 Del Skrevet 4. desember 2023 Jente: Gjendine Thilde Fride Thyra Adele Demi Carmen Iris Olea Gutt: Francis Arvin/Alvin Luis Finn Sem Anonymkode: 7ede1...1c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abderitt Skrevet 5. desember 2023 #67 Del Skrevet 5. desember 2023 Nordis, Odine, Kanutte. Eike, Eyolf, Valgeir, Frey. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 9. desember 2023 #68 Del Skrevet 9. desember 2023 Thyra Bergliot Bella Alvilda Magdele Gurine Olga Kristi Frans Ingebret Haldor Sjur Brigt Severin Erling Theis For å finne slike sjeldne gamle navn om du tenker å ta det i bruk på et barn, så har jeg tre tips. 1. Sjekk statistikker på ssb.no/navn Der kan du finne tilbake til slutten av 1800-tallet 2. Let bakover i slekta, 80-120 år tilbake i tid 3. Gå tur på en kirkegård hvor det er graver med folk som er født på slutten av 1800- og starten av 1900-tallet, og legg merke til navnene på disse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #69 Del Skrevet 11. januar Øllegaard (jentenavn), Josefa, Bergeton, Osvald Anonymkode: fe5c1...185 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gs1721 Skrevet 2. februar #70 Del Skrevet 2. februar Alberte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersmurf Skrevet 2. februar #71 Del Skrevet 2. februar Samuline Kanutte Abelone Alvilde Jensine Emeline Maline Perline Perly Larsine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 2. februar #72 Del Skrevet 2. februar Noen som har merket seg at det er urNorske navn som gjelder nå,og gjort det i en årrekke? Da jeg var barn så hadde veldig mange internasjonale navn på skolen og i klassen Richard Kevin Andrew Kenneth/Ken Nicholas Thomas/Tom Irene Monica Susan/Susanne Jeanette Liv Osv. Er bare noe jeg har merket meg. Kan ikke huske at min generasjon var så utrolig nasjonalister,men folk forandrer seg jo. Å navn går vel av moten.. Bare lurer på når det er inn igjen med Engelskvennlige navn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #73 Del Skrevet 3. februar Fant80 skrev (18 timer siden): Noen som har merket seg at det er urNorske navn som gjelder nå,og gjort det i en årrekke? Da jeg var barn så hadde veldig mange internasjonale navn på skolen og i klassen Richard Kevin Andrew Kenneth/Ken Nicholas Thomas/Tom Irene Monica Susan/Susanne Jeanette Liv Osv. Er bare noe jeg har merket meg. Kan ikke huske at min generasjon var så utrolig nasjonalister,men folk forandrer seg jo. Å navn går vel av moten.. Bare lurer på når det er inn igjen med Engelskvennlige navn De fleste navnene på topplistene er da veldig internasjonale og slik har det vært lenge. Ser det har begynt å komme tilbake en del navn som ikke fungerer like bra i utlandet, men har inntrykk av at flertallet fortsatt er opptatt av at navnet kan uttales greit på engelsk. Anonymkode: 40d71...28d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 3. februar #74 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (På 28.11.2023 den 13.36): Min datter heter Hedvig....bare rundt 1000 som heter det i Norge Anonymkode: 150d2...bd8 Navnet Hedvig er veldig hypet nå om dagen og har hatt en eksplosiv vekst de siste årene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #75 Del Skrevet 3. februar On 11/28/2023 at 1:36 PM, AnonymBruker said: Min datter heter Hedvig....bare rundt 1000 som heter det i Norge Anonymkode: 150d2...bd8 Rundt 2000 mener du vel? Var 180 stykker bare i fjor Anonymkode: 6d359...a89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 3. februar #76 Del Skrevet 3. februar Supersmurf skrev (19 timer siden): Samuline Kanutte Abelone Alvilde Jensine Emeline Maline Perline Perly Larsine Mannenavn hvor de har slengt på endelsen - ine for å lage et jentenavn. Eksemplene du ramser opp er verken urnorske eller særlig fine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesnillelilla Skrevet 3. februar #77 Del Skrevet 3. februar Agdis og Jarne er sjeldne navn, dog usikker på hvor gamle de er (dog ikke veldig mye siden jeg har kjent eldre mennesker med de navnene) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #78 Del Skrevet 3. februar Datteren vår heter Vedis. Norrønt, og et navn hun er nesten alene om å ha. Anonymkode: ee54c...d1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #79 Del Skrevet 3. februar Et navn som går igjen i bygdesoga vår er Rasofiel 😎 Har sett eksempler på det fra 1600-tallet og utover. Om det er fint får vel være opp til den enkelte å bedømme, men sjeldent er det i hvert fall, haha. Anonymkode: b7f2d...dea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #80 Del Skrevet 3. februar Astrina, Berly, Margunn, Vigdis, Jonhild, Selvin, Klarly, Ebeneser, Berent, Sevald Anonymkode: 63c10...636 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå