Gå til innhold

Hva pakker du for en todagers tur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva pakker dere for en todagers tur (typ kurs/konferanse med hotell)?

Synes alltid jeg har med enten for lite eller for mye... Litt nysgjerrig på hva de andre har i kofferten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pakker full koffert så har jeg alt jeg trenger. Siden jeg alltid kjører egen bil så kan jeg ha med alt jeg trenger. 

Anonymkode: 9cab8...cc7

Skrevet

Jeg pakker ett antrekk for hver dag. Jeg reiser mye, så har erfaring. Ingen grunn til å drasse med seg mye 

Anonymkode: 2a486...82e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det kommer jo helt an på årstid, og hva jeg skal der. 

Er det anledning til å ta seg en løpetur? Er det middag med "pent antrekk" om kvelden? Er det sosiale greier av typen "tur på en gjørmete fjellknaus"?

Anonymkode: dd49e...784

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

For kun to dager: Ett antrekk for kurset og ett for fritid. Fritid kommer an på om man skal henge på rommet/trene eller i baren/på byen/ut og spise.

• Liker 2
Skrevet

Kommer helt an på hva man skal, og hva "to dager" betyr. 
Er det oppmøte kl 08 dag 1, og avsluttes etter middag dag 2? Eller er det oppmøte til lunsj dag 1 og avsluttes kl 15 dag 2? 
Med eller uten flyreise? 

Typisk for meg er en jeans som jeg bruker på kurs/konferanse, og bruker samme to dager. På sommer kan jeg vurdere skjørt også.
En genser/skjorte/topp til dag en, og en annen til dag 2. 
Passende antrekk til middag, noen ganger jeans og topp, andre ganger kjole. Ren truse og sokker. 
Fritidsklær eller treningstøy om det er tid til det i programmet. 
Er det med flyreise eller togreise, så tar jeg ofte med toalettsaker for en dusj også, ellers tar jeg kun med sminke, sminkefjerner, ansiktskrem, tannbørste og tannkrem. Skal jeg trene har jeg selvfølgelig dusjting med. 
Vanligvis er jeg på konferanse maks en times kjøring hjemmefra, da kan jeg like gjerne pakke alt i en vanlig pc-sekk. 

Anonymkode: bc6d5...357

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på programmet (f.eks. lunsj til lunsj, fra morgenen av første dagen til kveld dagen etter) og hvor man skal (f.eks. er det midt i en by eller på fjellet).

Med utgangspunkt i lunsj-lunsj:
Normalt sett har jeg allerede på det antrekket jeg skal bruke på konferansen/kurset når jeg ankommer det, ett for middag dersom det er planlagt felles middag og et antrekk for konferansen/kurset dag 2. Tar gjerne med et ekstra skift sånn i tilfelle jeg skulle være uheldig å søle kaffe e.l. underveis. Tar gjerne med treningsklær om det er treningsstudio / gym på hotellet, men det sjekker jeg opp før jeg reiser. Vet flere og flere også legger inn felles gå tur / utendørs aktivitet så må som regel ta med turtøy/yttertøy også. Ellers tar jeg jo også med såpe/kosmetikk, en god bok, ekstra sko, lader(e), undertøy

Anonymkode: b9d5c...496

Skrevet

Rent undertøy og toalettsaker. Topp/bluse til dag to. Innesko om vinteren. Cardiganjakke. Badetøy/treningstøy hvis det er mulighet for dette. Turtøy hvis vi utenfor byen. Litt mer undertøy og ekstra topp for hver dag ved lengre opphold.

Anonymkode: 52558...a49

Skrevet

To dagers: Antrekk for middag og ny overdel for dag 2. Rent undertøy og toalettsaker. Alltid turtøy, i tilfelle det blir fritid og muligheten til å ta seg en luftetur. 

Anonymkode: 5bc60...907

Skrevet

Bare en boxer og sokker i lomma :) Tannbørste/tannkrem/såpe er jo på hotellet. To dager betyr som regel 1 natt overnatting bare. Med 2 netter kjører jeg det samme, 3 netter har jeg med mer :) 

Anonymkode: 9a778...7f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...