Gå til innhold

Kroppen er veldig annerledes etter spontanabort

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle dere🤗

Vi gikk gjennom en spontanabort i uke 7 for snart 3 måneder siden. Den siste måneden har kroppen min oppført seg som at jeg er i normal syklus igjen. Jeg har opplevd eggløsningsslim, murringer i korsryggen, ømme bryster osv.. 

Men allikevel har jeg verken fått positiv eggløsningstest, positiv graviditetstest eller menstruasjon. 

Dette får meg til å tenke at jeg ikke har hatt eggløsning, selvom det kjennes sånn ut på kroppen. 

Er det noen av dere som har opplevd det samme eller vet noe om hva dette kan skyldes? 

Jeg fikk beskjed av gynekologen at jeg ville få menstruasjon etter 4-6 uker, når jeg var der i forbindelse med spontanaborten. Men det har snart gått 3 måneder uten at jeg har fått menstruasjon.

Føler meg både forvirret og utålmodig😔❤️

Anonymkode: c499e...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg hadde en SA i oktober og selv om jeg riktig nok har fått tilbake mensen, så føler jeg kroppen er ganske på bærtur. Jeg har nå hatt mensen to ganger siden SA'en og føler ikke det henger på greip. Syklusen er litt på tur, kan man si. Ekstremt frustrerende, men det må være enda mer frustrerende å ikke ha fått tilbake mensen i det hele tatt... håper det ordner seg for deg snart, eller at du får sjekket deg. Kan det være rester igjen? 

Anonymkode: 75439...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei,

Jeg hadde en SA i oktober og selv om jeg riktig nok har fått tilbake mensen, så føler jeg kroppen er ganske på bærtur. Jeg har nå hatt mensen to ganger siden SA'en og føler ikke det henger på greip. Syklusen er litt på tur, kan man si. Ekstremt frustrerende, men det må være enda mer frustrerende å ikke ha fått tilbake mensen i det hele tatt... håper det ordner seg for deg snart, eller at du får sjekket deg. Kan det være rester igjen? 

Anonymkode: 75439...45a

Takk for at du deler historien din🤗

Nei, altså når jeg var hos gynekologen etter 2 dager så var alt borte, såå det er det nok ikke.. Ikke så veldig gøy når kroppen ikke spiller på lag😔

Takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hei alle dere🤗

Vi gikk gjennom en spontanabort i uke 7 for snart 3 måneder siden. Den siste måneden har kroppen min oppført seg som at jeg er i normal syklus igjen. Jeg har opplevd eggløsningsslim, murringer i korsryggen, ømme bryster osv.. 

Men allikevel har jeg verken fått positiv eggløsningstest, positiv graviditetstest eller menstruasjon. 

Dette får meg til å tenke at jeg ikke har hatt eggløsning, selvom det kjennes sånn ut på kroppen. 

Er det noen av dere som har opplevd det samme eller vet noe om hva dette kan skyldes? 

Jeg fikk beskjed av gynekologen at jeg ville få menstruasjon etter 4-6 uker, når jeg var der i forbindelse med spontanaborten. Men det har snart gått 3 måneder uten at jeg har fått menstruasjon.

Føler meg både forvirret og utålmodig😔❤️

Mensen burde vært kommet tilbake etter 3 mnd.. Men alle kropper er ulike, og reagerer ulikt 💔 Helt normalt at kroppen føles litt sånn på villspor. Og man kan oppleve litt kluss med eggløsning og mensen, men jeg ville tatt en prat med gyn siden det er gått 3 mnd. Skader ikke med en sjekk eller prat. 🌹

Er det ikke rester, så er det nok hormonene dine som er litt sånn over alt og ikke kommer helt igang igjen. 

Ved SA/MA har jeg max gått 8 uker før mens kom tilbake. Variert på lengden fra gang til gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (12 minutter siden):

Mensen burde vært kommet tilbake etter 3 mnd.. Men alle kropper er ulike, og reagerer ulikt 💔 Helt normalt at kroppen føles litt sånn på villspor. Og man kan oppleve litt kluss med eggløsning og mensen, men jeg ville tatt en prat med gyn siden det er gått 3 mnd. Skader ikke med en sjekk eller prat. 🌹

Er det ikke rester, så er det nok hormonene dine som er litt sånn over alt og ikke kommer helt igang igjen. 

Ved SA/MA har jeg max gått 8 uker før mens kom tilbake. Variert på lengden fra gang til gang. 

Jaa, jeg er helt enig i at den burde kommet tilbake nå🤗

Testene de siste dagene har vært ganske sterke, men vil ikke si den er helt positiv..

Såå bør kanskje vurdere en tur til gyn🫶🏻

Takk for at du deler🌟

IMG_5710.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jaa, jeg er helt enig i at den burde kommet tilbake nå🤗

Testene de siste dagene har vært ganske sterke, men vil ikke si den er helt positiv..

Såå bør kanskje vurdere en tur til gyn🫶🏻

Takk for at du deler🌟

IMG_5710.jpeg

Husk på at EL kan skje selv om du ikke får helt positivt utslag på tester 😉  

Men ja, en sjekk hos gyn skader ikke 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene90 skrev (1 minutt siden):

Husk på at EL kan skje selv om du ikke får helt positivt utslag på tester 😉  

Men ja, en sjekk hos gyn skader ikke 😊

Ikkesant🤗

Takk for innspill💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...