AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #1 Skrevet 28. november 2023 Vi har en stor svart dobbeldør med vindusfelt på ene siden. Har et lite overbygg. Det øverste trappefeltet er ikke så stort. Men da jeg kjøpte en krukke så det litt for smått ut for huset og døren. Har dere gode tips? Jeg tenker at det kan være fint med noe høyt og smalt som ikke tar for mye plass men likevel er litt stort pga høyden. Også er det veldig vanskelig pga at det bare er vindusfelt på ene siden. Hvordan kan jeg løse det? Ender liksom ikke med symmetri uansett 😄 Tips? Anonymkode: 7fff6...ced
Kamelia83 Skrevet 29. november 2023 #2 Skrevet 29. november 2023 Større krukke med et tre i? En stor lykt?
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #3 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (På 28.11.2023 den 11.51): Vi har en stor svart dobbeldør med vindusfelt på ene siden. Har et lite overbygg. Det øverste trappefeltet er ikke så stort. Men da jeg kjøpte en krukke så det litt for smått ut for huset og døren. Har dere gode tips? Jeg tenker at det kan være fint med noe høyt og smalt som ikke tar for mye plass men likevel er litt stort pga høyden. Også er det veldig vanskelig pga at det bare er vindusfelt på ene siden. Hvordan kan jeg løse det? Ender liksom ikke med symmetri uansett 😄 Tips? Anonymkode: 7fff6...ced Du bør uansett tilstrebe å IKKE skape symmetri, det ser finest ut med variasjon, men noe som kompletterer hverandre. Anonymkode: 80e41...107 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #4 Skrevet 29. november 2023 Her har du masse muligheter. Jeg ville tenkt på om du er av typen som ønsker å endre dekorasjonen på trappa etter årstidene, eller om du ikke gidder noe ekstra "styr" og bare vil ha noe som funker året rundt. Siden det er høyt og smalt kan muligens en krukke med en tuja i være en mulighet. Disse holder seg eviggrønne og er lettstelte. I mørketida kan man også pynte den med små lys, noe som blir veldig koselig. Så kan man eventuelt ha en mindre og lavere potte ved siden av med en annen plante eller en sammenplantning som du eventuelt kan bytte ut i takt med årstidene (for eksempel julerose på mild vinter, løkblomster/stemor på våren, georgine/million bells på sommeren og lyng/skimmia/svineblom på høsten). Det kan også være fint med en lykt med et automatisk lys av noe slag. En fin feiekost kan jo for så vidt også være et dekorelement. Jeg synes ofte det blir finest med litt asymmetri, så det ville jeg ikke uroet meg for 🙂 Anonymkode: 34a90...aa9 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #5 Skrevet 30. november 2023 Jeg har en stor buksbom i en stor potte, også har jeg en liten buksbom i liten potte, rundt har jeg pyntet med nobilis og kongler med snø på. Synes det pynter opp fint og elegant, trenger ikke noe mer. Anonymkode: f9678...2da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå