AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #1 Del Skrevet 28. november 2023 Jeg er ett særkullsbarn og dermed rett til arv etter forelderen min. Dette er en forelder som aldri har vist med noen interesse. Mishandlet og bedro min andre forelder før de ble skilt da jeg var 5 år. Nå er denne forelderen gift og har 1 nytt barn med en partneren. Alle vi barna er voksne. Jeg føler ikke for å la gjenlevende partner av min forelder å bo i uskiftet. Jeg hadde hatt god bruk for den arven og vurderer å si nei til uskiftet og dermed få min arv ganske raskt. Eneste som kan få meg til å ikke tørre be om min arv og la den gjenlevende sitte i uskiftet er hva folk kan tenke om meg. Har svært lite kontakt med dette andre barnet de har sammen. Hva ville dere gjort og hva ville dere tenkt om meg? Jeg føler ikke jeg skylder hverken min forelder eller hens nye ektefelle noe som helst. De har aldri ofret meg en eneste tanke. Anonymkode: 51221...5f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #2 Del Skrevet 28. november 2023 Jeg er helt enig med deg! Du har rett på farsarven. Anonymkode: c45b6...76e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #3 Del Skrevet 28. november 2023 Be om skifte med en gang. De fleste vil forstå, de som blir sure er de du uansett ikke har kontakt med og kan bare drite i. Anonymkode: a569f...53a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #4 Del Skrevet 28. november 2023 Ikke godta uskifte! Men aldri ta opp temaet. Du risikerer at de da tar grep som gjør at du ikke får arv i det hele tatt (skriver alt over på din steforelder). Det er fullt lovlig, så lenge det ikke er en dødsdisposisjon. Anonymkode: 12a4d...254 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #5 Del Skrevet 28. november 2023 Krev skifte. Og gjør det via advokat som driver med dette. Anonymkode: a9c73...c34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 28. november 2023 #6 Del Skrevet 28. november 2023 Men TS, er det kommet spørsmål om å signere på at den nye partneren får sitte i uskifte? Jeg tror kanskje du tar sorgene på forskudd her. Og hvis dere ikke har noe kontakt så er det vel ikke så sannsynlig at forelderen din plutselig spør deg heller. Da løser de det sannsynligvis med å overføre alt av eiendeler på den nye partneren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #7 Del Skrevet 28. november 2023 Nymerïa skrev (2 minutter siden): Men TS, er det kommet spørsmål om å signere på at den nye partneren får sitte i uskifte? Jeg tror kanskje du tar sorgene på forskudd her. Og hvis dere ikke har noe kontakt så er det vel ikke så sannsynlig at forelderen din plutselig spør deg heller. Da løser de det sannsynligvis med å overføre alt av eiendeler på den nye partneren. Det vil da blir en dødsdisposisjon som ikke vil være gyldig siden min forelder er alvorlig syk nå. Har vært syk i noen år og nå har det forverret seg kraftig. Mulig de har ordnet med å overføre alt på partneren for noen år siden, men hvis ikke føler jeg at jeg har krav på min del. Anonymkode: 51221...5f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
molo80 Skrevet 28. november 2023 #8 Del Skrevet 28. november 2023 Helt normalt å ønske skifte, og ikke skrive under på dette. Det er jo snakk om et menneske som du ikke har noe forhold til. Det hadde vært helt annerledes om det var snakk om noen som faktisk var steforelder til deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #9 Del Skrevet 28. november 2023 molo80 skrev (56 minutter siden): Helt normalt å ønske skifte, og ikke skrive under på dette. Det er jo snakk om et menneske som du ikke har noe forhold til. Det hadde vært helt annerledes om det var snakk om noen som faktisk var steforelder til deg. Jeg tenker som deg. Hadde de vist interesse for meg og jeg hadde vært en av de, så ville jeg ikke krevd min rett. Er bare så redd det vil sette meg i ett dårlig lys. Jeg bryr meg ikke om summen det måtte bli, jeg vil bare bli ferdig med dette først som sist. Da slipper jeg å kanskje måtte deale med dette når denne partneren en dag dør også. Da blir det flere å deale med enn med bare ett stesøsken idag. Jeg vet bare ikke hva jeg skal si til advokaten. Anonymkode: 51221...5f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 28. november 2023 #10 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg tenker som deg. Hadde de vist interesse for meg og jeg hadde vært en av de, så ville jeg ikke krevd min rett. Er bare så redd det vil sette meg i ett dårlig lys. Jeg bryr meg ikke om summen det måtte bli, jeg vil bare bli ferdig med dette først som sist. Da slipper jeg å kanskje måtte deale med dette når denne partneren en dag dør også. Da blir det flere å deale med enn med bare ett stesøsken idag. Jeg vet bare ikke hva jeg skal si til advokaten. Anonymkode: 51221...5f8 Du gjør helt rett i å kreve skifte nå. Det er en rett du har, du trenger ikke å tenke på hvilket "lys" det setter deg i. Bli ferdig med det nå, så slipper du å ha dette hengende over deg i årevis. Til advokaten trenger du vel bare å si "jeg vil at skifte skal gjennomføres nå". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 28. november 2023 #11 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det vil da blir en dødsdisposisjon som ikke vil være gyldig siden min forelder er alvorlig syk nå. Har vært syk i noen år og nå har det forverret seg kraftig. Mulig de har ordnet med å overføre alt på partneren for noen år siden, men hvis ikke føler jeg at jeg har krav på min del. Anonymkode: 51221...5f8 Hvis forelderen din er alvorlig syk nå og de ikke er kommet med en forespørsel, så tror jeg du kan gå ut fra at de har ordnet seg på annet vis. Det er ingen grunn til å ta sorgene på forskudd her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå