Gå til innhold

Har veldig livlige drømmer om smertefrie fødsler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså dette er veldig rart. Jeg drømte masse rart da jeg var gravid, men er ikke det nå. 

Fikk et barn for 4,5 år siden. Født vaginalt, fikk masse komplikasjoner og store skader, det var veldig traumatisk og jeg slet masse i mange måneder etterpå med store smerter og plager. Jeg syntes fødselen i seg selv var horribelt smertefull også. Dette har resultert i at vi ikke skal ha flere barn. Vi ville i utgangspunktet det, men har slått det fra oss pga forrige opplevelse. Gjør aldri det der igjen. Aldri. 

Så til poenget; jeg har de siste par månedene nesten hver natt hatt så sykt ekte og livlige drømmer hvor jeg er i fødsel😂 er som sagt ikke gravid. Men drømmer hver eneste natt at jeg føder, kjenner ingenting til det og ungen omtrent bare «faller» ut av meg 🙈 Noen som har vært borti lignende? 🙈 

Jeg har jo innerst inne et ønske om flere barn, men vi har diskutert opp og ned og blitt enige om (og forsont oss med) ett barn pga forrige fødsel og barseltid. Vi er fornøyd med det valget. Så hvorfor prøver kroppen min å overtale meg om at det ikke er vondt å føde?😂 Synes dette er så rart. Noen som har opplevd noe sånt før?🙈

Anonymkode: a30e0...1a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, det er kanskje litt sånn som at noen over tid glemmer hvor vondt det var? Etter jeg fødte min første så sverget jeg ved alle guder at jeg aldri måtte finne på å bli gravid igjen. Men likevel ble det nå en til 😅 jeg husker faktisk bedre smerten fra da jeg brakk armen som barn. Sikkert naturens måte å få oss til å få flere barn 😆 

Anonymkode: b0685...233

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg hadde noen slike drømmer. Husker spesielt én hvor barnet ploppet kjapt og smertefritt ut i den største gryta til en venn av mannen mens vk var på besøk der. :ler: Jeg har lest at det er vanlig med til dels svært livlige drømmer som gravid pga hormonene og det stemte for min del i alle fall. Jeg hadde for øvrig også en lang, smertefull og traumatisk fødsel med nr 1, men de to neste var raske og ukompliserte og som en drøm i sammenligning. De fleste flergangsfødende har langt raskere og lettere fødsler enn den første, så det er jo greit å ha i mente hvis barneønsket er sterkt. :) 

Skrevet

Vi kvinner vil alltid ha forplantings-instinkter, hormoner og bli "babysyke". Det er bare naturens måte å si at vi fortsatt er fruktbare på ☺️ Ett barn var nok for meg også, nå er jeg sterilisert, men likevel så får man jo eggløsning og kan få babyfeber når jeg ser en liten en, men det gir seg jo ☺️

Anonymkode: ec347...b78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...