AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #1 Skrevet 28. november 2023 Har dere erfaring med medisinsk abort uke 8? Får man med seg ekstra smertestillende enn paralgin forte? Burde jeg gjøre sykehus eller hjemme? Gjerne del. Ville ta kirurgisk men får ikke gjort dette pga dårlig kapasitet kirurgi på sykehuset. Anonymkode: 6ba9d...db7
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #2 Skrevet 28. november 2023 Fikk bare paracet, kvalmestillende og en diklofenac. Ingen paralgin. Har gjort det flere ganger dessverre. Men ta kontakt med fastlegen å be han skrive ut paralgin. For det kan være svært smertefult. Anonymkode: a8dde...f00 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #3 Skrevet 28. november 2023 Har gått igjennom dette flere ganger. Får ikke paralgin forte. Fått paracet, diklofenac og kvalmestillende. Har ikke hatt behov for mer smertestillende heller. Men vet om andre som har trengt sterkere smertestillende. Varmeflaske er veldig god hjelp når det kommer til flasker. Og det å holde seg i aktivitet/bevegelse. Jeg har hatt mine hjemme. Fordi jeg bor nært sykehuset (20 min), og jeg har følt meg mer komfortabel hjemme på mitt eget bad og hus enn på sykehuset. Så det må du nesten kjenne litt på selv hva som er rett for deg. Det har gått fint for meg å ha mine hjemme. Og sykehuset har vært en tlf unna hvis jeg har lurt på noe. Anonymkode: c2998...6a6
tussi84 Skrevet 28. november 2023 #4 Skrevet 28. november 2023 Har hatt en i uke 8 hjemme, men ikke frivillig. Var en MA som ble oppdaget i uke 10, hvor utviklingen hadde stoppet i uke 8. Fikk smertestillende jeg og, men hjalp ikke en dritt. Var skikkelige veer hele kvelden, og etterhvert foss blødning. Hadde så vondt at jeg nesten kastet opp. Har mistet I uke 7 og uke 11 også med like intense smerter.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #5 Skrevet 28. november 2023 Fikk pinex major. Anonymkode: eaf22...a25
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #6 Skrevet 28. november 2023 Gjorde helt latterlig vondt. Lå i fosterstilling på baderomsgulvet og kastet opp igjen og igjen av smerter og var helt fjern. Gikk heldigvis over ila et par timer. Men vær sammen med en du stoler på. Og ta imot de smertestillende du får! Når det er sagt, medisinsk er mye mer skånsomt for kroppen sånn på sikt. Og personlig syns jeg det var like greit å være hjemme hos meg selv. Anonymkode: 39cc7...ad0
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #7 Skrevet 28. november 2023 Jeg må si jeg var utrolig overrasket over hvor vondt det var ifht hva jeg hadde forestilt meg. Jeg hadde født to barn tidligere og smertene under aborten var mer like smerter ifm fødsel kontra noe annet. Syns det var godt å være hjemme i egen seng og egne omgivelser. Anonymkode: 77a47...bba
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #8 Skrevet 30. november 2023 Jeg kasta opp igjen det jeg fikk av smertestillende ganske fort, men syntes ikke det var så veldig vondt. Det brant nederst i magen, men ikke så vondt at det var verdt å lage lyd for, hvis du skjønner. Det var verre påkjenning psykisk, synes jeg. Anonymkode: e3936...1bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå