AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #1 Skrevet 28. november 2023 Har vært gjennom et knallhardt år med brudd i ekteskap og jeg mistet jobben min som følger av dette. Jeg har aldri villet ta livet mitt, men jeg har ikke klart å se lyset i enden av tunnellen - mer slik at jeg har stått fast i det vonde. Derimot aldri tenkt at jeg vil ta livet mitt. Må bare presisere det. Fastlegen har henvist meg til DPS, og jeg er nå redd for om dette kan gi noen konsekvenser for meg, negativt? Vil det stå i en journal som kan dras frem i situasjoner det feks ikke er positivt? Jeg er vel bare per definisjon deprimert og sliter med å komme meg "opp igjen i tilværelsen". Anonymkode: 63f9c...459
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #2 Skrevet 28. november 2023 Det kan påvirke muligheten for uføreforsikring blant annet. Ellers er det jo viktigere å få hjelp slik at man blir bedre og kan klare å leve livet igjen, enn å heller bare bli dårligere og kanskje aldri klare å fungere igjen. Det er jo en mye verre konsekvens. Anonymkode: c21f0...6f7 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #3 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan påvirke muligheten for uføreforsikring blant annet. Ellers er det jo viktigere å få hjelp slik at man blir bedre og kan klare å leve livet igjen, enn å heller bare bli dårligere og kanskje aldri klare å fungere igjen. Det er jo en mye verre konsekvens. Anonymkode: c21f0...6f7 Takk for svar. Jeg har en veldig god uføreforsikring som jeg skrev for ca 10 år siden, om det hjelper. Anonymkode: 63f9c...459 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #4 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Takk for svar. Jeg har en veldig god uføreforsikring som jeg skrev for ca 10 år siden, om det hjelper. Anonymkode: 63f9c...459 Det er bra! Jeg hadde ikke forsikring før jeg ble syk (var 14 år), så jeg får ikke dessverre. Det kan også påvirke muligheten til å få godkjent sikkerhetsklarering, hvis du feks skulle søke på enkelte jobber i Forsvaret, Politiet og lignende. Anonymkode: c21f0...6f7
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #5 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er bra! Jeg hadde ikke forsikring før jeg ble syk (var 14 år), så jeg får ikke dessverre. Det kan også påvirke muligheten til å få godkjent sikkerhetsklarering, hvis du feks skulle søke på enkelte jobber i Forsvaret, Politiet og lignende. Anonymkode: c21f0...6f7 Okei tusen takk Anonymkode: 63f9c...459
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #6 Skrevet 28. november 2023 Når du tegner forsikringer må du som regel krysse av på om du har hatt psykisk sykdom ila typisk de siste 2 årene. Det er ingen steder det å ha vært innom dps for behandling for noe som er en midlertidig sykdom som går over gir ulemper resten av livet. Det kan gjøre det vanskelig å skifte forsikringsselskap de neste 2 årene, men dett er dett. Anonymkode: eaafc...329
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #7 Skrevet 28. november 2023 Tusen takk Anonymkode: 63f9c...459
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå