Nimbus Skrevet 28. november 2023 #1 Skrevet 28. november 2023 Vil noen hjelpe meg med fargetips til vindfang og gang. Det er i dag hvitt, men ønsker å male. Kunne tenke meg ulik farge i vindfang og gang, men at fargene er i samme tone (fargeskala). Har fliser med mønster i grått på gulvet. Det er også en gråmalt trapp. Har selv tenkt på farger i grønntoner eller terrakotta. Men også rosa. Men nå er jeg helt forvirret..
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #2 Skrevet 28. november 2023 Hva slags gråfarge er det, er det kald og lys grå, tung og mørk grå? Hva har du i resten av boligen? Anonymkode: 7065e...85f
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #3 Skrevet 28. november 2023 Hva slags lys har du i gangen? Anonymkode: ddc28...8d5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #4 Skrevet 28. november 2023 Jeg har «Sjøsmaragd» i 1/3 av gangen og «Sjøgløtt» for resten. Ingen vinduer, grått gulv, hvite lister, cognac-fargede dører. Har stylet med retro-møbler i teak og senneps-gult/messing. 😊 Anonymkode: 907f6...ad5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #5 Skrevet 28. november 2023 Vi har Treasure i gangen, og får veldig mange komplimenter for den. Passer til rust, terracotta og rosa, så veldig fint med den typen detaljer. For at gangen skal virke størst mulig og bli helhetlig, ville jeg malt i samme farge men heller velge pynt i kontrastfarge. Anonymkode: d74f5...33a
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #6 Skrevet 28. november 2023 Grønn og en dus rosa eller jordfarge passer fint sammen. Fargeopplevelsen kan endre seg ganske mye med hvilket lys du har i gangen, gult og varmt lys fra lamper kan fort gjøre grønnfargen brun eller blass. Rom med kaldt lys eller små eller ingen vinduer vil oppleves mye roligere og lunere med rosa eller rødfarger. Anonymkode: f6100...92f
Nimbus Skrevet 28. november 2023 Forfatter #7 Skrevet 28. november 2023 Takk for tips. Trappa er malt i tåkedis og trappegelender i bergknatt. Har Treasure andre steder i huset og har litt lyst på en ny farge.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #8 Skrevet 28. november 2023 8 minutter siden, Nimbus said: Takk for tips. Trappa er malt i tåkedis og trappegelender i bergknatt. Har Treasure andre steder i huset og har litt lyst på en ny farge. Jeg foreslår Blushing peach, den vil nok harmonere fint og gi en fin varme til det grå. Anonymkode: 7065e...85f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå