Gå til innhold

Angrer etter fjerning av føflekker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dro til lege (kosmetisk / estetisk lege) igår for å fjerne 3 føflekker og 3 sånne «nupper» i ansiktet som jeg har mislikt i mange år. 

Kommer inn på er godt opplyst rom der legen påpeker flere av disse nuppene her og der i ansiktet + en del mindre flate føflekker som egentlig ikke har plaget meg. Men prisforskjellen for å ta de jeg hadde planlagt og alle de han foreslo var en tusenlapp så tenkte «ja hvorfor ikke».. tenkte kanskje det var totalt 10-15 punkter han skulle bruke laser på. 

Egentlig burde vel det at han prøvde å selge meg flere tjenester være et rødt flagg ser jeg nå.. han setter bedøvelse rundt omkring i ansiktet og etter litt begynner han med laser. Tar kanskje 10 minutter. Så tar han frem speilet og jeg ser at jeg har sykt mange merker i ansiktet. 

Først idag har jeg turt å telle de og det er rundt 70 steder han har brukt laser! Jeg hadde ikke engang så mange føflekker og utvekst/nupper.. det her er jo ansiktet så da tar man kanskje heller færre områder heller enn flere? Vil si 50 av stedene var unødvendige og jeg KAN få arr.. 

Legen sa bare at man ikke fikk arr og at det kom til å bli veldig bra, han var veldig fornøyd, mens jeg er livredd og angrer.. er jo flaut å gå ut av huset også.. 

Hva tror dere? Slipper jeg virkelig unna arr eller har jeg gjort ansiktet mitt verre med å gjøre dette 😢 sånn her ser hele ansiktet mitt ut.. vet faktisk ikke hva han har brukt laser på engang, hadde ikke noe der (bortsett fra det største merket der) fra før… IMG_5295.thumb.jpeg.102a278982387f07e87280b73022b95d.jpeg

Anonymkode: 8e3fc...4d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var dette i Norge eller utlandet? Offentlig eller privat? 

Anonymkode: 72c27...f2b

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dro til lege (kosmetisk / estetisk lege) igår for å fjerne 3 føflekker og 3 sånne «nupper» i ansiktet som jeg har mislikt i mange år. 

Kommer inn på er godt opplyst rom der legen påpeker flere av disse nuppene her og der i ansiktet + en del mindre flate føflekker som egentlig ikke har plaget meg. Men prisforskjellen for å ta de jeg hadde planlagt og alle de han foreslo var en tusenlapp så tenkte «ja hvorfor ikke».. tenkte kanskje det var totalt 10-15 punkter han skulle bruke laser på. 

Egentlig burde vel det at han prøvde å selge meg flere tjenester være et rødt flagg ser jeg nå.. han setter bedøvelse rundt omkring i ansiktet og etter litt begynner han med laser. Tar kanskje 10 minutter. Så tar han frem speilet og jeg ser at jeg har sykt mange merker i ansiktet. 

Først idag har jeg turt å telle de og det er rundt 70 steder han har brukt laser! Jeg hadde ikke engang så mange føflekker og utvekst/nupper.. det her er jo ansiktet så da tar man kanskje heller færre områder heller enn flere? Vil si 50 av stedene var unødvendige og jeg KAN få arr.. 

Legen sa bare at man ikke fikk arr og at det kom til å bli veldig bra, han var veldig fornøyd, mens jeg er livredd og angrer.. er jo flaut å gå ut av huset også.. 

Hva tror dere? Slipper jeg virkelig unna arr eller har jeg gjort ansiktet mitt verre med å gjøre dette 😢 sånn her ser hele ansiktet mitt ut.. vet faktisk ikke hva han har brukt laser på engang, hadde ikke noe der (bortsett fra det største merket der) fra før… IMG_5295.thumb.jpeg.102a278982387f07e87280b73022b95d.jpeg

Hva tror vi. Legen har jo sagt at man ikke fikk arr og at det kom til å bli veldig bra, han var veldig fornøyd. Da må du være litt tålmodig.

Endret av Rødstrupa
  • Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Var dette i Norge eller utlandet? Offentlig eller privat? 

Anonymkode: 72c27...f2b

Var privat i Norge 

Skrevet
Rødstrupa skrev (28 minutter siden):

Hva tror vi. Legen har jo sagt at man ikke fikk arr og at det kom til å bli veldig bra, han var veldig fornøyd. Da må du være litt tålmodig.

Ja jeg er bare livredd og full av angst.. angrer veldig og var ikke det som var planen

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja jeg er bare livredd og full av angst.. angrer veldig og var ikke det som var planen

Det burde du ha tenkt gjennom på forhånd. Du tar ikke slike inngrep på impuls vel. Det blir sikkert veldig fint resultat. Prøv å ikke overtenk og pust m/magen.

• Liker 1
Skrevet

Basert på min egen erfaring kommer dette til å bli helt fint. Bare ikke plukk på de, la de heale i fred så tror jeg ikke du kommer til å få synlige arr på sikt. Men det tar nok litt tid bare. Kan hende det blir røde merker en stund, men huden i ansiktet pleier å lege seg raskt.

Har selv fjernet føflekker, både skjært vekk + sydd og også et par ganger med flytende nitrogen, og selv de stedene jeg har skjært og sydd blekner og blir mer og mer usynlig over tid. De stedene jeg brukte nitrogen er helt umulig å se i dag. Så siden dine er såpass små og veldig overfladiske sår så ville jeg ikke bekymret meg. Vent til skorpa forsvinner litt, så kan du begynne å dekke de med bittelitt concealer dersom du ikke vil at de røde merkene skal synes så godt.

Anonymkode: 74981...bf8

• Liker 2
Skrevet

Det kommer til å Gro helt fint, pust ut og ta det rolig ♥️ Men du må dekke til sårene med kompress og tape (jeg bruker mepilex kompress og klippet opp i passe store biter og taper med brun tape over) og smøre på pyrisept salve for å hindre infeksjon. Jeg har en ganske stygg hudsykdom og har fjernet hudforandringer med co2-laser mange ganger. Får samme type merker som deg, men det gror på noen uker. Bare husk å dekk det til og bruk solkrem selv om det er vinter og mørkt. Ingen sminke før det er grodd. 

Anonymkode: e0843...775

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde du vært der til konsultasjon på forhånd?
Jeg synes det er en meget dårlig praksis og veldig kritikkverdig å drive mersalg på kosmetiske behandlinger i det pasienten sitter i stolen. Selv om du har sagt ja til mer behandling, så mener jeg at dette er såpass stort omfang at det burde vært gjort på en konsultasjon med betenkningstid. 

Jeg har fjernet flere skintags, altså slike utstående hudflikker, som ofte kan forveksles med føflekker, og det er varierende om de gir arr. Fjerner man noe fra huden vil det alltid være en fare for arr. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg har fjernet føflekker og angret i ettertid. Ser tydelig at man har fjernet føflekkene grunnet hudforskjell og forskjell hudfarge. Huden hvor føflekkene er fjernet er mye lysere hos meg. Håper det ikke blir slik hos deg og har full forståelse for at du er urolig. 

Anonymkode: aece6...30e

Skrevet

Jeg fikk ikke arr. Jeg har en i ansiktet som jeg ønsker å fjerne selv no. Har ikke plaget meg tidligere. Men jeg føler jeg føler den mere nå. Om det klør eller hva det er vet jeg ikke. Men jeg er mere bevist på at den er der og trykker den hele tiden. Så mulig den klør. Så jeg må til legen med den. 

Anonymkode: 2e585...2c5

Skrevet

Det blir sikkert helt fint. Men husk å bruke høy solfaktor de neste 6-12 månedene (husker ikke hvor lenge, men minst et halvt år)

Anonymkode: 31da5...191

• Liker 1
Skrevet

Dette er virkelig dårlig praksis! Jeg går til oppfølging etter føflekkreft, og de er veldig forsiktige med å fjerne flere føflekker enn behov.

Jeg har arr etter laser, men det er fordi jeg ikke var flink til å la det være i fred. Viktig at det får gro og være i fred. Ikke bruk bandasjer som kan ta med seg noe fra såret. Bruk høy solfaktor framover. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville mye heller hatt arr enn føflekker uansett, så hadde ikke bekymret meg.

Anonymkode: e588f...3a0

• Liker 2
Skrevet

Synes det ser ut til å gro  helt fint.

Skrevet

Det har jo bare gått to dager. Det er alt for tidlig å bekymre seg. Du må gi det noen uker, minst.

Anonymkode: e5ea7...d95

• Liker 3
Skrevet

Jeg fikk ikke arr av laser. Alle føflekk arrene mine er av at det er skjært bort.

Anonymkode: 3b123...63a

Skrevet

Men jeg hadde vurdert plaster og iallfall noe med solfaktor om du er ute om dagen

Anonymkode: 3b123...63a

Skrevet

Solkrem og fuktighetskrem er en must så blir det sikkert fint når det healer!

Anonymkode: 76f74...b52

Skrevet

Det blir ikke arr. La sårene gro i fred, bruk ansiktskrem med solfaktor fremover og ikke plukk.

Anonymkode: 257d8...729

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...