Gå til innhold

Penger eller kjærlighet, hva velger du?

Anbefalte innlegg

Gjest Millema
Skrevet

Selvsagt vet jeg at de aller fleste ville gått for en kombinasjon, men hva om du hadde valget: Leve med en mann/kvinne du elsker (med lite penger) eller leve uten vedkommende med fullstendig økonomisk frihet?

Jeg ville nok valgt det siste alternativet, om jeg skammer meg aldri så mye over å innrømme det. Jeg hadde slitt alftor mye med å ha dårlig råd til å virkelig nyte kjærligheten. Man finner alltids en annen etterhvert!

Dere da?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

stod nettop opp sammen med min kjære.. vi har dårlig råd.. og det kommer vi sikkert alltid til å ha.. :)

og jeg ville ikke byttet han bort i all verdens penger.. det hadde jo ikke vært noe morro å bruke dem uten han :(

Skrevet

Jeg hadde valgt kjærlighet.

Vil heller elske og bli elsket enn å sitte med med nok penger igjennom livet.

Kjærlighet kan ikke kjøpes for penger.

Hvis jeg hadde valgt penger framfor kjærlighet, så tror jeg at jeg ville blitt ensom rett og slett.

Man trenger noen å dele livet med :D

Skrevet

Tja.. hvis alternativet til å leve fattig med en man elsker hadde vært å leve i rikdom med en man ikke elsker hadde nok svaret vært mye enklere..

Helt klart det første.

Hjelper ikke med alle pengene i hele verden hvis man må leve i et kjærlighetsløst forhold.

Men hvis alternativet er å leve alene med mye penger.. nei, tror allikevel jeg ville valgt kjærligheten.

Jeg hadde syntes det hadde vært stusselig å ligge på dødsleiet med masse fine gjenstander rundt meg, men ikke å ha elsket noen eller blitt elsket tilbake.

Pluss at penger kan ikke holde rundt deg når du er lei deg eller si at du er det nydeligste i hele verden når du har en dårlig dag :lol:

Nei, det må bli kjærlighet fremfor penger.. helt klart!

Frk. Busybody :rodme:

Skrevet

KJÆRLIGHET - uten en eneste liten dråpe av tvil!!!

Gjest Millema
Skrevet

Jeg snakket egentlig ikke om at man måtte leve ensom, da. Bare med en annen enn den man elsker, og med økonomisk frihet. Selv tror jeg det er flere jeg kunne ha elsket i denne verden, og da ville jeg tatt pengene og lett videre etter kjærligheten.

Millema

Skrevet

Men da sier du jo egentlig at du vil ha penger OG kjærlighet da, dilemmaet var jo hvilken man ville velge.

Tror de fleste vil ha begge deler..

Frk. Busybody :rodme:

Skrevet

Jeg hadde valgt kjærligheten.

Mye penger gjør ikke folk lykkeligere i lengden.De gjør bare ting litt lettere. :roll:

Skrevet

Pengene, uten tvil.

Man kan godt ha det fint med noen man ikke elsker.

Skrevet

Jeg valgte kjærligheten! kunne nok fått et mer økonomisk stabilt liv med en annen, men hadde aldri villet byttet ut min kjære!

Kan selvfølgelig ikke helt uten penger, men kan ikke leve i det hele tatt uten ham! :)

Gjest Zalomine
Skrevet

Kjærlighet, uten tvil. Når jeg har funnet den jeg elsker, så forlater jeg ham ikke på et så kynsik grunnlag som PENGER! Om ejg ikke hadde funnet den rette, ville jo penger vært greit, mens man jakter videre, men... vlaget er enektl, KJÆRLIGHET forran penger! (hadde jeg ikke ment det hadde jeg ikke bodd her sammen med min elskede i dag)

Gjest Duchess
Skrevet

Kommer vel litt an på hvor dårlig råd det var snakk om her, men ville nok satsa på kjærligheten.

Skrevet

Det er en slags åndelig snobbethet å tro at man

kan være lykkelig uten penger

-Albert Camus-

Hypotetisk spørsmål dette her...

Økonomi og sex er de store årsakene bak alle skilsmissene, pluss all denne idiotiske "selvrealiseringen" som alle i et lengre forhold blir så opptatte av.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Helt enig med Kurgan. Selv den sterkeste kjærlighet blir satt på prøve under konstant fattigdom.

Jeg får ofte slengt dette med penger og økonomi etter meg her på KG. "Vi er lykkeligere enn deg for vi har barn og familie og penger betyr ingenting så du kan bare sitte der med designer dritten din".

Til det har jeg en ting å si, uten penger- ingen lykkelig familie.

Milla

Skrevet

Jeg tjener mine egne penger, så settingen blir litt vanskelig å sette seg inn i.

Men en sånn snylter ville jeg aldri funnet meg i å brødfø på. Det beste er om begge er økonomisk uavhengig.

Maiken

Skrevet

Kjærlighet...... :)

....men skal ærlig innrømme at jeg er ikke flink til å takle dårlig råd....(de få periodene vi har opplevd d).....alt blir liksom så "tungt" da.... :-?

Så hvis jeg skulle levd i konstant dårlig råd...så er jeg redd kjærligheten hadde blitt satt på prøve.... :-?

Skrevet

Jeg er også økonomisk uavhengig så i likhet med Maiken så blir settingen litt vanskelig å sette seg inn i. Det må bli hva jeg tror jeg ville velge.

Slik som jeg lever nå, singel med et godt liv, så kunne jeg nok ha slått meg sammen med en fyr med mye penger uten at jeg nødvendigvis elsket ham, hvis jeg hadde kommet til det punktet at jeg ville leve sammen med noen da :roll:

Men hvis jeg derimot allerede hadde funnet en mann jeg elsket og hadde det godt sammen med sånn bortsett fra økonomien, så kunne jeg nok ikke droppet ham for en annen med mer penger.

Jeg er ikke av den romantiske typen, men har større tro på kjærlighet enn penger likevel.

Men dette er ett skikkelig Ole Brum spørsmål der man svarer jatakk begge deler.

Skrevet

Penger. Hvordan kan en velge noe som er oppdiktet og bare finnes i evetyr, bøker og film? Penger derimot er noe håndfast som kan gi en enorm tilfredstillese.

Gjest Frøken Dings
Skrevet

Kjærlighet meg her og der. Etter at den første forelskelsen har bleknet tror jeg de aller fleste ville slite med parforhold og familie dersom man hadde virkelig dårlig råd. Og jeg tror som Milla at man må ha en viss økonomi for å være lykkelig, om man har aldri så mange barn og en aldri så god mann.

Hadde jeg valget mellom et liv i fattigdom med "den rette der og da" (jeg tror ikke det finnes bare én for alle) og et liv med god økonomi med en annen, da hadde jeg gått for alternativ B.

Skrevet
Hadde jeg valget mellom et liv i fattigdom med "den rette der og da" (jeg tror ikke det finnes bare én for alle) og et liv med god økonomi med en annen, da hadde jeg gått for alternativ B.

Helt enig med deg Frøken Dings! Å leve i total fattigdom tror jeg vil ødelegge et hvilket som helst kjærlighetsforhold. Men aller helst vil jo jeg, som de fleste andre, gjerne ha både kjærlighet og penger!

De som sier at penger ikke betyr noe har aldri opplevd å ha virkelig dårlig råd i hvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...