AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #1 Skrevet 28. november 2023 Det har vært melk på tilbud i et par uker nå. Tilbudet går ut snart. Og jeg tenker å fryse melk siden vi bruker mye. Jeg tenker å fryse rundt 30 kartonger med melk. Men lurer på hvordan jeg skal få plass til så mye? Skal jeg legge alle 30 kartongene i fryseren på en gang? Eller skal jeg først fryse 10 stk og så legge de over hverandre og legge 10 nye? Kom med forslag:) På bilde kan dere se hvor mye plass jeg har i fryseren Anonymkode: d9097...5d5
aksase Skrevet 28. november 2023 #2 Skrevet 28. november 2023 (endret) Hvis du legger alt nedi på en gang, risikerer du at det andre du har i fryseren tiner av varmen fra melka før fryseren klarer å få ned temperaturen igjen. Om du legger 30 liter melk i en tett stabel/blokk vil det nok også ta lang tid før all melka er gjennomfrosset. Du bør legge ned litt melk av gangen. Nå som det er kaldt, kan du jo sette melka utendørs over natta for å kjøle den ned før du legger den i fryseren. Hvis det er kaldt nok til at melka fryser ute, kan du gjerne legge all melka, som da allerede er frosset, i fryseren på en gang. Endret 28. november 2023 av aksase 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #3 Skrevet 28. november 2023 Sett fryseren på innfrysing på forhånd. Du kan legge alt i på en gang, men spre det gjerne. Anonymkode: 2651d...b18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå