Gå til innhold

Er det noen som ikke fikk det antall barn som du ønsket deg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange snakker om hvor mange barn man skal ha som om det ikke er et problem, eller som om man kan velge det. Jeg har aldri kunne velge antallet. Jeg ønsket flere barn, men er takknemlig for å ha fått to. Jeg ga opp drømmen om å få flere tilslutt. 

Anonymkode: 89b58...e41

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som liten drømte jeg om mange barn - kommer fra en stor søskenflokk selv. 

Nå har jeg to barn, og nærmer meg 40, har også en samboer som går mot en uføretrygd, så vi har valgt å stoppe med de to vi har for å kunne følge de opp best mulig. Skulle gjerne hatt flere, men sånn ble det for oss. 

Anonymkode: a2c4b...7bb

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg ønsket meg fire. Mannen ønsket seg tre. Det ble tre. Nå som de begynner å bli store er jeg veldig fornøyd likevel😅

Anonymkode: 35014...a43

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har selv det antallet barn jeg ønsker, men kjenner flere som føler det annerledes.

En kollega er åpen om (overfor meg, i hvert fall) at hun kun ville ha ett barn. Da barnet var tre år ble hun gravid på p-piller og fant det ikke ut før i uke 17, hadde null symptomer. Så der endte det med to. Hun er jo glad i yngstebarnet også, men helt ærlig ønsket hun ikke å få det.

En venninne ville ha to barn, men så fikk hun eggstokkreft rett etter første svangerskap og da ble det ikke mulighet for flere. Hun er takknemlig for det ene barnet, og for at hun overlevde kreften, men selvsagt er det en sorg likevel.

Anonymkode: fe069...990

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg skulle overhodet ikke ha barn, og endte opp med 2 barn. 

Anonymkode: c185b...0d0

Skrevet

Jeg tenkte i grunnen tre barn hadde vært fint. Men så strevde vi så mye med å få to at jeg har bestemt meg for å være takknemlig for våre to. 

For oss var det stor sannsynlighet for at det ble 0. Og jeg har kjent på sorgen ved å ikke ha barn. Dette gir et perspektiv som gjør at jeg ikke kan klage over å ha fått to friske barn. Lillebror var en bonus til og med. 

Anonymkode: fb432...f68

• Hjerte 8
Skrevet

Jeg fikk til slutt de to jeg ville ha. Mannen ombestemte seg etter barn nr 1, og ville ikke ha flere, men ombestemte seg igjen tidsnok til at vi fikk 2 til slutt. 

En venninne har ett barn, mens drømmen alltid var 2. Hun kunne ikke få flere pga alvorlig sykdom. 

En annen venninne endte opp med ett barn mer enn hun ville ha, pga tvillinger. 

Tanten min fikk aldri barn, til sin store sorg, siden hun aldri traff en å få barn med (og det ikke var aktuelt å få barn alene på 70-tallet da hun var ung)

Men ja, jeg synes det er rart at så mange tar det for gitt at de kommer til å kunne få alle de barna de ønsker seg. Ufrivillig barnløshet og sekunder barnløshet er jo ikke akkurat et sjeldent fenomen og noe man aldri leser om i media. 

Anonymkode: e2be2...d7b

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Ønsket 1,fikk 0. Forsøkt ivf offentlig og privat. Enorme kostnader og nå har vi forsøkt i 8 år og er ikke noe galt med eggene,men ikke fått en eneste positiv gavidtest en gang. Også prøvd med sæd donor,men ikke det har heller gitt en positiv grav test. Kjennes håpløst ut. Får du 1 barn så vær fornøyd. Sitter så mange der ute som ønsker seg barn og ikke kan få noen. Og kostnadene må en jo betale fullt ut selv etter de offentlige forsøkene. Enorme summer. 

• Liker 1
  • Hjerte 11
Skrevet
Marcusaurelius1000 skrev (3 minutter siden):

Ønsket 1,fikk 0. Forsøkt ivf offentlig og privat. Enorme kostnader og nå har vi forsøkt i 8 år og er ikke noe galt med eggene,men ikke fått en eneste positiv gavidtest en gang. Også prøvd med sæd donor,men ikke det har heller gitt en positiv grav test. Kjennes håpløst ut. Får du 1 barn så vær fornøyd. Sitter så mange der ute som ønsker seg barn og ikke kan få noen. Og kostnadene må en jo betale fullt ut selv etter de offentlige forsøkene. Enorme summer. 

I en annen tråd skriver du at dere har ett barn og venter nr 2. 

Anonymkode: f98c6...52c

• Liker 3
Skrevet

Jeg har alltid ønsket meg minst fem barn. Var i tyveårene gift med en som syntes det holdt i massevis med to barn. Fikk tre, så steriliserte han seg. Sørget i mange år over det. Ble etterhvert separert og kort etter enke. Møtte ny mann. Nå er jeg 41, har fem barn og venter mitt sjette og siste. 

• Hjerte 3
Skrevet

Jeg ønsket meg ett, men endte opp med tvillinger. Det var IKKE planen. Men de er fortsatt våre barn, så ser på det som bonus🥰

Anonymkode: 559a2...5e3

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I en annen tråd skriver du at dere har ett barn og venter nr 2. 

Anonymkode: f98c6...52c

Det stemmer,men det var en problemstilling for ett vennepar av oss som var på besøk i går kveld. Verre er det ikke og dermed ble spørsmålet formulert på vegne fra dem. 

Skrevet

Vi har foreløpig et barn på 2 år. Jeg ønsker meg en til, mannen er usikker. Mulig det «kun» blir ett barn. Det kommer ikke til å bli noen sorg for meg hvis det blir sånn. 

Anonymkode: f260d...dbf

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har færre enn jeg hadde sett for meg, men stoppet fordi livet ble helt annerledes enn jeg kunne ha forestilt meg (ikke på grunn av barna). Jeg har sorg over de tingene som rotet til livet mitt, men jeg går ikke rundt og tenker at jeg mangler noen barn.

Anonymkode: fa1ff...ab8

• Hjerte 1
Skrevet

Hvis jeg kunne velge uten å tenke på økonomi eller plass i huset, så hadde jeg valgt 5. Realistisk sett hadde det vært fin med 2. Vi håper at vi i det hele tatt kan få ett barn, men tenker å adoptere hvis vi ikke skulle lykkes med IVF. Vi har heldigvis mange år på oss da vi er relativt ung fortsatt. 

Anonymkode: d9750...7e1

• Hjerte 1
Skrevet

Ønsket meg 5. Fikk 3 med eksen. Kunne i teorien fått to til med min nye mann. Men pga de eldste barna mine har dårlig helse prioriterer jeg å følge opp dem framfor å realisere drømmen om 5 barn. Det hadde også blitt såpass forskjell i alder på de eldste og de potensielle minste barna at de kunne vært foreldrene deres.

Ønsker egentlig heller ikke å ha barn i huset hele livet. Så nå velger vi heller å snart gå inn i 40årene med snart voksne barn. 

Sorgen over å ikke ha et felles barn kommer nok alltid til å ligge der. Men fornuften sier at det er best å la være.

Anonymkode: 11e4c...aef

• Hjerte 3
Skrevet

Jeg ønsker meg barn, men er for syk til å kunne gjøre det. Prøver å komme over faktum at jeg ikke kommer til å kunne få noen med mindre det plutselig kommer en kur for sykdommen min (finnes ikke behandling engang enda så tviler). Men det er tungt.

Anonymkode: f0d75...072

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg ønsket meg fem barn, men kunne bare få ett. Fikk påvist en kronisk sykdom som har vært veldig aggressiv og det var ikke forenelig med flere barn. Jeg virker også til å ikke være særlig fertil. 

Sørget en del over både sykdommen og det å ikke kunne få flere barn, men så lærte jeg meg å akseptere det og se meningen med det. 

Anonymkode: b0d38...35b

• Hjerte 3
Skrevet

Alltid ønsket meg mange barn. Har 0.

Anonymkode: cf99e...77c

• Hjerte 3
Skrevet

Jeg ønsket meg to, har ett.

Mannen ønsket seg to, har fire.

Han hadde tre fra før da jeg møtte ham, og jeg var barnløs. Kompromisset ble ett barn. Det lever jeg greit med, har et godt forhold til bonusbarna mine! Men hvis jeg skulle valgt helt på egenhånd, så ville jeg hatt to egenfødte (selv om fødselen ble såpass dramatisk at jeg forsåvidt er "glad" for at jeg slapp å ta stilling til om jeg skulle gjøre det en gang til ;) )

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...