slutt Skrevet 28. november 2023 #2 Skrevet 28. november 2023 Ingen. Er det virkelig intr. med julekort fra kolleger? Jeg hadde nok lagt det i en skuff på kontoret og der hadde det blitt liggende. Fullstendig uinteressant for meg å få bilde av ungene/familien/hunden til en kollega. 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #3 Skrevet 28. november 2023 Sluttet med julekort for minst 20 år siden, og har aldri gitt det til noen kollega. Gir derimot julegaver til et par kolleger. Anonymkode: b8ba5...7b8
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #4 Skrevet 28. november 2023 Gir ikke julekort til kollegaer. Vi har et godt arbeidsmiljø altså, men vi er bare kolleger. Ingen av kollegaene på noen av jobbene mine har heller gitt det, så jeg ville i så fall blitt den eneste. Anonymkode: aac46...f25
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #5 Skrevet 28. november 2023 Nei, det hørtes uvanlig ut for meg? Jeg har jobbet på veldig sosiale steder med sammensveisa gjenger som kjører julekalendere, secret santa, ugly christmas sweater-dag, julegrøt osv, men aldri opplevd at noen har gitt kort til hverandre. Skulle jeg gitt kort hadde jeg bare gitt til de som faktisk var venner. Hva skal jeg med et kort fra Per på regnskap som jeg knapt har snakket med. Anonymkode: 7b56a...f98
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #6 Skrevet 28. november 2023 Jeg har ikke gitt/sendt julekort på mange år, men ville blitt veldig ukomfortabel om noen på jobb gav meg ett. Selv julekort fra familie havner i en skuff. Julekort fra kolleger hadde jeg uten tvil kastet. Hvorfor i all verden skal jeg ha bilde av familien til kolleger? Vi er ikke venner. Anonymkode: 6cf8f...32c
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #7 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, det hørtes uvanlig ut for meg? Jeg har jobbet på veldig sosiale steder med sammensveisa gjenger som kjører julekalendere, secret santa, ugly christmas sweater-dag, julegrøt osv, men aldri opplevd at noen har gitt kort til hverandre. Skulle jeg gitt kort hadde jeg bare gitt til de som faktisk var venner. Hva skal jeg med et kort fra Per på regnskap som jeg knapt har snakket med. Anonymkode: 7b56a...f98 Dette. Hvorfor driver folk og skal gi kort og gaver til folk på jobb uten noen spesiell grunn? Alle får gave fra bedriften hos oss, men nå er det noen lyse hoder som har funnet ut at vi skal samle inn i avdelingen vår for å gi til avdelingslederen. Hva er poenget? Det er ikke slik at vi arbeidstakere får gaver fra vedkommende, og ikke har det skjedd noe spesielt heller, eller at denne personen er ekstremt godt likt/dyktig. Personen er helt ok, det er ikke det, men hvorfor MÅ man drive med dette gavaetyranniet uten grunn? Anonymkode: ded3e...efa 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #8 Skrevet 28. november 2023 Jeg sender ikke ut julekort lenger, legger ut digitalt på Facebook og Instagram. Anonymkode: c5511...ef9
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #9 Skrevet 28. november 2023 Kunne ikke falle meg inn. Jeg får julekort med bilde av tantebarna mine, og det er veldig hyggelig for de er jeg jo faktisk glad i, men ellers verken gir eller mottar jeg julekort. Hadde ikke visst hva jeg skulle gjøre hvis jeg fikk julekort fra kolleger. Hadde ønsket å kaste kortene rett i søpla, men det hadde vært uhøflig, så da hadde jeg vel bare prøvd å klistre på meg et falskt smil. Anonymkode: 0e2bc...a1c 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #10 Skrevet 29. november 2023 Ingen, aldri gjort. Skriver julekort til gode venner jeg ser sjelden. Anonymkode: 947ca...e6b
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #11 Skrevet 29. november 2023 Julekort? Gidder ikke å gi det lenger og ser mange andre også har kuttet det ut. Ikke naturlig å gi til kolleger. Anonymkode: b4226...61d 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #12 Skrevet 29. november 2023 Jeg har aldri noen sinne opplevd at kolleger utveksler julekort. Så nei. Jeg sender julekort til onkler og tanter, som jeg ellers aldri ser. Men ville ikke ramlet meg inn å sende til Marianne på nabopulten, som jeg ser hver bidige dag.. Anonymkode: 1e1c8...0eb
Million Skrevet 29. november 2023 #13 Skrevet 29. november 2023 (endret) Det er årevis siden jeg har sendt noe julekort, men selv den gangen det var normalen å sende masse julekort, ble det ikke sendt til eller mottatt av noen kolleger. Aldri sendt et eneste julekort til noen på jobb. Endret 29. november 2023 av Million
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #14 Skrevet 29. november 2023 Jeg sender faktisk en del julekort jeg (lager de selv), men kollegaer generelt har aldri fått. Har et par kollegaer som er nære, og de får - men kunne ikke falt meg inn å gi kort til alle på avdelingen Anonymkode: e64dc...c5d 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #15 Skrevet 29. november 2023 Skal ikke gi julekort til noen av kollegaene Anonymkode: e2908...bb6
Marikken Skrevet 29. november 2023 #16 Skrevet 29. november 2023 Sender fortsatt julekort til venner og familie - men ikke til kollegaer.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #17 Skrevet 29. november 2023 Nope, sender julekort til utvalgte (Gjerne eldre) familiemedlemmer, men ikke til folka jeg jobber med, er nære med noen men ikke SÅ nære at jeg gidder det.. Anonymkode: c46a6...518
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #18 Skrevet 29. november 2023 Har aldri gitt julekort til kollegaer. Eneste julekortene jeg gir i jobbsammenheng er fra firmaet til samarbeidspartnere. Ellers så sender jeg ikke julekort som privatperson. Anonymkode: b8957...865
Ellevill Skrevet 29. november 2023 #19 Skrevet 29. november 2023 Jeg får julekort fra en kollega, levert i hånda på jobb. Jeg synes det er veldig koselig. Ikke nødvendigvis selve kortet, men gesten. Skjønner ikke hvorfor det er så mange negative kommentarer på det å motta et julekort. 2
Taluno Skrevet 29. november 2023 #20 Skrevet 29. november 2023 Jeg gir ikke julekort til noen, men gir en liten oppmerksomhet til de andre kollegene mine som har kontorplass. En liten julepynteting som de kan ha på pulten i jula. Men jeg gir til alle eller ingen. Grensen vil kunne variere etter hvor stor og/eller tett arbeidsplassen er. Her ville det vært naturlig gi til alle, siden vi ikke er mange. Hadde jeg jobbet på hovedkontoret vårt hvor det er veldig mange, så ville jeg kun gitt til de jeg jobber mest med, eller ingen. Jeg ville stusset litt om jeg fikk julekort fra kolleger jeg knapt snakket med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå