Gå til innhold

Denne dama har 117 til ikke og få barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har null forståelse for hvorfor verden og some gidder og i det hele tatt nevne noe så usaklig, selvsentrert og idiotisk som dette her? Altså  tror denne dama at det skal hindre verden fra og få barn? 

Hun tror virkelig livet varer evig, men den dag ei. Når hun knapt en dag vil klare og reise seg og tørke seg bak så skal vi se om hun virkelig hadde rett.  Når.hu dør så er det ingen generasjoner som vil ta over henne. (Takk og pris for det).

Barn er livet for meg. Det er grunnen til at vi er her. Du er ikke her for.og bare fokusere på deg selv. Det er så.synd for helt.klart blir verden mer og egoistisk og selvsentrert enn det den en gang var.  Og det er min mening. 

Hva syntes du?

https://www.kk.no/livet/delte-117-grunner-til-a-ikke-fa-barn/80581619

Anonymkode: 101a8...d57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

117 GRUNNER*

Skrevet (endret)

Synes folk kan få velge selv og skjønner ikke hvorfor du skal bli så forbanna fordi ikke alle gjør akkurat det samme som deg.

Det burde ikke være så provoserende at noen er frivillig barnløse, men ser på reaksjonene hun får at det tydeligvis er det.

Jeg tror ikke hun prøver å overtale andre til å ikke få barn. Det er vel mer et svar til sånne som deg som presser og maser på det og mener det er meningen med livet og at alle må gjøre som dem.. 

Og slutt med det egoisme-argumentet.. det er ikke som om alle som får barn får det fordi de er så selvoppofrende og har lyst på masse smerte i livet. Det er jo fordi de har lyst på barn, det gir dem en glede, de gjør det for seg selv.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 15
  • Nyttig 7
Skrevet

Synes folk skal få lov til å bestemme selv om de vil ha barn eller ikke.

Det å dra "hvem skal ta vare på deg når du blir gammel"-kortet funker ikke. I Norge er det ikke vanlig å pleie sine gamle. Vi har eldreomsorg her. 

Jeg er sjeleglad for at jeg ikke har barn. Og skal aldri ha det. Denne verden er uansett mer stygg enn hyggelig. 

Anonymkode: 489ae...358

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvorfor i alle dager blir du så provosert av noen valg som ikke påvirker deg i det hele tatt?

Anonymkode: a4f7c...5b0

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Lett å finne 117 grunner til at det er helt i orden at en del folk ikke formerer seg... 😁

Anonymkode: 0b48a...d6a

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun tror virkelig livet varer evig, men den dag ei. Når hun knapt en dag vil klare og reise seg og tørke seg bak så skal vi se om hun virkelig hadde rett.  Når.hu dør så er det ingen generasjoner som vil ta over henne. (Takk og pris for det).

Barn er livet for meg. Det er grunnen til at vi er her. Du er ikke her for.og bare fokusere på deg selv. Det er så.synd for helt.klart blir verden mer og egoistisk og selvsentrert enn det den en gang var.  Og det er min mening. 

Hva syntes du?

Min mening er at slike holdninger du viser her, er grunnen til at folk føler de må forsvare seg hele tiden og  ramse opp minst 117 grunner for at de ikke vil ha barn. Det burde selvsagt ikke vært nødvendig, men spørsmålene om hvorfor kommer absolutt hele tiden. Foreldre må aldri forsvare sine valg, selv om mange av dem åpenbart ikke burde hatt barn. Og absolutt ingen får barn for å ha noen til å "tørke seg i r***".

Anonymkode: f0b1e...b48

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvis du skaffer deg barn fordi det er hva du ønsker så er du egoistisk.

Hvis du ikke skaffer deg barn fordi det er hva du ønsker så er du egoistisk.

Anonymkode: f8af3...0a7

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Du har skjønt lite selv ts. Hun prakker ikke disse grunnene på alle andre, men svarer hvorfor ikke hun ønsker barn. Det er flott ikke alle ønsker barn. Verden er overbefolket som den er. Vi hadde hatt godt av å fått ned litt i stedet. Men ikke gjennom å ta liv. Langt færre burde fått barn. Det er det som er så sykt for dere selverklærte tror dere er så mye bedre folka, er at dere ønsker alle skal få barn, selv om det betyr at mange barn vil bli født inn i lidelser. Mange skulle heller aldri fått barn. 

Det er så mange som får barn av egoistiske grunner. Hvis du kun får barn fordi staten skal få flere skattebetalere og for å ha en som kan tørke deg i ræva som gammel, så burde du se på deg selv her. Tragiske grunner for å sette barn til verden. 

Endret av Sannhetsøkende
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har barn, og det er da vitterlig et egoistisk valg! Andre har helt andre ting som er meningen med livet for dem, og det er da helt greit? Du har fullstendig skylapper.

Anonymkode: c76d4...cf9

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja jeg er egoistisk for at jeg har valgt å ikke få barn, men du er også egoistisk pågrunn av at du valgte å få barn. 

Mennesker ER egoister. 

Anonymkode: 48cbf...77f

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har null forståelse for hvorfor verden og some gidder og i det hele tatt nevne noe så usaklig, selvsentrert og idiotisk som dette her? Altså  tror denne dama at det skal hindre verden fra og få barn? 

Hva syntes du?

Jeg ønsker barn for alt i verden og har samtidig all forståelse og respekt for de som av ulike grunner ikke vil eller kan få barn. 

Når det er sagt er jo noen av de 117 grunnene ikke veldig dype men den viktigste grunnen til å få barn er at man vil og er rede til å stå i det, usett belastninger. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg vil tro majoriteten tenker som deg, TS, at barn er livet, men alle gjør ikke det. 

Jeg er enig i alle grunnene hennes i artikkelen. Vil heller ikke få barn. :) Er veldig fornøyd med singellivet og de to kattene mine. Jeg er kvinne, tidlig i 30-årene viss noen lurer. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hva syntes du?

Jeg kjenner at jeg ikke er jublende glad for at du viderefører dine gener heller..

Hilsen barnløs selvsentrert jævel som jobber 8 timer  om dagen for å hjelpe familier som har barn med psykiske vansker. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tenker at folk gjør som de vil. Noen er åpass otatt av seg selv, at de har ikke plass til barn i livet sitt. Og da syntes jeg det er helt fornuftig å la være å få barn.  

Det har i åresvis vært ok at menn ikke ønsker barn,  og det er svært synd på dem om de får det iten egen vilje.  Og de kan bare stikke fra ansvaret. Mens kvinner da er det ikke ok å ikke ønske barn. 

Anonymkode: 63870...f45

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Min mening er at slike holdninger du viser her, er grunnen til at folk føler de må forsvare seg hele tiden og  ramse opp minst 117 grunner for at de ikke vil ha barn. Det burde selvsagt ikke vært nødvendig, men spørsmålene om hvorfor kommer absolutt hele tiden. Foreldre må aldri forsvare sine valg, selv om mange av dem åpenbart ikke burde hatt barn. Og absolutt ingen får barn for å ha noen til å "tørke seg i r***".

Anonymkode: f0b1e...b48

Joda, ma blir jo spurt om hvorfor man bringer barn til en så grusom verden.  Så da svarer jeg at min verden er ikke så mørk også bor jeg et av verdens rikeste land

Anonymkode: 63870...f45

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hva syntes du?

Likevel så gidder du å lage en egen tråd her inne om noe så usaklig, selvsentrert og idiotisk som dette her? ?

Anonymkode: 1f156...bbc

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Så ute av kurs som verden er så ser jeg ikke noe poeng i at den skal drives videre, vi er jo over 8 milliarder. Økt ganske kraftig.

Aldri livet om jeg vil slite med det å ha barn, samtidig skal jobben kreve ekstrem prestasjon. Umulig å leve et slik liv, da må man tilbake til tiden der man var husmor/hjemmeværende.

Anonymkode: a88f5...a46

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Synes folk skal få lov til å bestemme selv om de vil ha barn eller ikke.

Det å dra "hvem skal ta vare på deg når du blir gammel"-kortet funker ikke. I Norge er det ikke vanlig å pleie sine gamle. Vi har eldreomsorg her. 

Jeg er sjeleglad for at jeg ikke har barn. Og skal aldri ha det. Denne verden er uansett mer stygg enn hyggelig. 

Anonymkode: 489ae...358

Jeg mener bestemt at alle må selv kunne bestemme om de vil ha barn eller ikke, og jeg dømmer ingen, vi har alle våre grunner.

Når det er sagt,  argumentet "vi har eldreomsorg her"  kan jeg bare ikke la være å kommentere. Hvem jobber egentlig i  eldreomsorgen? I stor grad yngre mennesker, fordi det er et tungt yrke. Om stadig flere unngår å få barn, vil det på sikt ikke være nok folk til å jobbe innen eldreomsorgen eller finansiere den, og det er vel akkurat det TS forsøker å peke på i innlegget sitt. At hvis det blir en trend å være barnløs, står vi foran et stort problem litt lenger frem i tid, når stadig flere pensjoneres uten at det er tilstrekkelig mange unge arbeidstakere til å ta over, og i verste fall er velferdsstaten fortid, fordi det er ikke nok skatteytere til  holde den gående, antagelig ganske samtidig som at oljen blir helt ut pga miljøhensyn. 

Det kan fint være at kunstig intelligens hjelper oss ut en slik potensiell krise, vi kan jo bare håpe, for fruktbarheten går også ned nå, i tillegg til at flere velger bort å få barn, eller ikke får anledning til å bli foreldre (f.eks barnløse, voksne menn som velges bort av kvinner til fordel for menn som har barn fra før, en kjent problemstilling i dag). Nå er det de som sier at innen 2030 har vi ikke bare en medisin som kan stanse aldring, men også reversere den, om det stemmer vil jo fremtiden endre seg fundamentalt. Om det ikke lenger finnes eldre og syke, er et heller ikke noe behov for f.eks eldreomsorg, og alle kan i praksis jobbe så lenge som de vil. Men dette er jo ikke en sannhet der vi er i dag, bare en visjon og en målsetning. 

Var jeg ung i dag, ville jeg tenkt meg om før jeg fikk barn. Vi lever i vanskelige tider, og å "ta en for laget" og produsere fremtidige arbeidstakere og skattebetalere er IKKE noe jeg ville oppfordret mine barn til. Det er lov å tenke på seg selv, og å tenke gjennom hva slags verden de neste generasjonene barn må vokse opp i, før man tar valget om å få barn eller ikke. 

Det er en myte at jorden er overbefolket, det som er problemet er at en andel av jordens befolkning har altfor stort forbruk, og produksjonen for å dekke interessen i markedet tapper jorden for råvarer og ressurser som vanligvis ikke tilbakeføres, ja, som annet enn fjell av avfall og miljøgifter da. Det er ikke for mange mennesker på jorden, men for mange korttenkte mennesker.  I praksis raser alt sammen om barnetallet reduseres for raskt opp i mot at levealderen går opp, særlig om vi ikke totalt endrer systemene vi per i dag belager oss på, for å holde samfunn gående og økonomien i vekst. 

Som samfunn og stat BURDE vi legge opp til at flere får barn, ved å gjøre det lettere både praktisk og økonomisk, men sånn er det ikke. Ved å legge belastningen og ansvaret på den enkelte potensielle mor og far,  i økonomiske nedgangstider der kriger blusser opp både her og der, virus er i fri vigør som når som helst kan bli til nye pandemier, samt trusler om kunstig intelligens som plutselig kan gå på selvstyr, vil en mange vegre seg for å bli foreldre, og det skjønner jeg oppriktig talt godt. Samtidig virker en verden uten barn som en fryktelig trist verden...

Skrevet

Dette er fra TikTok trend. Hun Instagram-dama har sikkert bare stjålet lista til Tiktok-jenta. Men det er bare morsomt, det er en spøk. Det er ei ung jente som lister opp grunner hvorfor hun ikke ønsker seg barn, og reelle mødre forteller sine historier om graviditet, fødsler og bar og livet som mor - og folk tagger "the girl with the list" og hun får stadig flere og flere grunner 😅 

Det viser jo bare hvor vanskelig er det, for mange, det å ha barn. Det lærer oss alle å sette mer pris på foreldre, men spesielt kvinner som må tidvis gjennomgå mye, bare for å få barn. Det er jo faktisk flere som har varige helseskader etter graviditet og fødsler.

Anonymkode: a8be6...c19

• Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...