Gjest Adobyen Skrevet 28. november 2023 #1 Skrevet 28. november 2023 I dag bringer mange av nettavisene nyheten om grove og omfattende brudd på personvernet for de som har eller har hatt noe med nav å gjøre. NAV har fått bot for disse overtredelsene. Det er rett og slett de ansatte som har underholdt seg selv med snoking i datasystemene. På nyhetsmorgen i nrk er dette tema de ca første 10-12 minuttene fra kl 7.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #3 Skrevet 28. november 2023 Adobyen skrev (5 minutter siden): I dag bringer mange av nettavisene nyheten om grove og omfattende brudd på personvernet for de som har eller har hatt noe med nav å gjøre. NAV har fått bot for disse overtredelsene. Det er rett og slett de ansatte som har underholdt seg selv med snoking i datasystemene. På nyhetsmorgen i nrk er dette tema de ca første 10-12 minuttene fra kl 7. At de våger å snoke. Alt de foretar seg av søk blir logført. Anonymkode: fe952...dfe
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #4 Skrevet 28. november 2023 Staten gir staten bot, vil ikke få noen konsekvenser. Dette har pågått i alle år og vil ikke forandre seg, nav er hevet over loven. Anonymkode: 74705...efe 1
Carrot Skrevet 28. november 2023 #5 Skrevet 28. november 2023 Datatilsynet varsler bot på 20 millioner til NAV (sol.no) Sitat – Vi er godt klar over de sentrale områdene som Datatilsynet peker på i dette tilsynet. Vi tar dette virkelig på alvor og skal jobbe med det framover, sier Holte. Ja da er det jo greit, når man har visst om det lenge men skal jobbe med det fremover... 🙅♀️
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #6 Skrevet 28. november 2023 Carrot skrev (Akkurat nå): Datatilsynet varsler bot på 20 millioner til NAV (sol.no) Ja da er det jo greit, når man har visst om det lenge men skal jobbe med det fremover... 🙅♀️ Jeg jobber ikke i nav, men i offentlig forvaltning. Ting blir tatt hånd og jobbet med før media skriver om det. Anonymkode: fe952...dfe 2
Carrot Skrevet 28. november 2023 #7 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg jobber ikke i nav, men i offentlig forvaltning. Ting blir tatt hånd og jobbet med før media skriver om det. Anonymkode: fe952...dfe jeg går ut fra at dere ikke har blitt ilagt bot i denne graden fordi dere "jobber med det" og jeg vil tro NAV som system har mye de bør "jobbe med" siden dette ikke er første boten.. et kjapt googlesøk viser at det har skjedd før liksom: Nav får bot på fem millioner kroner for brudd på personvernregler - Digi.no denne fra 2022 Jeg tror det er med NAV som med andre offentlig forvaltning, det burde vært en form for tilsyn i større grad og litt mindre blind tillit til at de menneskene og systemet de jobber i faktisk fungerer... det burde derimot ikke være godt nok å betale boten og si "vi jobber med det" ...
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #8 Skrevet 28. november 2023 Liker ikke dette i det hele tatt. Blir allerede paranoid av å tenke på at helseopplysningene mine dokumenteres og sendes frem og tilbake mellom ulike NAV-ansatte og helsekontakter. Anonymkode: 8144c...5e3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #9 Skrevet 28. november 2023 Carrot skrev (24 minutter siden): jeg går ut fra at dere ikke har blitt ilagt bot i denne graden fordi dere "jobber med det" og jeg vil tro NAV som system har mye de bør "jobbe med" siden dette ikke er første boten.. et kjapt googlesøk viser at det har skjedd før liksom: Nav får bot på fem millioner kroner for brudd på personvernregler - Digi.no denne fra 2022 Jeg tror det er med NAV som med andre offentlig forvaltning, det burde vært en form for tilsyn i større grad og litt mindre blind tillit til at de menneskene og systemet de jobber i faktisk fungerer... det burde derimot ikke være godt nok å betale boten og si "vi jobber med det" ... Jo, det ville vi nok da vi også håndterer sensitiv informasjon, personopplysninger og annen informasjon som er utenom offentligheten. Anonymkode: fe952...dfe 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå