Gå til innhold

Når er det best å ha valp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken årstid er det best å ha valp på synes du? Og hvorfor synes du det?

Anonymkode: 5f4d1...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Definitivt mest med sommervalp. Det er lettere å ta den med ut når det er varmt i været. Både fordi det er mer komfortabelt for eier, men også fordi det er mer komfortabelt for valpen. Det gjør at man kan være ute lenger og miljøtrene osv.

I tillegg er det også ofte flere folk ute som gjør det lettere å sosialisere valpen.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk valp i oktober i fjor og synes det var den verst tenkelige tidspunkt med tanke på vær og temperatur! Stakkars lille frøs veldig fort på den bare magen. Vi måtte utsette valpekurs for valpen greide ikke være utendørs så lenge.

Anonymkode: 4b1bc...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår/sommer. Da kan man slenge seg ned i en park med teppe, bok og bare eksistere. Det er den beste sosialiseringen/miljøtreningen: eksistere i ro med all slags distraksjoner som beveger seg forbi.

Anonymkode: 956ad...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valp nå, og det er ikke bare lett. Han vil ikke ut fordi det er kaldt, det er mye mer komfortabelt å gjøre fra seg inne. I tillegg får vi ikke gått noe særlig tur, så raptusene kommer tett inne. Litt pes, ja.

Anonymkode: 20771...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommunale jo an på om rasen er lett eller vanskelig å få tak i..men om det er en rase du hele tiden kan få tak i..så april/ mai.

Vi har en valp på 4 mnd og med 10 minus ute et det ikke gøy å gå..og ikke lett å trene et 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvilken årstid er det best å ha valp på synes du? Og hvorfor synes du det?

Anonymkode: 5f4d1...d77

For meg er det viktigere å få valp når jeg har tid til å ta mye fri fra jobb og ha den med meg uansett hvor jeg er. Om jeg kan velge er våren en fin tid.

Anonymkode: 87bf6...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i sommerferien. Det er da man kan ha lengst ferie. Det mange glemmer er at 4-5 uker ikke er nok til å lære valpen å være alene hjemme. Dette tar måneder. Så du må ha andre muligheter som å ha den med på jobb osv.

Anonymkode: 0cf21...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår eller sommer. Vi hadde et samarbeid hele familien der minst en av oss var hjemme i to måneder. 

Anonymkode: 1891b...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å ha valp igjennom vår og sommeren. Har hatt dette tidligere. Der er jo da mest fordi det er komfertabelt for min egen del.

Nå derimot har jeg en «vintervalp». Men dette er en rase som gjerne eeeeeelsker snø og kulde. I dag har jeg måtte jobbe for å få han inn igjen fra ca 10-. 
Denne rasen trives gjerne bedre om vinteren en på sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...