Gå til innhold

Hva er din favoritt rase? Hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er din favoritt hunderase? 

Hvordan kan man vite det etter kun en hund i den rasen som folk flest har?

Noen bytter ofte rase men andre går for den samme. Hva gjør du? Og hvorfor?

Anonymkode: 75707...1cd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Shetland sheepdog uten tvil helt fantastisk hund å leve sammen med, lett å lære opp, godt gemytt, rolig fin hund. 

Liker kjæreste sin chihuahua også ganske søt og lett å håndtere men litt mer fart, personlighet og særhet🤭🐕

Anonymkode: 4e03e...d40

Skrevet

Har hatt flere ulike raser, alt etter hvor vi har vært i livet - singel, småbarnslivet osv. Har nå en jack russell terrier og det er passe fart og størrelse for en middelaldrende dame😄 Vet ikke helt om jeg har funnet den perfekte rasen enda…..😉

Anonymkode: 48ad9...51d

• Hjerte 1
Skrevet

Favoritthunderasen er en jeg ikke har hatt ennå, nemlig irsk ulvehund. Det som forhindrer meg fra å skaffe en er at de har kort forventet levetid.

Hvordan man kan vite hva slags hund man vil ha er sikkert en kombinasjon av flere ting: hva slags hundehold man kan tenke seg å ha/aktiviteter/livsstil, hvilken størrelse man kan tenke seg, hva slags egenskaper man trives med i en hund, hva man er kjent med fra før, hva man klarer å lese seg opp på, og - helt ærlig - hva man lar seg sjarmere av. 

Jeg har hatt tre forskjellige raser selv, og i tillegg har nære familiemedlemmer hatt noen andre raser. Jeg har gjort meg kjent med litt forskjellig på grunn av det. Når jeg har valgt hund har jeg hatt noen kriterier, som størrelse, hvilket klima de liker og raser som er kjent for å være vennlig mot folk. Selv har jeg ikke knyttet meg til en og samme rase for alltid. Grunnene er flere, blant annet at jeg ikke vil ha valp, men har tatt over voksne hunder som av ulike grunner måtte bytte hjem. 

Anonymkode: 440ad...1d4

• Hjerte 1
Skrevet

Border collie😍 fantastiske hunder med MYE personlighet. Har en som begynner å tære på årene, og snart henter vi ny valp🤭

Anonymkode: db93e...d68

• Hjerte 1
Skrevet

Cobberdog, har en selv som er verdens søteste. Lydig, kostete, energi, fantastisk. Ikke ille mtp pelsstell heller. 

Dette kommer jo av trening men også hennes personlighet. Vi hadde flaks, det er en hunderase som er utrolig variert på alt, både bra og dårlig. 

Elsker bordecollie og australian shepherd, kjempefine og virker veldig gøyale. Urealistisk at en sånn skal få det bra i mitt liv da 🩷

Anonymkode: fe6ce...0b4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Cobberdog, har en selv som er verdens søteste. Lydig, kostete, energi, fantastisk. Ikke ille mtp pelsstell heller. 

Dette kommer jo av trening men også hennes personlighet. Vi hadde flaks, det er en hunderase som er utrolig variert på alt, både bra og dårlig. 

Elsker bordecollie og australian shepherd, kjempefine og virker veldig gøyale. Urealistisk at en sånn skal få det bra i mitt liv da 🩷

Anonymkode: fe6ce...0b4

Det er en blandingshund. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Border collie😍 fantastiske hunder med MYE personlighet. Har en som begynner å tære på årene, og snart henter vi ny valp🤭

Border collier er for smarte for sitt eget beste. Helt forferdelige hunder å ha dersom man ikke driver med agillity eller bor på en gård. Har man tid og tenker at hunden skal være en hobby og livsstil, så er bc kjekke hunder. 
De er hundeverdens svar på et misforstått barn med adhd.😂👍

Foretrekker shaefer, rodeshian ridgeback og boerboel fremfor bc her i allefall. De er mer chill, men like smarte som bc og har bedre vaktinstinkter.❤️

Anonymkode: cac7c...f9c

Skrevet

Golden retriever🫶🏼

Anonymkode: bbc87...fde

Skrevet

Border collie

Anonymkode: a57a1...1e6

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Border collier er for smarte for sitt eget beste. Helt forferdelige hunder å ha dersom man ikke driver med agillity eller bor på en gård. Har man tid og tenker at hunden skal være en hobby og livsstil, så er bc kjekke hunder. 
De er hundeverdens svar på et misforstått barn med adhd.😂👍

Foretrekker shaefer, rodeshian ridgeback og boerboel fremfor bc her i allefall. De er mer chill, men like smarte som bc og har bedre vaktinstinkter.❤️

Anonymkode: cac7c...f9c

Vi bor i et lite hus i en by, trener triks og lydighet et par ganger i uka. Har 2 veldig kule bc'er, 2 barn og jobber fulltid. Våre hunder har ingen uvaner (ene hater å bade men...) og storkoser seg med å være familiehunder som er med på alt :) Ville valgt border collie igjen. Liker også shetland sheepdog, men litt for mange som er nervøse/bjeffete. 

Anonymkode: 9d6af...f1a

Skrevet

Airedale terrier 😍 

Skrevet

Ingen hunder overgår en storpuddel.

Anonymkode: 6eb59...029

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg skal se bort fra at hunderasen ikke er bærekraftig, så ville jeg sagt petit brabancon ❤️

Anonymkode: a9423...fe4

Skrevet

Det er vel ikke en populær mening, men engelsk bulldog. 

Anonymkode: aeb0e...d40

Skrevet

Berner sennen❤️

Anonymkode: d692a...c6a

Skrevet

Blandingshunder :) MYE sunnere og bedre for dyrene. gatemix ❤️ 

aka ingen rase. 

Anonymkode: 9b046...e67

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ingen hunder overgår en storpuddel.

Anonymkode: 6eb59...029

Signerer på puddel, har riktignok mellompuddel da. Men fantastisk rase, kjenner flere pudler og alle er lugn🤩 mi er dog litt skreptisk til voksne fremmede som er ivrige på å hilse, men dette er nok et personlighetstrekk  hos henne (oppdretter sa hun var den mest forsiktige i kullet) mer enn rasetypisk. Hun er supersmart, lydig og elsker barn.

Anonymkode: 853cd...78c

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Blandingshunder :) MYE sunnere og bedre for dyrene. gatemix ❤️ 

aka ingen rase. 

Anonymkode: 9b046...e67

Sunnere enn di syke rasehundene, men ofte sykere enn de sunne rasehundene

Anonymkode: 853cd...78c

Skrevet

Shetland sheepdog og Hygen, to motsetninger men begge så ufattelig flotte hunder.

Anonymkode: 24ad7...c86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...