Gå til innhold

Å invitere noen hjem etter fest…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok følge med en kamerat hjem etter en fest. Vi er barndomsvenner, og har aldri vært noe mer enn venner. Jeg har samboer, mens han nylig har blitt singel. Samboeren min var bortreist den helgen. Vi hadde drukket en del, og da vi stopper utenfor leiligheten min spør jeg om han vil bli med opp og ta en siste drink. Hvordan ville dere andre tolket et slikt spørsmål, gitt historien vår med et mangeårig vennskap. Tolkes det helt uten videre som en invitasjon til sex eller ikke?

Anonymkode: a73c8...840

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville tolket det som sex ja og risky. 

Anonymkode: cc3f5...52f

• Liker 4
Skrevet

Hadde absolutt ikke tolket det som sex. Gode venner kan fint dra på nach og la skravla gå videre noen timer til til promillen daler. Er drit nedtur å gå hjem å legge seg på stigende promille 

Anonymkode: 67ae7...6ae

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest Mannonym20
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tok følge med en kamerat hjem etter en fest. Vi er barndomsvenner, og har aldri vært noe mer enn venner. Jeg har samboer, mens han nylig har blitt singel. Samboeren min var bortreist den helgen. Vi hadde drukket en del, og da vi stopper utenfor leiligheten min spør jeg om han vil bli med opp og ta en siste drink. Hvordan ville dere andre tolket et slikt spørsmål, gitt historien vår med et mangeårig vennskap. Tolkes det helt uten videre som en invitasjon til sex eller ikke?

Ja dette ville jeg tolket som invitasjon til sex

Skrevet

Både og. Noen som du ser tolker det som invite til sex, og andre ikke. 

Hadde min beste venninne gjort det samme, så hadde jeg ikke tolket det som invite til sex, men heller to gode venner som skal prate mer. 

Menn og kvinner kan så absolutt være venner uten sex. Jeg har vært venn med 2 kvinner i 6 år nå, kunne ikke tenkt meg å ha sex med de. Pluss at de har samboer, og jeg respekterer samboerne. 

Neste gang bare gjør det klart at det er for å prate mer drit da. "bli med inn for å prate mer drit?" 

• Liker 1
Skrevet

Hvis han prøvde kysse deg burde du ikke være veldig overrasket i den settingen..

Anonymkode: d495b...20a

• Liker 1
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Definitivt en invitasjon til sex. Hadde min samboer gjort dette hadde det vært kroken på døra umiddelbart. Nå kommer KG og gaslighter meg, men dette er min realitet og sånn det ville blitt hos meg, punktum.

Anonymkode: 90395...ed7

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke det at kvinner og menn aldri kan være bare venner, men akkurat i den settingen, nysingel kompis og din samboer bortreist er jeg ikke overrasket om det ble noen (om enn urettmessige) forventninger om det var du som tok initiativet.

Det var vel en undersøkelse som viste at i all hovedsak så kunne menn sjelden være venner med kvinner uten at de hadde noen baktanker (tror det er linket til den i annen nylig tråd om emnet). Kvinner kunne oftere ha mannlige venner uten tanke om sex.

Anonymkode: 535ad...8b5

• Nyttig 1
Skrevet

Er overrasket over de som tenker på sex her og lurer på om de aldri har hatt nære vennskap av motsatt kjønn før. Høres desverre ut som svar fra menn som objektiviserer venninner og bare er venn med damer med et håp om å komme i buksa dems. Heldigvis er ikke vanlige menn sånn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er mann med samboer og har vært i samme situasjon flere ganger - invitert en god venninne inn på en drink og prat etter fest. Og blitt invitert  Sex var ikke i tankene mine i det hele tatt og det har det heller aldri blitt noe sånt.

Anonymkode: db17d...33b

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Er overrasket over de som tenker på sex her og lurer på om de aldri har hatt nære vennskap av motsatt kjønn før. Høres desverre ut som svar fra menn som objektiviserer venninner og bare er venn med damer med et håp om å komme i buksa dems. Heldigvis er ikke vanlige menn sånn.

De er ikke nødvendigvis bare venn for å kommme i buksa på oss, men de tenker langt oftere tanken enn hva vi kanskje tror.

Anonymkode: 535ad...8b5

Skrevet

Takk for svar! Interessant å se så ulike tolkninger!

ts

Skrevet

Jeg hadde ikke likt det om jeg var samboeren din. Uansett hvilke tolkninger man kan gjøre av invitasjonen. Mulig kompisen din mente bare "å dra ut kvelden" og ha en vennskapelig tone videre, eller at det var en invitasjon til sex. Og jeg er veldig avslappet til sånt. Min samboer har venner av begge kjønn. Noen ganger møter han kvinnelige venner alene også. De går på kino, tar en øl, whatever. Mannen min har bygget relasjoner som var der før meg, og jeg kan ikke komme der og stille krav til han om å kutte de. Det er respektløst. Jeg stoler på han, og vet at jeg har grunnlag for å stole på han. Selv har jeg bare noen få perifere kompiser.  

Men jeg forventer faktisk at han kommer hjem i rimelig tid etter møtene med venninnene alene. Ikke noe nachspiel for "en siste drink". Bortreist eller ei. Jeg forventer at han forteller meg hvem han har møtt og når. Ikke helt det du spør om, men jeg setter meg i samboeren dins sko, og hadde ikke likt dette. 

Anonymkode: 011ca...831

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.11.2023 den 21.14):

Er mann og hadde ikke tolket det som noe mer enn å komme inn å prata mer. Men hadde høflig sagt nei takk. 

Better safe than sorry.

Kanskje jeg tok feil, hadde kunnet bli kleint å ødelegge et vennskap. 

Kanskje du vil kunne få dårlig samvittighet ovenfor samboer. 

Kanskje samboer kan bli sjalu. 

Så "takk men god natt". 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville  tenkt at det kunne være en invitasjon til sex. Så hadde aldri gjort det selv. Hadde sikkert sagt at vi hadde hatt det kjekt og hadde interessante samtaler som vi måtte fortsette på en annen dag. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg er mann med samboer og har vært i samme situasjon flere ganger - invitert en god venninne inn på en drink og prat etter fest. Og blitt invitert  Sex var ikke i tankene mine i det hele tatt og det har det heller aldri blitt noe sånt.

Anonymkode: db17d...33b

Samme her, men uten samboer. Nach er det jeg er ute etter, ikke fyllasex.

Anonymkode: a90ec...176

Skrevet

Selv om mange menn lett kunne hatt sex med kvinnelige venner er det ikke slik at de er venn med dem for å komme i buksa på dem.

Anonymkode: 85657...95c

Skrevet

Jeg er usikker på hvordan jeg ville tolket spørsmålet. 

For meg hadde det kommet an på tonefall og kropsspråk også. 

At han er nysingel, og at din samboer ikke er hjemme, gjør at "være med inn og ta en drink" lettere kan oppleves som en invitasjon til noe mer. 

Om tanken var å gå inn og prate lengre, ville jeg kanskje heller spurt om akkurat det. (Altså, sagt noe om at vi kunne gått inn og pratet, istedenfor å stå ute. Særlig om det var kaldt ute.)

Jeg har hatt mye mannlige venner i alle år, og har opplevd at flere av dem i "rett situasjon" har forsøkt å gjøre vennskapet til noe mer intimt. Mens andre aldri har gjort slike tilnærmelser. 
Dessverre er det jeg har lært at det er vanskelig å forutsi hvem som plutselig "feiltolker" situasjonen, og dermed er det lurt å alltid være tydelig i egen kommunikasjon.

Anonymkode: 22386...3a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...