Gå til innhold

Leieboer bruker min strøm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leieboeren har satt i gang et jule-lysshow i femten farger i utleieboligen, fra min utendørs strømkontakt. Hele døgnet. Han må være selveste Mr. Jul. Der lades også biler eller kjøres bilvifter hele døgnet. Hva gjør jeg med det? Kan ikke slå av utekontakten fordi andre ting jeg trenger går på samme kursen.  Strøm er ikke inkludert. 

Anonymkode: af82c...154

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva står i utleiekontrakt? Ta utgangspunkt i den og gi beskjed om hva som er greit eller ikke greit. 

Skrevet

Napp ut kontakten hans og si fra til ham. 

Anonymkode: 11789...515

• Liker 4
Skrevet

Du tar en prat med leieboer, at det ikke er annledning for og bruke stikkontakter som går på din strømregning. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Kanskje greit å få lagt opp en egen utekontakt fra leietagers sikringsskap da? Leietager bør jo også ha mulighet for å brukes strøm utendørs. Og lades det elbiler bør det monteres en ordentlig ladestasjon, det er ikke bra over tid å bruke stikkontakt til slikt (og heller ikke lov). 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva du gjør? 
Du sier at det er din stikkontakt, og den ikke medfølger leiligheten. 
Eventuelt bruk vil faktureres. 

Anonymkode: e98e8...f0c

• Liker 2
Skrevet

Dette har du vel laget en tråd om for noen uker siden… kan du ikke følge rådene du fikk der? 

Anonymkode: a4a7f...f92

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
-jk- skrev (10 timer siden):

Kanskje greit å få lagt opp en egen utekontakt fra leietagers sikringsskap da? Leietager bør jo også ha mulighet for å brukes strøm utendørs. Og lades det elbiler bør det monteres en ordentlig ladestasjon, det er ikke bra over tid å bruke stikkontakt til slikt (og heller ikke lov). 

dette! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette har du vel laget en tråd om for noen uker siden… kan du ikke følge rådene du fikk der? 

Anonymkode: a4a7f...f92

Goood moorning sunshineee

Anonymkode: dad15...aa4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...