Rødstrupa Skrevet 27. november 2023 #1 Del Skrevet 27. november 2023 Hva er dette snakket om julestri? Planlegging og innkjøp av div. kan gjøres god tid i forveien. Dessuten er butikkene nesten døgnåpne. Ikke trenger man ha støv på hjernen heller, det blir jul likevel.🎄❄️🐇 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #2 Del Skrevet 27. november 2023 pynting,baking, lage julemat osv ; julestria er reell den og jeg koser meg med den! Anonymkode: 593bc...b7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #3 Del Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): pynting,baking, lage julemat osv ; julestria er reell den og jeg koser meg med den! Anonymkode: 593bc...b7a Det er vel ikke akkurat julestri hvis du koser deg med den Anonymkode: 51ae4...ec2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yodas Skrevet 27. november 2023 #4 Del Skrevet 27. november 2023 Den moderne julestria for oss foreldre er å gå på juleavslutninger på skolen, i barnehagen og på fritidsaktivitetene til barna, julebord på jobben osv. Sju slag kjenner jeg ingen som baker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #5 Del Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel ikke akkurat julestri hvis du koser deg med den Anonymkode: 51ae4...ec2 Jo da. "Julestri" kan også bety en hektisk periode før jul, ikke bare at det er en plage. Jeg også koser meg med den hektiske adventstiden 😊 Anonymkode: 4fa92...f3a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 27. november 2023 #6 Del Skrevet 27. november 2023 (endret) Jeg er også glad i julestria. Jeg arrangerer juleaften, og mange av julebesøkene. Elsker å planlegge og lage maten. Elsker følelsen av at huset er skinnende rent etter julevasken. Elsker bakingen og julestemningen det gir. Jeg blir fullstendig utslitt hvert år, men da er det desto mer deilig med hvilen etter juletiden. Avspaserer gjerne noen dager over nyåret, og da tar jeg det helt med ro. Endret 27. november 2023 av c_buk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 28. november 2023 #7 Del Skrevet 28. november 2023 En del venter lenge før de begynner på juleforberedelser, sikkert ulike grunner til det alt fra at de ikke mener man skal drive med juleforberedelser før i desember eller fordi de har det så travelt og det føles nok mer som en stri enn som kos når alt av planlegging, handling, julegaver, julevask, baking osv skal presses inn på et par uker (samtidig som man innimellom dette skal på julebord, juleavslutning på skolen og annet). Jeg tenker at det absolutt kan kalles stri selv om det gir en glede fordi det er mye som skal gjøres på en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #8 Del Skrevet 28. november 2023 Her er jeg så heldig at jeg slipper å gå på julebord og andre festligheter med jobben. Som omtrent totalavholds så er det godt å slippe å forholde seg til fyll. Og med voksne barn så er det rimelig rolig nå før jul. Anonymkode: 7ca1e...084 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #9 Del Skrevet 28. november 2023 Pynter, kjøper gaver, baker, lager pålegg og tar en helt normal husvask. (Tar aldri storrengjøring i verste mørketiden i Nord-Norge). Gaver kjøper jeg i okt/nov. Men føles jo som ei stri i innspurten 🙂.De siste dagene,da det skal storhandles, vaskes og lages pålegg. Ja, vi storhandler mat og drikke. Vet at butikker er åpen i romjula, men vi vil helst slippe butikkturer da. Har heldigvis laget handleliste på nett som vi har brukt i mange år. Printer den 1. desember, og legger den på kjøkkenet. Så er det bare å krysse ut etterhvert. Anbefales 🙂 Anonymkode: 1ddbf...525 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #10 Del Skrevet 28. november 2023 Her har en god del av de jeg kjøper gaver til en drittirriterende tendens til å nekte å oppgi hva de ønsker seg før langt uti desember, så det er umulig å kjøpe gaver god tid i forveien.. Ellers blir det jo alltid litt kav. Juleavslutninger her og der, luciagreier i bhg (som gjør at man må jobbe inn igjen tiden på kveldstid), julebord, ting på jobb som MÅ være ferdig før jul/nyttår, osv. Men akkurat det med vasking er en ikke-sak, vi har det helt vanlig reint akkurat som resten av året. Og baking er noe jeg gjør for kosen sin skyld. Anonymkode: f768c...73d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #11 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er vel ikke akkurat julestri hvis du koser deg med den Anonymkode: 51ae4...ec2 Julestri er ikke nødvendigvis noe negativt, mye å gjøre men jeg koser meg I motsetning til travel tid på jobb som bare er stress og negativitet. Anonymkode: 593bc...b7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #12 Del Skrevet 28. november 2023 For min del er det fortsatt julestri; men jeg syns det for det meste er positivt, jeg da. Du skriver; man trenger ikke ha støv på hjernen. Det trengte man vel strengt talt ikke før i tida heller, men flere av oss liker å ha rent hus til jul. Så her blir huset vasket grundig; det vil si tak, vegger, gulv, inni skap og skuffer, baderomsinnredninger, dusjvegger, kjøkkenvifte, stekeovn osv osv. Dette prøver vi å få gjort før 1. desember (bortsett fra gulvvasken, da), slik at vi kun har igjen den litt mer lystbetonte stria til desember. Så er det å julepynte hele huset, og bake ca. 10 slag kaker/kjeks. Men vasking, baking og pynting er jo terapi i forhold til det å selv skulle finne på julegaver til hele slekta, pluss finne på julegaver til hele familien fra mor, svigermor, tante osv. og helst bestille og ordne alt også, slik at de bare kan vippse. Det kjenner jeg at jeg blir stresset av... Ellers elsker jeg juleforberedelser og adventstida. Så på fredag er det feriedag for å pynte til jul 🎅 Anonymkode: cbfc3...730 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #13 Del Skrevet 28. november 2023 Rødstrupa skrev (14 timer siden): Hva er dette snakket om julestri? Planlegging og innkjøp av div. kan gjøres god tid i forveien. Dessuten er butikkene nesten døgnåpne. Ikke trenger man ha støv på hjernen heller, det blir jul likevel.🎄❄️🐇 Du glemmer at det å være «travel» for mange er knyttet til stor prestisje. Du bør derfor ikke anta at de som klager over at de springer bena av seg og havner inn i jula verken har flere oppgaver enn de som lener seg tilbake og tar hverdagen med ro, eller at de er dårligere til å løse hverdagslogistikk. Du bør anta de som skryter av at de sliter seg ut tilhører en sosial gruppering der slikt gir prestisje. For det er så enkelt. Anonymkode: 61e9d...345 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 28. november 2023 #14 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du glemmer at det å være «travel» for mange er knyttet til stor prestisje. Du bør derfor ikke anta at de som klager over at de springer bena av seg og havner inn i jula verken har flere oppgaver enn de som lener seg tilbake og tar hverdagen med ro, eller at de er dårligere til å løse hverdagslogistikk. Du bør anta de som skryter av at de sliter seg ut tilhører en sosial gruppering der slikt gir prestisje. For det er så enkelt. Anonymkode: 61e9d...345 Dette synes jeg var en ekstremt usympatisk holdning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 28. november 2023 #15 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): pynting,baking, lage julemat osv ; julestria er reell den og jeg koser meg med den! Anonymkode: 593bc...b7a Den ble tidligere kalt den gode travelheten, men det var før kvinnene fant ut at de skulle ut i jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå