AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #61 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Når kafeer er omtrent fulle hver dag så er det ennå noen med penger her i byen. Anonymkode: a8add...6cd Men hvordan vet du at de som går på kafé klager over dårlig råd? Flertallet klarer seg fortsatt utmerket, det er ingen motsetning mellom det og at også ganske mange sliter. Anonymkode: 5ea81...0bd 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #62 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Men hvordan vet du at de som går på kafé klager over dårlig råd? Flertallet klarer seg fortsatt utmerket, det er ingen motsetning mellom det og at også ganske mange sliter. Anonymkode: 5ea81...0bd Jeg aner da ikke hva de snakker om da jeg ikke er på kafe eller andre sosiale steder. Men på en annen side er det jo bra t folk bruker kafeer for det er jo arbeidsplassene til folk. Det er nok av butikker og kafeer som har gått konkurs pga korona og økte priser. Anonymkode: a8add...6cd 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #63 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Når kafeer er omtrent fulle hver dag så er det ennå noen med penger her i byen. Anonymkode: a8add...6cd Ikke sant! Helt drøyt hvordan restauranter og kafeer er stapp fulle av folk, samtidig som folk visstnok står i køer for å få mat. Er jo noe som inne henger på grep her Anonymkode: eb41a...139 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2023 #64 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke sant! Helt drøyt hvordan restauranter og kafeer er stapp fulle av folk, samtidig som folk visstnok står i køer for å få mat. Er jo noe som inne henger på grep her Anonymkode: eb41a...139 Hvilken grunn er det til å tro at det er de samme menneskene? Jeg har ikke vært på kafe på mange år. Restaurant er jeg på ca 1 gang i året - og sparer opp til det. Jeg har heller ikke stått i matkø, men sparer på det meste annet for å ha råd til mat. Forskjellene har blitt større, og det hjelper ikke de som har minst at andre har råd til det de ønsker. Anonymkode: fb24d...e07 2 1
Helene Skrevet 30. november 2023 #65 Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (På 27.11.2023 den 19.00): Jeg må ut med et stort hjertesukk. Jeg registrerer at det er enormt mye syting fra folk overalt om at de har dårlig råd og at ting er så fælt. De klager over prisvekst og at de ikke har råd til mat til barna. Det er så synd på disse, visstnok. Det hyles og hauses opp om rekordlange matkøer, men disse har jeg ikke sett noe til. Det jeg derimot har sett er folk som handler som galninger nå før jul. På Black friday var det store masser av folk som kastet penger i alle retninger. Butikkene er stappfulle med familier som handler godterier og tullball i store mengder. Og samtidig har de så dårlig råd? Nei, vet du hva. Folk må begynne å ta ansvar for seg selv! Kaste bort tusenvis av penger på tull, handle til den store gullmedaljen og fylle handlekurvene med godteri og dyr mat - og så klage om dårlig råd. Selv har min familie god og romslig økonomi, men så har jeg vært fornuftig også. Blir helt oppgitt over andre. Dette lærer jo barna av foreldrene sine også. Folk må lære seg å leve etter evne, ta seg sammen og bruke pengene på det de trenger. Handle klær for tusenvis av kroner, og så sette seg ned å klage over at man ikke har mat eller råd til strøm? Ingen sympati herfra! Er det bare meg som har sett meg lei av den evinnelige sytingen fra bortskjemte folk? Anonymkode: eb41a...139 Uten å ha lest hele tråden, er så enig.
martinejorgens1 Skrevet 1. desember 2023 #66 Skrevet 1. desember 2023 On 11/30/2023 at 1:23 PM, Helene said: Uten å ha lest hele tråden, er så enig. Ja, rett og slett sykt hvordan folk holder på..
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #67 Skrevet 1. desember 2023 Bra det ikke lenger er skamfullt å stå i matkø da. Anonymkode: 731d4...0e2
Gliffy Skrevet 2. desember 2023 #68 Skrevet 2. desember 2023 Her i Oslo er det daglig artikler i avisen om restauranter, utesteder og cafeer som må legges ned, så folk bruker jo mindre penger på sånne ting nå. Selv om man ser en full cafe på lørdags formiddag, så kan de jo ha mista masse omsetning likevel resten av uka, og på mindre take-out. 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #69 Skrevet 2. desember 2023 Gliffy skrev (2 timer siden): Her i Oslo er det daglig artikler i avisen om restauranter, utesteder og cafeer som må legges ned, så folk bruker jo mindre penger på sånne ting nå. Selv om man ser en full cafe på lørdags formiddag, så kan de jo ha mista masse omsetning likevel resten av uka, og på mindre take-out. Folk har nok fått andre prioriteringer og sparer opp buffer når man frykter mye høyere rente. Anonymkode: 731d4...0e2
Gjest Adobyen Skrevet 3. desember 2023 #70 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 30.11.2023 den 13.13): Ikke sant! Helt drøyt hvordan restauranter og kafeer er stapp fulle av folk, samtidig som folk visstnok står i køer for å få mat. Er jo noe som inne henger på grep her Anonymkode: eb41a...139 De samme folkene?
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #71 Skrevet 3. desember 2023 Der er jo kjernen av problemet. Der er utrolig vanskelig å snu et forbruksmønster Hvis man over natten får 15 000 i måneden i ekstra renteutgifter så er det utrolig mange som stikker hodet i sanden og ikke forstår hvordan de skal få råd til mat selvom de har utbetalt 90 000 Folk generelt er blinde økonomisk Anonymkode: 26d5e...4d4
exictence Skrevet 3. desember 2023 #72 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 27.11.2023 den 19.00): Jeg må ut med et stort hjertesukk. Jeg registrerer at det er enormt mye syting fra folk overalt om at de har dårlig råd og at ting er så fælt. De klager over prisvekst og at de ikke har råd til mat til barna. Det er så synd på disse, visstnok. Det hyles og hauses opp om rekordlange matkøer, men disse har jeg ikke sett noe til. Det jeg derimot har sett er folk som handler som galninger nå før jul. På Black friday var det store masser av folk som kastet penger i alle retninger. Butikkene er stappfulle med familier som handler godterier og tullball i store mengder. Og samtidig har de så dårlig råd? Nei, vet du hva. Folk må begynne å ta ansvar for seg selv! Kaste bort tusenvis av penger på tull, handle til den store gullmedaljen og fylle handlekurvene med godteri og dyr mat - og så klage om dårlig råd. Selv har min familie god og romslig økonomi, men så har jeg vært fornuftig også. Blir helt oppgitt over andre. Dette lærer jo barna av foreldrene sine også. Folk må lære seg å leve etter evne, ta seg sammen og bruke pengene på det de trenger. Handle klær for tusenvis av kroner, og så sette seg ned å klage over at man ikke har mat eller råd til strøm? Ingen sympati herfra! Er det bare meg som har sett meg lei av den evinnelige sytingen fra bortskjemte folk? Anonymkode: eb41a...139 Jeg har vel ikke akkurat sett meg lei av sytingen til folk, men det undrer meg jo mange ganger hvordan folk prioriterer
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #73 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 27.11.2023 den 19.08): Du må ikke komme her med logikk, du ser jo at ts beskriver egne handlinger som fornuftige så hen må jo ha rett. Anonymkode: b76e1...08d Selv om TS har god råd og handler fornuftig, så betyr ikke det at de som klager handler over evne…. Anonymkode: 7288c...cd1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #74 Skrevet 3. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 27.11.2023 den 19.51): Det er vel ikke akkurat en hemmelighet at det oftest er nettopp det? Folk har ikke råd til mat, men samtidig kaster bort penger på ting de ikke trenger. Luksusfellen er jo der av en grunn. Anonymkode: eb41a...139 Veldig mange av de som ikke har råd til mat, har faktisk ikke råd til å shoppe heller…. Det er mange med god råd i utganspunktet, som havner i den typiske luksusfellen. Anonymkode: 7288c...cd1 1
Portia Catonis Skrevet 3. desember 2023 #75 Skrevet 3. desember 2023 On 11/30/2023 at 1:13 PM, AnonymBruker said: Ikke sant! Helt drøyt hvordan restauranter og kafeer er stapp fulle av folk, samtidig som folk visstnok står i køer for å få mat. Er jo noe som inne henger på grep her Anonymkode: eb41a...139 Det er to forskjellige ting som er helt uavhengige av hverandre, så det er faktisk ikke rart i det hele tatt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå