Gå til innhold

Er det noen andre enn milliardærer som kan handle maten på Meny?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, det er selvsagt KUN milliardærer som kan handle der.. 😅🤣

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

"Er ikke god"? Smaker helt utmerket den jeg har kjøpt der. Dessuten er det en myte at alt i Norge er så mye bedre enn f eks Sverige. De må følge samme strenge regler angående antibiotika og andre ting som påvirker kvalitet og helse. Er EU som lager reglene, og vi må følge dem pga EØS avtalen. 

Anonymkode: 1d293...09c

Nei, den er ikke like god og selv om de er i eu så er norsk kjøtt annen kvalitet. Den er også tilsatt mer vann enn norsk kjøttdeig. Det finnes klart mye dårlig kjøttdeig i norge, spørs sikkert hva man er vane med å kjøpe. 
Akkurat kjøtt kjøper vi kvalitet. Handler mye i Sverige, kan handle svensk okseindrefilet f.eks. 

Skrevet

Jeg handler en del på Meny. Sluttsummen betyr ikke så mye for meg personlig, så da liker jeg å handle på den butikken i nabolaget som er triveligst og har best vareutvalg.

Anonymkode: eadb1...d49

• Liker 2
Skrevet

Handler kun på Meny hvis de har gode tilbud, som jeg trenger. F.eks når dem har kronesmarked 😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.11.2023 den 18.59):

Hvorfor skal en vanlig lønnsmottaker kaste bort så mye av lønna på å betale ekstra for maten? Sist uke kostet en Grandiosa kr. 35 på Rema, på Meny skulle de ha 65 kroner. Slik er det med nesten alt. Ja, utvalget er større på Meny, men for oss som bare kjøper "vanlige" matvarer, skjønner jeg ikke vitsen med å betale ekstra for disse varene. Så jeg lurer fælt på hva som trekker såpass mange inn på en så dyr butikk i disse tider.. 

Tid er penger. Meny er rett utenfor jobben, så jeg handler på vei hjem.

Anonymkode: ae424...e84

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.11.2023 den 19.51):

Du får ikke mye karbonadedeig  for 59,90 på Meny. Sjekket nå, godt over 200 kroner pr Kilo. Dvs unntatt First Price, men den har de på Kiwi også. 

Feil. Jeg handlet karbonadedeig der for et par uker siden. Bare være våken når de har tilbud. 

Meny har veldig mange gode tilbud, som oppveier at prisene på standardvarer er litt høyere enn andre. Så er man litt bevisst, og følger med, er det mye å spare på å handle på Meny. I tillegg er de supergode på å fylle opp hylla med datovarer som selges billigere (i hvertfall på min lokale Meny)

Anonymkode: 1ad4f...edb

• Liker 1
Skrevet

Ganske komisk å se at voksne folk ikke forstår at f eks Rema1000 og Meny er to ulike konsepter. Hos Meny har de bredere utvalg, også dyrere kvalitetsprodukter som noen av oss vil ha, pluss at de har ferskvaredisk og høyere servicegrad med flere ansatte. Ferskvaredisken alene krever minst tre ansatte, hvorav minst en gjerne er kokkeutdannet. 

Blir litt som at folk heller ikke forstår at H&M med høy grad av selvvalg for kundene ("klar deg selv") og få ansatte ikke er det samme konseptet som butikker der man omtrent blir fotfulgt rundt og vartet opp og dullet med ved prøverommet og smisket med. 

Vi velger alle hvor vi handler. Selv er jeg grådig glad i ferskvaredisken hos Meny og handler ofte der hvis jwg/vi har lyst på noe derfra. Ellers er Kiwi dagligbutikken vår, en kombinasjon av praktisk beliggenhet og at jeg sparer Trumf. Å bevisst holde meg til butikker og bensinstasjoner hvor jeg får Trumf, gjør også at jeg tar ut mange tusen kroner i løpet av et år.

Anonymkode: b175c...90f

• Liker 3
Skrevet

Jeg småhandler på Meny ofte i en butikk nær jobben, er en Remabutikk jeg bruker der også. Ser klart forskjell på kundene og man kan se at de som handler på Meny har bedre råd.  Forskjellige mennesketyper. 

Anonymkode: c0ec0...4e5

Skrevet

Der jeg bor er Meny den butikken som har både flest datovarer, og størst utvalg av dem. Så det handler jeg. Og har de grillet kyllig på salg, hender det jeg kjøper en slik.

Anonymkode: 08c37...273

Skrevet

Mange her skriver at de handler på Meny pga datovarer. Hvor bærekraftig er dette? Noen må betale for det de taper på disse varene. Mye datovare tyder jo på at de er for dyre til vanlig pris. Og dyrere blir de for å kompensere for datovarene. 

Skrevet

Man drar ikke på MENY for å handle Grandioosa, man drar på Meny fordi det er en av de få butikkene som faktisk har alt man bør kunne forvente å finne i dagligvarebutikk. Hvis du faktisk anser Grandiosa for å være mat kan du jo handle hvor som helst.

Mens jeg enda bodde i Norge så handlet jeg først og fremst på Meny og jeg er definitivt ikke milliardær. Jeg har høy, men likevel ganske normal inntekt, og null i skattbar formue. Der jeg bor i dag finnes det så vidt jeg vet ikke butikker som er sammenlignbare med Kiwi eller REMA 1000, og om det gjorde kan jeg ikke tro at noen hadde giddet å handle der.

Anonymkode: 6eb2e...ea4

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Mange her skriver at de handler på Meny pga datovarer. Hvor bærekraftig er dette? Noen må betale for det de taper på disse varene. Mye datovare tyder jo på at de er for dyre til vanlig pris. Og dyrere blir de for å kompensere for datovarene. 

Hvor bærekraftig det er?? Dette er jo matredding, det blir ikke mer bærekraftig enn det.

https://www.baerekraftigkristiansand.no/aktuelt/bli-en-matredder

Sitat

Redd matvarer fra kasting i butikken. Dersom du vet at du skal bruke matvarene raskt, kan du velge matvarene med kort holdbarhetsdato. Ofte er de også nedpriset og du kan spare noen kroner. Brune bananer er et godt eksempel. Kanskje skal du uansett bruke dem i bananpannekaker eller bananbrød, da er de godt modne og søte bananene perfekte.

Mye datovarer betyr ikke at varene er for dyre, det betyr bare at butikker med mye ferskvarer får mer svinn, fordi ferskvarer har begrenset holdbarhet i forhold til - la oss si frossenpizza? 

Anonymkode: 7ec60...b6f

• Liker 1
Skrevet

Jeg er kjempeglad for at en del handler på Meny. Skal Meny overleve og ha stort utvalg, er de avhengig av å selge både basisvarer og spesialvarer. 

Dermed kan jeg ta daglighandelen på Kiwi og Rema, og handle spesialvarer og tilbudsvarer på Meny.

• Liker 3
Skrevet

Stygt å si det, men jeg har ofte tenkt når jeg ser enkelte folk handle på Meny at de ikke egentlig har råd til å handle der. Handler der selv en del av praktiske årsaker, men prøver å legge storhandelen til Rema som jeg mener har like gode produkter på det jeg skal ha av basisvarer og til en betydelig lavere pris. Jada. Meny har noen gode tilbud innimellom, men dette er jo bare lokkemat for å få deg inn i butikken. I løpet av et år tipper jeg det er ganske mange tusenlapper å spare på å handle et annet sted.

Meny er en strøken butikk, men de ansatte hvor jeg handler er utrolig overlegne, ser aldri på kunder, smiler minst mulig og sier omtrent aldri hei til deg. Savner min gamle nærbutikk hvor jeg var på hils med de fleste som jobbet der og de smilte og sa hei når jeg gikk forbi eller kom til kassa. 

Anonymkode: e7738...72d

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har selv sett en kjent riking på Rema1000 med en grandis i hånden…

Anonymkode: 4fec5...fa6

Skrevet

Meny er da ikke SÅ mye dyrere enn Kiwi&Rema

Skrevet
MarianneE skrev (2 timer siden):

Meny er da ikke SÅ mye dyrere enn Kiwi&Rema

Jo, det er det.

Anonymkode: 1cf25...6b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.11.2023 den 18.59):

Hvorfor skal en vanlig lønnsmottaker kaste bort så mye av lønna på å betale ekstra for maten? Sist uke kostet en Grandiosa kr. 35 på Rema, på Meny skulle de ha 65 kroner. Slik er det med nesten alt. Ja, utvalget er større på Meny, men for oss som bare kjøper "vanlige" matvarer, skjønner jeg ikke vitsen med å betale ekstra for disse varene. Så jeg lurer fælt på hva som trekker såpass mange inn på en så dyr butikk i disse tider.. 

Fordi det er større utvalg og ferskvaredisk feks. Det trekker folk. Og flertallet som handler på MENY er ikke millionærer. De reiser neppe dit for å kjøpe Grandiosa. Det koster å ha ferskvaredisk samt flere ansatte. Større lokaler og utvalg. Samt at de vet vel folk legger igjen penger lell. Ikke alle synes billigbutikker som KIWI, REMA etc er bra nok. De ønsker mer når de går for å handle. Du kan, som alle andre, velge hvor du kjøper Grandiosaen din. Du må ikke betale 65 kr for den med andre ord. Det er vel fint at det er noe variasjon i butikkene. Selv om jeg er helt enig i at det er bare tull at en må betale mer for en vare en får mye billigere andre steder, men sånn er det nå. 

• Liker 2
Skrevet

Alle First Price produkter koster det samme på Meny som på Kiwi. Meny har i tillegg veldig gode tilbud hver eneste uke, pluss kronemarked i blant. Vil heller si at Meny frir til både fiffen, hvermansen og fattiglusen.

Anonymkode: 9e209...0e9

• Liker 2
Skrevet
Forvirret23 skrev (På 27.11.2023 den 19.05):

Vi handler på meny, er ikke rike, helt vanlig folk.
Vi handler på meny for der har de ferskvaredisk, riktig merkevarene som  ikke er kjeden sine, og mer utvalg enn de andre. 
Mat er ikke der vi sparer på, for det må smake for å spise god mat. 

Enig!

TS trekker fram prisen på Grandiosa og hvorfor betale mye for «vanlig mat». I mitt hus er ikke Grandiosa «vanlig mat». Det er hjemmelaget mat fra bunnen av med gode råvarer. Og enkelte butikker har jo bare ferdigretter eller halvfabrikat - så da må man gå på ordentlige butikker for å finne alle de forskjellige ingrediensene. Og gjerne ferskvaredisk ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...