AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #41 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mye smartere å kjøpe basisvarer på billigere butikker og så heller kjøpe spesialvarer på Meny. Presis ! Det er akkurat det jeg gjør, prioriterer hva jeg stapper i meg. Anonymkode: 3266c...9f7 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #42 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er Norges mest solgte pizza. Det er minst én million nordmenn du karakteriserer som galninger. Snakk om å være besserwisser. Anonymkode: 1d293...09c Mange som handler på Meny også, så right back atcha. Men altså: Hvis man først skal snakke valuta for pengene mht mat, så kjøper man ikke frossenpizza - man lager den selv fra bunnen, slik man også baker brød. Det gjør jeg, da har jeg råd til å kjøpe deilig økologisk mel på Meny og greier. Anonymkode: 7ec60...b6f 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #43 Skrevet 27. november 2023 Topsi skrev (59 minutter siden): Noen uker har du meny karbonadedeig 400g til 59.90, kanskje hver 6 eller 8 uke Fikk en kg for 69 i Sverige så kjøpte 10 kg. Har en stund. Anonymkode: 977b4...eb7
Topsi Skrevet 27. november 2023 #44 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fikk en kg for 69 i Sverige så kjøpte 10 kg. Har en stund. Anonymkode: 977b4...eb7 Ja det var enda bedre
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #45 Skrevet 28. november 2023 Handler mest på Meny. Vi har helt vanlige lønninger, kanskje litt under snittet. Men Meny er nærmest. Jeg syns de generelt har god kvalitet på maten. Fin frukt og grønt! Opplevd mye ymse på coop, rema, kiwi. Dessuten opplever jeg at andre butikker enn Meny selger B-frukt og grønt når de har tilbud. Ofte er det laaaang kø på Rema etter 16. Åå Meny får jeg alt jeg ser etter. Følger med på tilbud. Benytter meg av fiske-tirsdag og grønnsaks-onsdag. Finner også mye datovarer til 30-50% på min lokale Meny. Kjøper mye kjøtt da og fryser. Anonymkode: 9f828...ad9 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #46 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvorfor skal en vanlig lønnsmottaker kaste bort så mye av lønna på å betale ekstra for maten? Sist uke kostet en Grandiosa kr. 35 på Rema, på Meny skulle de ha 65 kroner. Slik er det med nesten alt. Ja, utvalget er større på Meny, men for oss som bare kjøper "vanlige" matvarer, skjønner jeg ikke vitsen med å betale ekstra for disse varene. Så jeg lurer fælt på hva som trekker såpass mange inn på en så dyr butikk i disse tider.. Anonymkode: 1d293...09c Mange handler nok tilbudsvarer, og så tar de resten av handelen der også… Har ikke Meny her, men Eurospar, som ofte har gode tilbud. Mange svinger innom for tilbudene og handler resten samtidig. Da går ofte vinninga opp i spinninga. Kjører forbi Rema, Xtra, Kiwi og Eurospar hver dag til/fra jobb. Habdledag hver mandag. Så da blir det brød til 40% på Extra, melk til 40% hos eurospar osv. Er det andre matvarer på lista kjøper jegdet der det er på tilbud. Hovedhandelen tar jeg på Rema. Sparer nok en del penger på å være prisvevisst. Men handler aldri annet enn tilbudene på Eurospar. Anonymkode: 0a8ea...3eb
pingeling Skrevet 28. november 2023 #47 Skrevet 28. november 2023 (endret) Handler ofte på Meny i helgene når vi skal lage god mat. Er mange produkter og produsenter de ikke har på Kiwi. I tillegg barnematen til den minste. Bruker gjerne litt ekstra penger på god mat og gode produkter. Livet hadde blitt litt kjipere om de la ned Meny og man stod igjen med Kiwi og Rema. Syns utvalget i Norge er snevert nok som det er. Får null inspirasjon av å handle på kiwi, og har irritert meg grønn mange ganger at jeg må innom Meny etterpå fordi de mangler en eller to ting jeg trenger. Men Kiwi ligger nærmest og fungerer godt for standard basisprodukter som er 70% av det vi kjøper. Endret 28. november 2023 av pingeling 2
MarianneE Skrevet 28. november 2023 #48 Skrevet 28. november 2023 Godt utvalg og ferskvaredisken. Handler på Kiwi i hverdagen og Meny for helgen. 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #49 Skrevet 28. november 2023 Handler kun spesialvarer på Meny og basisvarer på Rema eller Kiwi. Men noen ganger er jeg så lat at jeg plukker med melk, havregryn og pålegg også. Mange som ikke er bevisst på pris, så Meny tjener nok bra på de. Naboen min feks, er en flasher, med "fin bil", merkevarer på alt av klær til seg selv, kona og ungene, og kommer stadig vekk med fulle handleposer fra Meny. Så er nok status i enkelte miljøer å handle kun der... Anonymkode: 84b21...c47
Angelheart2 Skrevet 28. november 2023 #50 Skrevet 28. november 2023 Handler gjerne på Meny, jeg. De har et veldig mye bedre vareutvalg enn Kiwi og Rema og dessuten så er ikke alt så mye dyrkere, man må bare være litt bevisst. Jeg har for øvrig begynt å boikotte Rema da de nesten ikke har annet enn R-varer i det hele tatt. Spikeren i kista for min del var når de kuttet ut Ming-ris til fordel for denne hersens R'en. Veldig synd, egentlig, for Rema her jeg bor er den fineste butikken, med de hyggeligste medarbeiderne.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #51 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvorfor ikke Oda? Levert på døra mye billigere. Anonymkode: 1d293...09c Nå er ikke jeg hun du siterer. Men jeg handler både på Oda og Meny på nett. Oda er ikke så mye billigere enn meny, frukt og grønnsaker er stort sett billigere hos meny, og noen andre ting. Så har meny mye på tilbud, ofte bra tilbud, og da blir meny klart billigst. Handler på Oda de ukene meny har dårlige tilbud. Så er det noen varer jeg liker fra Oda, og andre varer jeg vil ha fra meny. Anonymkode: 403e6...f00 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #52 Skrevet 28. november 2023 Meny har god service og ferskvaredisk. Og råvarene er av god kvalitet. Er det ikke det, så får du en ny uten å bli mistenkeliggjort. Jeg handlet en gang på Coop og ba ikke om kvittering. Måtte komme tilbake etter 30min for å klage på en råtten avokado. Måtte vise frem kvittering for å få ny. Betaler heller ekstra for å handle på meny, men kjøper heller ikke grandis🤪 Vi har helt normale inntekter. Anonymkode: 5f00a...dbe 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #53 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Handler kun spesialvarer på Meny og basisvarer på Rema eller Kiwi. Men noen ganger er jeg så lat at jeg plukker med melk, havregryn og pålegg også. Mange som ikke er bevisst på pris, så Meny tjener nok bra på de. Naboen min feks, er en flasher, med "fin bil", merkevarer på alt av klær til seg selv, kona og ungene, og kommer stadig vekk med fulle handleposer fra Meny. Så er nok status i enkelte miljøer å handle kun der... Anonymkode: 84b21...c47 Status å handle på meny🤣🤣🤣 Kanskje fordi meny har den beste vareutvalget og er grunnen til man handler der. Anonymkode: 5f00a...dbe 2
Forvirret23 Skrevet 28. november 2023 #54 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Fikk en kg for 69 i Sverige så kjøpte 10 kg. Har en stund. Anonymkode: 977b4...eb7 Kjøttdeigen fra sverige er ikke god og den er det mye vann i. Kan ikke sammenlignes. 5
Forvirret23 Skrevet 28. november 2023 #55 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Handler kun spesialvarer på Meny og basisvarer på Rema eller Kiwi. Men noen ganger er jeg så lat at jeg plukker med melk, havregryn og pålegg også. Mange som ikke er bevisst på pris, så Meny tjener nok bra på de. Naboen min feks, er en flasher, med "fin bil", merkevarer på alt av klær til seg selv, kona og ungene, og kommer stadig vekk med fulle handleposer fra Meny. Så er nok status i enkelte miljøer å handle kun der... Anonymkode: 84b21...c47 Så det er status og fasade å handle på meny? Det er ikke bare det at de er bevisste på kvalitet på maten og liker mat med god smak? 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #56 Skrevet 28. november 2023 Alle de store kjedene er overpriset. Vi handler 90% på frittstående butikker. Billigere, spesielt frukt og grønt, og mye bedre utvalg! Vi har 4 faste vi bruker i gåavstand fra her vi bor. En tyrkisk, en vietnamesisk, en generisk asiatisk, og en øst-europeisk. Skjønner at ikke alle bor sånn til at det er veldig praktisk, men hvis du har butikker i nærheten som ikke tilhører de store kjedene, så er det veldig smart å handle der! Anonymkode: 01ed4...7d2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #57 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvorfor skal en vanlig lønnsmottaker kaste bort så mye av lønna på å betale ekstra for maten? Sist uke kostet en Grandiosa kr. 35 på Rema, på Meny skulle de ha 65 kroner. Slik er det med nesten alt. Ja, utvalget er større på Meny, men for oss som bare kjøper "vanlige" matvarer, skjønner jeg ikke vitsen med å betale ekstra for disse varene. Så jeg lurer fælt på hva som trekker såpass mange inn på en så dyr butikk i disse tider.. Anonymkode: 1d293...09c Jeg er lavtlønnet og handler på meny. Jeg handler noen faste varer som er 3 for 2, handler first price varer, og følger med på tilbud. Denne uken blir det roastbeef og noen av de ferdig middagene til meny, som er bedre og billigere enn Fjordland nå som de er på tilbud, ikke fordi ferdigmat er økonomisk og sunt men blir så mye overtid og lange kvelder i desember. Skal også unne meg litt varer fra Jacobs utvalgte nå som det er på tilbud. Handler også på rema, gikk dit for og kjøpe et par grandis og ha i fryseren ,men de var helt tomme så ble ikke noe grandis. Nå er det vel priskrig på gang, så så det vel denne uken. de som tar hele ukeshandelen på meny uten og se på pris er nok folk med god inntekt og travel hverdag. Vi andre følger vel med på priser? Det er en myte at alt er så dyrt på meny, first price koster det samme der som på kiwi og de har gode tilbud hver uke og kuponger. De har stort utvalg, så de har mye dyre varer også, varer du ikke finner på rema og kiwi. Anonymkode: 5497f...d22
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #58 Skrevet 28. november 2023 Jeg benytter meg av Menys gode tilbud, og kjøper i tillegg spesialvarer man kun får der. Noen av tilbudene som passer for meg er faste, som for eksempel 3for2 på klemmeposene med Skyr-yoghurt. Det er favoritten til barnet mitt, og med rabatten blir det betydelig billigere enn hos Rema og Kiwi. Men jeg fyller ikke handlevogna hos Meny på ukentlig basis, nei. Det er dårlig økonomisk sans å gjøre det. Anonymkode: 85730...c61
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #59 Skrevet 28. november 2023 Forvirret23 skrev (28 minutter siden): Kjøttdeigen fra sverige er ikke god og den er det mye vann i. Kan ikke sammenlignes. Enig, kjøper kjøttdeigen på meny, men når den er på tilbud. Er ikke millionær, men både pris og kvalitetsbevisst . Anonymkode: 5497f...d22 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #60 Skrevet 28. november 2023 Forvirret23 skrev (1 time siden): Kjøttdeigen fra sverige er ikke god og den er det mye vann i. Kan ikke sammenlignes. "Er ikke god"? Smaker helt utmerket den jeg har kjøpt der. Dessuten er det en myte at alt i Norge er så mye bedre enn f eks Sverige. De må følge samme strenge regler angående antibiotika og andre ting som påvirker kvalitet og helse. Er EU som lager reglene, og vi må følge dem pga EØS avtalen. Anonymkode: 1d293...09c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå