Gå til innhold

Er det noen andre enn milliardærer som kan handle maten på Meny?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal en vanlig lønnsmottaker kaste bort så mye av lønna på å betale ekstra for maten? Sist uke kostet en Grandiosa kr. 35 på Rema, på Meny skulle de ha 65 kroner. Slik er det med nesten alt. Ja, utvalget er større på Meny, men for oss som bare kjøper "vanlige" matvarer, skjønner jeg ikke vitsen med å betale ekstra for disse varene. Så jeg lurer fælt på hva som trekker såpass mange inn på en så dyr butikk i disse tider.. 

Anonymkode: 1d293...09c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svaret er vel så enkelt som at de har råd til det og/eller ikke bryr seg om penger. Men jeg er enig med deg. Hvorfor kjøpe samme varer som man får billigere andre steder til høyere priser på Meny. Mye smartere å kjøpe basisvarer på billigere butikker og så heller kjøpe spesialvarer på Meny. 

Anonymkode: de408...463

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke milliardærer men handler likevel på Meny. Vi kunne sikkert spart masse penger på å handle andre steder, men vi har Meny like nedi veien her, og liker utvalget deres og kundeservicen.

Anonymkode: d3938...047

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper kun spesiall varer på meny, så et par ting. Resten handler jeg på kiwi eller rema. Kjøper typ grilla kylling og sånt. De innpakka i plast på rema/kiwi smaker blaut hund 🤮

Anonymkode: 977b4...eb7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi handler på meny, er ikke rike, helt vanlig folk.
Vi handler på meny for der har de ferskvaredisk, riktig merkevarene som  ikke er kjeden sine, og mer utvalg enn de andre. 
Mat er ikke der vi sparer på, for det må smake for å spise god mat. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler ofte på Meny, men handler bare gode tilbud de har. 

Er enig med deg, de er oftest mye dyrere enn andre dagligvarebutikker. 

Mine svigerforeldre handler så og si bare på Meny. Tror aldri de har satt sin fot i f.eks. en Remabutikk  

Anonymkode: e5acf...842

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke ta utgangspunkt i en enkelt (typisk lokke-) vare og anta at det er representativt.

Sist jeg sjekket så var en typisk handlekurv kanskje 5% forskjellig mellom de forskjellige butikkene. For litt sære varer som typisk aldri er med i vgs handlekurv så kan noen ganger meny være billigst. For meg som foretrekker datovarer så er det viktigste å finne en butikk hvor mye går ut på dato.

Anonymkode: c0306...1a4

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener nesten ingenting, og handler fast på Meny på nett (stort sett kjedelige basisvarer som Farris, juice, melk, mel, ost, smør, økologiske egg, dopapir, oppvaskmiddel osv). Stor fordel for meg å få varene levert på døra. Menys system er godt organisert og leveringen har vært så godt som problemfri i de årene vi har benyttet oss av ordningen.

Friske grønnsaker og ferskt kjøtt og fisk kjøper vi i spesialbutikker i gåavstand fra der vi bor. Meget fornøyd med denne løsningen.

Anonymkode: 7ec60...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meny har gode tilbud. 

Syns at 30 kr for et godt brød er noe å ta med seg. Men ja, enkelte ting blir idioti å kjøpe der. Skulle eksempelvis kjøpe NAN-pulver. Kostet 159kr på rema 1000 og 189kr på meny!!

Anonymkode: 3effe...386

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt ut en slankeplan. Fastsett hva som er matbudsjett, og gå på Meny og kjøp noe fryktelig dyrt og godt. En kilo billig ost koster ca 100 kroner i en rimelig butikk.  1 kg for 100 kroner gir kanskje 4000 kcal. Kjøp ost på Meny for 100 kr, ta en dyr en til 2000 kr/kilo og du får 50 gram for den hundrelappen, som blir omtrent 200 kcalorier.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor skal en vanlig lønnsmottaker kaste bort så mye av lønna på å betale ekstra for maten? Sist uke kostet en Grandiosa kr. 35 på Rema, på Meny skulle de ha 65 kroner. Slik er det med nesten alt. Ja, utvalget er større på Meny, men for oss som bare kjøper "vanlige" matvarer, skjønner jeg ikke vitsen med å betale ekstra for disse varene. Så jeg lurer fælt på hva som trekker såpass mange inn på en så dyr butikk i disse tider.. 

Jeg finne masse rimelig der, handler bevisst og da er meny ofte billigst 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler en del på meny. Og er ufør på minstesats. Men meny har ofte mye bra på tilbud, så er ofte frukt og grønt best der. Og en god del av varene er det liten prisforskjell på. De varene det er stor prisforskjell på, handler jeg ikke der.

Anonymkode: 403e6...f00

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forvirret23 skrev (18 minutter siden):

Vi handler på meny, er ikke rike, helt vanlig folk.
Vi handler på meny for der har de ferskvaredisk, riktig merkevarene som  ikke er kjeden sine, og mer utvalg enn de andre. 
Mat er ikke der vi sparer på, for det må smake for å spise god mat. 

Riktig merkevare?

Anonymkode: 84449...ef5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler på nett, med hjemlevering.

Kjøper kun tilbudsvarer, som det alltid er mange av. Planlegger ukesmenyen utfra hvilke proteiner som er på tilbud.

Koster 99 kr med hjemlevering, men sparer masse på å ukeshandle og kun kjøpe kupong/tilbuds varer. 

Så ja, vi er nok mange som ikke har mye penger som handler på Meny :)

Anonymkode: 7e704...8bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Jeg handler ikke på Meny fast, men de har noen bra tilbud innimellom som er verd å få med seg. Men da handler jeg kun det, og ikke de tinga som er billigere på Kiwi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Vi er ikke milliardærer men handler likevel på Meny. Vi kunne sikkert spart masse penger på å handle andre steder, men vi har Meny like nedi veien her, og liker utvalget deres og kundeservicen.

Anonymkode: d3938...047

Samme her. 

Anonymkode: 6e3c8...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg tjener nesten ingenting, og handler fast på Meny på nett (stort sett kjedelige basisvarer som Farris, juice, melk, mel, ost, smør, økologiske egg, dopapir, oppvaskmiddel osv). Stor fordel for meg å få varene levert på døra. Menys system er godt organisert og leveringen har vært så godt som problemfri i de årene vi har benyttet oss av ordningen.

Friske grønnsaker og ferskt kjøtt og fisk kjøper vi i spesialbutikker i gåavstand fra der vi bor. Meget fornøyd med denne løsningen.

Anonymkode: 7ec60...b6f

Hvorfor ikke Oda? Levert på døra mye billigere. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Handler på nett, med hjemlevering.

Kjøper kun tilbudsvarer, som det alltid er mange av. Planlegger ukesmenyen utfra hvilke proteiner som er på tilbud.

Koster 99 kr med hjemlevering, men sparer masse på å ukeshandle og kun kjøpe kupong/tilbuds varer. 

Så ja, vi er nok mange som ikke har mye penger som handler på Meny :)

Anonymkode: 7e704...8bf

Det samme til deg som den over, hvorfor ikke Oda? Mye billigere levert på døra. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får sjokk av nordmenn som bruker 2000-3000kr på en handel på meny. Kunne fått de samme varene på utenlandsk butikk for 700-800kr. 

Anonymkode: 43654...97b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...