Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er relativt ny i arbeidslivet, fikk lønnsøkning nå på nesten 40 000 i året. Hvor mye kan jeg forvente ekstra i måneden utbetalt? Jeg vet at det varierer med skatt og mye annet - men hva har du fått utbetalt gitt din situasjon? 

Anonymkode: ab900...511

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er utrolig hva slags folk det er som gis lønnsøkninger i dag. Du får ringe å spørre mamma kanskje hvis du syns det er vanskelig å finne netto ut i fra hva du har i brutto i dag og hva du kan se på skatteetaten

Anonymkode: 8f0bd...932

Skrevet

Bruk hodet og kalkulatoren din. Evt spør HR om du syns det er vanskelig.

40 000kr / 12 mnd = 3333kr ekstra per måned før skatt

Så kommer det an på hva du skatter, kanskje rundt 30%? I så fall er det drøyt 2000kr ekstra per måned…

Anonymkode: 97692...6ca

Skrevet

Takk. Det var ca 2000 jeg hadde gjettet meg til når jeg skrev her, men så sier noen at det ofte blir ca 50q skatt reelt ved lønnsøkning

Skrevet

Jeg fikk lønnsøkning på ca 32 000 brutto i mnd. Får ca 1500 netto mer i mnd. Men har formueskatt også, så hadde muligens fått mer utbetalt uten det. 

Det blir ikke 50% ekstra skatt av lønnsøkning, men det spres utover skatteåret, så sikkert høyere skatt når du fikk lønn etterbetalingen på slutten av året, summa summarum blir skatten riktig.

Anonymkode: 6b3fe...b46

Skrevet

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg fikk lønnsøkning på ca 32 000 brutto i mnd. Får ca 1500 netto mer i mnd. Men har formueskatt også, så hadde muligens fått mer utbetalt uten det. 

Det blir ikke 50% ekstra skatt av lønnsøkning, men det spres utover skatteåret, så sikkert høyere skatt når du fikk lønn etterbetalingen på slutten av året, summa summarum blir skatten riktig.

Anonymkode: 6b3fe...b46

Jeg har halv skatt i desember, når lønnsøkning en og etter betalingen kommer, så har på ingen måte skattet ekstra når jeg fikk lønn på etter betalingen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...