Gå til innhold

Søtsug etter middag ved vanlig norsk mat?

Forvirret23

Anbefalte innlegg

Spiser jeg kjøttkaker med potet og brunsaus, ribbe med poteter og saus, lapskaus osv. Mat i denne kategorien, så går det bare 1 time eller noe så har jeg et helt vanvittig søtsug, selv om jeg var mett når jeg gikk fra middagsbordet. 

Prøver å slutte å spise søtt i hverdagen, spise litt mer ordentlig mat ( da jeg spiser mye hamburgere, pommes frites, pizza, kebab osv) 

Jeg får bare mer søtsug og kunne spist kort tid etter. Jeg er ikke overvektig, men tenker det er greit å leve litt bedre med hjemmelaget god mat. 
Flere som opplever det samme? Og hva kan man gjøre for å minke dette søtsuget? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler Confecta 70 % sjokolade-kakao. 40 kcal per kopp, du blir god og mett, og føler du har fått i deg masse søtt. Kjøper på Meny, 15 kr for to. 

Anonymkode: 86de6...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har du prøvd å kutte ned søtt? Jeg slet mye med det før, og spiste alt for mye sjokolade og annet snop, og var tøft å kutte det ut, men etter en periode, som med all annen avhengighet, så går det over, nesten uten at jeg merket det, så ble søtsuget sakte men sikkert borte, min erfaring ihvertfall 

Anonymkode: 8b623...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette mat du lager selv fra bunnen, eller er det prosessert mat ala Fjorland, Toro osv? 

Anonymkode: 2e837...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er dette mat du lager selv fra bunnen, eller er det prosessert mat ala Fjorland, Toro osv? 

Selvfølgelig hjemmelaget :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor lenge har du prøvd å kutte ned søtt? Jeg slet mye med det før, og spiste alt for mye sjokolade og annet snop, og var tøft å kutte det ut, men etter en periode, som med all annen avhengighet, så går det over, nesten uten at jeg merket det, så ble søtsuget sakte men sikkert borte, min erfaring ihvertfall 

Anonymkode: 8b623...567

Jeg opplever dette søtsuget mest ved ordentlige middager. Men har jobbet med søtsuget nå i over en måned 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Forvirret23 said:

Selvfølgelig hjemmelaget :) 

Det er ingen selvfølge, men bra det da :) 

Jeg får mye cravings av mat med saus, sånn typisk kosemat. For meg er det stor forskjell på om jeg spiser hjemmelagde burgere med ovnsbakte grønnsaker/poteter (evnt litt fullkornsris), eller biff og tilsvarende. Cravings blir mindre da. Men det er jo også helheten av hva jeg spiser ellers.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...