Gå til innhold

Opplever at baby ikke liker meg etter pappapermisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler baby ikke er like tilknyttet/liker meg etter jeg begynte i jobb igjen. Jobber 7-15, er hjemme 15:30 og han legger seg 18. Vi har prøvd å drøye legging men han våkner kl 06 uansett, og derfor er det slik. Han er 8,5 måneder 

Han smiler når han er med meg, men er veldig opptatt av pappaen og ser etter han når han går. Han er veldig aktiv og koser derfor aldri lenger. Hvordan kan jeg styrke båndet igjen? Vi hadde ett sterkt bånd før permisjon følte jeg, far er borte en måned i slengen til vanlig men ønsket permisjon pga han selvfølgelig også ønsket å knytte bånd. Syns det hele er trist 

Anonymkode: 17576...3c3

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig vanlig at det varierer hvilken forelder som er mest populær, og heller ikke så rart at pappa har blitt mer stas når de to har fått være mye sammen og knyttet et sterkere bånd. Skjønner ikke helt at du syns det er trist at babyen har blitt mer knyttet til sin far. Båndet mellom deg og babyen ligger fremdeles der, og som sagt vil det uansett variere hvilken forelder barnet søker mest til.

Anonymkode: fe71a...ab2

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er veldig vanlig at det varierer hvilken forelder som er mest populær, og heller ikke så rart at pappa har blitt mer stas når de to har fått være mye sammen og knyttet et sterkere bånd. Skjønner ikke helt at du syns det er trist at babyen har blitt mer knyttet til sin far. Båndet mellom deg og babyen ligger fremdeles der, og som sagt vil det uansett variere hvilken forelder barnet søker mest til.

Anonymkode: fe71a...ab2

Jeg synes selvfølgelig ikke det er trist at baby har blitt mer knyttet til far, men trist at jeg føle baby ikke liker meg meg eller ler når jeg tuller, viser mye glede osv. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Føler baby ikke er like tilknyttet/liker meg etter jeg begynte i jobb igjen. Jobber 7-15, er hjemme 15:30 og han legger seg 18. Vi har prøvd å drøye legging men han våkner kl 06 uansett, og derfor er det slik. Han er 8,5 måneder 

Han smiler når han er med meg, men er veldig opptatt av pappaen og ser etter han når han går. Han er veldig aktiv og koser derfor aldri lenger. Hvordan kan jeg styrke båndet igjen? Vi hadde ett sterkt bånd før permisjon følte jeg, far er borte en måned i slengen til vanlig men ønsket permisjon pga han selvfølgelig også ønsket å knytte bånd. Syns det hele er trist 

Du takler ikke å ha barn. 

Anonymkode: 1aa6b...250

Skrevet

Veldig vanlig 💜

Anonymkode: ebdca...c76

Skrevet

Det vil være perioder gjennom hele livet hvor barnet varierer mellom hvilken forelder han henvender seg til. Skjønner at du opplever det som sårt, men mamma er nok snart aller best igjen skal du se!

Her er familien i jobb og bhg hverdag og når mini er sliten etter bhg er det KUN mamma som er bra nok - her oppleves det sårt for pappa som nylig var i pappaperm og mest populær.

Heldigvis er ikke foreldreskapet en populæritetskonkurranse ❤️

Anonymkode: 8d3b4...fae

Skrevet

Barn veksler mellom å være mamma- og pappa-fikserte. Som regel er det den de er mest med de fikserer på. Så det er helt fullstendig vanlig at de blir pappa-unger når det er pappa som er i perm. 

Her er begge i en pappa-periode. Ja, det er litt sårt, men samtidig er det kjempeslitsomt å være den som ungen hele tiden gauler etter... 

Anonymkode: 8a248...e58

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...