Gå til innhold

Sjokoladekake og muffins - oppskrift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bake til diverse bursdager og arrangementer framover. Har bakt en del, men ikke akkurat den typen kaker. Har laget muffins med fancy topping en gang, men finner ikke igjen oppskriften.

Er det noen som har oppskrift på sjokoladekake (langpanne eller liten langpanne) med tilhørende glasur samt oppskrift på muffins som ikke er sjokolade, med ok frosting/glasur som passer både barn og voksne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Rosa Dartle skrev (33 minutter siden):

Jeg skal bake til diverse bursdager og arrangementer framover. Har bakt en del, men ikke akkurat den typen kaker. Har laget muffins med fancy topping en gang, men finner ikke igjen oppskriften.

Er det noen som har oppskrift på sjokoladekake (langpanne eller liten langpanne) med tilhørende glasur samt oppskrift på muffins som ikke er sjokolade, med ok frosting/glasur som passer både barn og voksne?

Denne kaken. https://www.detsoteliv.no/oppskrift/crazy-devil-chocolate-cake Og den er også uten egg og mel som er veldig bra når den skal bakes til arrangement.

Frosting lager jeg med melis,oboy og melkefritt margarin om det er til barn og om den er til voksne bytter jeg ut oboy med kakao og noen spiseskjeer sterk kaffe

Anonymkode: a0eaf...769

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Denne kaken. https://www.detsoteliv.no/oppskrift/crazy-devil-chocolate-cake Og den er også uten egg og mel som er veldig bra når den skal bakes til arrangement.

Frosting lager jeg med melis,oboy og melkefritt margarin om det er til barn og om den er til voksne bytter jeg ut oboy med kakao og noen spiseskjeer sterk kaffe

Tusen takk for tips! 😊👌

Skrevet
Rosa Dartle skrev (4 minutter siden):

Tusen takk for tips! 😊👌

Skulle stå melk. Melk,men k forsvant 🙈

• Liker 1
Skrevet

Kan jo lik så godt dele muffins oppskrift også.

50 g melkefritt margarin  
100 g sukker
200 g mel(glutenfri melblanding kan også brukes )
1 ts natron
1 ts kanel
1 ts vaniljesukker
2 dl eplejuice
2 dl blåbær

Sett ovnen på 175 grader

Smelt margarin og sukker i en kjele på medium varme.

Bland de tørre ingrediensene i bakebolle og tilsett væsken. Bland sammen i en kjøkkenmaskinen på lav hastighet, til alt er rørt godt sammen.

Vend inn blåbærene og hell i former 

Stek i ca 15 min.

Vi bruker kun melis på muffinsene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...