AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #1 Skrevet 27. november 2023 Jeg er uføretrygdet men får ofte gaver/støtte fra familie som er ganske så ressurssterke. Er aleneforsørger så dette kommer selvsagt godt med. Bare lurer på om NAV/banken kan lure på hvorfor jeg ofte mottar 5000kr på vipps/bank? Kan jeg bli konfrontert med dette? Dette har pågått i noen år. Anonymkode: 281d2...3ce
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #2 Skrevet 27. november 2023 Nei, det vil du ikke bli. Skulle du bli det, så er det jo uansett en enkel sak å bevise, men jeg har aldri havnet i en slik posisjon, og jeg har fått vesentlig høyere summer inn, både på AAP og uføretrygd. Anonymkode: 87aa5...2c3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #3 Skrevet 27. november 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det vil du ikke bli. Skulle du bli det, så er det jo uansett en enkel sak å bevise, men jeg har aldri havnet i en slik posisjon, og jeg har fått vesentlig høyere summer inn, både på AAP og uføretrygd. Anonymkode: 87aa5...2c3 Takk for svar. Fikk plutselig en tanke her om dagen at jeg kanskje har litt å svare for hvis noen ser at jeg har mottatt nesten 60 000 i år som er utenom trygden. Anonymkode: 281d2...3ce
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #4 Skrevet 27. november 2023 Just now, AnonymBruker said: Takk for svar. Fikk plutselig en tanke her om dagen at jeg kanskje har litt å svare for hvis noen ser at jeg har mottatt nesten 60 000 i år som er utenom trygden. Anonymkode: 281d2...3ce Det er ikke farlig. Så lenge pengene er lovlige, den som har tjent de har gjort det på lovlig vis osv., så er det ikke noe problem. Jeg fikk 50k i én overføring en gang, da på AAP. Tenkte at det skulle ringe noen klokker da, men nei. Har fått flere overføringer siden, og som nevnt så har det aldri vært et problem. Det er heller ingen lov mot å motta gaver, så du har alt på det tørre her. Tar da selvsagt for gitt at det ikke er noe lureri, som hos meg. Mulig de undersøkte noe uten å kontakte meg, men jeg tviler egentlig. Selv når flere av overføringene kom fra et firma (jeg har noen veldig snille og hjelpsomme personer i familien som driver for seg selv ). Anonymkode: 87aa5...2c3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #5 Skrevet 27. november 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar. Fikk plutselig en tanke her om dagen at jeg kanskje har litt å svare for hvis noen ser at jeg har mottatt nesten 60 000 i år som er utenom trygden. Anonymkode: 281d2...3ce Uføretrygden din får du helt uavhengig av økonomien din ellers. Så selv om du skulle vinne 100 millioner i Lotto, så skal du fortsatt få den. Kjempefint at du kan få hjelp av familien ❤️ Anonymkode: d55e8...543 3 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #6 Skrevet 27. november 2023 31 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke farlig. Så lenge pengene er lovlige, den som har tjent de har gjort det på lovlig vis osv., så er det ikke noe problem. Jeg fikk 50k i én overføring en gang, da på AAP. Tenkte at det skulle ringe noen klokker da, men nei. Har fått flere overføringer siden, og som nevnt så har det aldri vært et problem. Det er heller ingen lov mot å motta gaver, så du har alt på det tørre her. Tar da selvsagt for gitt at det ikke er noe lureri, som hos meg. Mulig de undersøkte noe uten å kontakte meg, men jeg tviler egentlig. Selv når flere av overføringene kom fra et firma (jeg har noen veldig snille og hjelpsomme personer i familien som driver for seg selv ). Anonymkode: 87aa5...2c3 Så bra! Da kan jeg slappe av fra det Anonymkode: 281d2...3ce 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #7 Skrevet 27. november 2023 31 minutter siden, AnonymBruker said: Uføretrygden din får du helt uavhengig av økonomien din ellers. Så selv om du skulle vinne 100 millioner i Lotto, så skal du fortsatt få den. Kjempefint at du kan få hjelp av familien ❤️ Anonymkode: d55e8...543 Ja, jeg er så heldig ❤️ Anonymkode: 281d2...3ce
Gjest Himalaila Skrevet 27. november 2023 #8 Skrevet 27. november 2023 Er det dop du dealer? Det kan gå en alarm i banken om det kommer 60 000,- inn på kontoen din i mange små beløp ja.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #9 Skrevet 27. november 2023 5 minutter siden, Himalaila said: Er det dop du dealer? Det kan gå en alarm i banken om det kommer 60 000,- inn på kontoen din i mange små beløp ja. Tull og tøys. Og penger kan man få inn uten at man trenger å holde på med dop. Kanskje merkelig, men sånn er det Som sagt, så lenge pengene er legitime er det ikke noe problem overhodet. Og når man går fra 850k i lønn til AAP eller trygd, for eks, så blir det fort dårlige tider økonomisk. Da er det moro å kunne hjelpe noen Anonymkode: 87aa5...2c3 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #10 Skrevet 27. november 2023 13 minutter siden, Himalaila said: Er det dop du dealer? Det kan gå en alarm i banken om det kommer 60 000,- inn på kontoen din i mange små beløp ja. For en tåpelig kommentar. Nesten ikke verdt å svare på en gang. Nei, jeg selger ikke dop. Herregud Anonymkode: 281d2...3ce 1
Gjest Himalaila Skrevet 27. november 2023 #11 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): For en tåpelig kommentar. Nesten ikke verdt å svare på en gang. Nei, jeg selger ikke dop. Herregud Anonymkode: 281d2...3ce Du får håpe banken er like naive som resten av de som kommenterer i tråden.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #12 Skrevet 27. november 2023 Himalaila skrev (2 minutter siden): Du får håpe banken er like naive som resten av de som kommenterer i tråden. Ta deg sammen. Anonymkode: dbc45...186 1
Gjest Himalaila Skrevet 27. november 2023 #13 Skrevet 27. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ta deg sammen. Anonymkode: dbc45...186 Så når en person får 60 000,- inn på konto, i flere mindre beløp og personen spør anonymt på forum om nav/banken kan fange det opp så er det et spørsmål det ikke skal ringe noen varsellamper av. Og heller ikke når personen spesifikt er opptatt av grensa på 5000,-? (alt over 5000 kan i prinsippet fanges opp av banken). Men det kan jo være den hyggelige familien er Alan og Hani på besøk fra Syria. ❤️ Endret 27. november 2023 av Himalaila
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #14 Skrevet 27. november 2023 Himalaila skrev (3 minutter siden): Så når en person får 60 000,- inn på konto, i flere mindre beløp og personen spør anonymt på forum om nav/banken kan fange det opp så er det et spørsmål det ikke skal ringe noen varsellamper av. Og heller ikke når personen spesifikt er opptatt av grensa på 5000,-? (alt over 5000 kan i prinsippet fanges opp av banken). Men det kan jo være den hyggelige familien er Alan og Hani på besøk fra Syria. ❤️ Ingen grunn til å stresse slik. Anonymkode: dbc45...186
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #15 Skrevet 27. november 2023 Himalaila skrev (3 minutter siden): Så når en person får 60 000,- inn på konto, i flere mindre beløp og personen spør anonymt på forum om nav/banken kan fange det opp så er det et spørsmål det ikke skal ringe noen varsellamper av. Og heller ikke når personen spesifikt er opptatt av grensa på 5000,-? Men det kan jo være den hyggelige familien er Alan og Hani på besøk fra Syria. ❤️ Hvor utenom Vipps er det en "grense" på fem tusen som du snakker om? Hva slags grense skulle dette være? Hos Vipps er det bare en grense for gebyr/ikke gebyr, ikke fordi det er noe "ulovlig". Det er ikke ulovlig noe sted å overføre mer enn fem tusen til noens konto. Det er gaver, vennetjenester, salg av klær, alt mulig rart. Anonymkode: eac13...b58 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #16 Skrevet 27. november 2023 Himalaila skrev (1 time siden): Er det dop du dealer? Det kan gå en alarm i banken om det kommer 60 000,- inn på kontoen din i mange små beløp ja. Det er tull. Går ingen alarmer i banken nei. Anonymkode: 7f077...2ee 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #17 Skrevet 27. november 2023 Himalaila skrev (38 minutter siden): Du får håpe banken er like naive som resten av de som kommenterer i tråden. Alltid noen som kommer med sure kommentarer. Misunnelig,kanskje? Anonymkode: 05cd3...f5c 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #18 Skrevet 27. november 2023 Du har selvfølgelig lov å motta gaver og arv fra familien din ❤️ Det er om du begynner å arbeide ved siden av uføretrygden, at du må melde inn til Nav. Anonymkode: d7d2a...91e 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #19 Skrevet 27. november 2023 I skattemeldingen skal du oppgi om du har fått arv eller gave på over 100.000 kroner. Dette har ikke noe med skatten å gjøre, men er en opplysning som kan forklare en formuesvekst. https://www.smartepenger.no/arv/336-gaver-og-forskudd-pa-arv Anonymkode: a7915...761
Gjest Himalaila Skrevet 27. november 2023 #20 Skrevet 27. november 2023 Siden ts har så snill familie❤️ Kan kanskje andre være interessert: https://www.nidaros.no/vipps-transaksjoner-felte-mann-i-grov-narkotikasak/s/5-113-445609 Bare google vipps + narkotika kommer det opp en mengde saker. Men siden jeg ikke jatta med blir jeg sikkert moderet bort snart, så jeg orker ikke å diskutere mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå