AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #81 Del Skrevet 1. desember 2023 Seriøst, TS, få deg en jobb. Anonymkode: 52696...b9e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #82 Del Skrevet 1. desember 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Mistenkte litt dobbeltmoral ja😅 Nei, det er ikke noe forskjell, menn og kvinner er i like stor grad utro, og å lyve om en type relasjon jeg nevnte, det er ikke greit på noen måte uansett kjønn, og heldigvis er de fleste enig i det Anonymkode: ef5f9...f8e Du har ikke fått med deg min, anonymkode, og sett hva jeg har skrevet. Jeg har gitt slipp på tidligere kompiser, da jeg gikk inn i et seriøst forhold da han ble ukomfortabel over vår kontakt. Jeg har ikke holdt noe skjult, og aldri vært utro. (Skjønner ikke hvor det kom fra ). Det er forskjell på kjønn. De mennene var aldri en reell trussel, da jeg aldri ville ha de som kjærester. Menn, har omtrent aldri nære relasjoner med heterofile kvinner uten at de har følelser for de. (Dette vet menn, derfor liker de ikke kompisene mine!) Og ingen har vært utro mot meg... Alle de jeg har vært sammen med har også fått mye oppmerksomhet fra det motsatte kjønn.. sånn er det bare for de som er populære! Hva skulle man liksom gjøre ? Stenge de inne ? Herregud, man er voksen og har venner fra mange år tilbake, store omgangskretser etc.. Heldigvis, så er det slik at vi vet hva som er der ute og velger alikevel hverandre. Velger han igjen og igjen, det samme gjør han. Har man garantier over at det er for alltid? Nope! Anonymkode: 59cba...219 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClausSaus Skrevet 1. desember 2023 #83 Del Skrevet 1. desember 2023 Poseidon skrev (På 27.11.2023 den 15.42): [..] Hun ønsker å fortsette kontakten med ham og ønsker vi skal møtes etterhvert osv. [..] Hva er mest vanlig å gjøre i en slik situasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2023 #84 Del Skrevet 1. desember 2023 Poseidon skrev (7 timer siden): Oppdatering: Vi har hatt nye samtaler om temaet. Hun har tenkt mye og føler hun har nådd en mye dypere forståelse av mitt perspektiv. Hun sier: - du har helt rett ifht "vennen" (jfr det jeg har referert i tråden her) - jeg har bare ikke sett det slik tidligere, selv om det nå fremstår som åpenbart - min relasjon til "vennen" er ikke viktig - min relasjon til deg er veldig veldig viktig - beklager for at jeg ikke har sett dette tidligere - beklager at du har følt at relasjonen var i fare pga dette Jeg har beklager at jeg ikke tok tilstrekkelig hensyn til henne når hun "gikk i stå/lås" under de første samtalene, og hun ikke ville avklare selv de mest åpenbare elementer i diskusjonen. Så vi føler begge at vi er på rett vei i relasjonen igjen og begge har det mye bedre. Vi er begge litt skakkjørte mht tidligere relasjoner, oppvekst osv, så vi har mye å lære om sunne forhold. Vi leser litt sammen i samlivsbøker, fx Gottman. Min forventning er samtaler med mer konkrete praktiske avklaringer av relasjonen til "vennen", om de følte tillitsbrudd begge veier, om hvordan vi begge kan unngå lignende episoder i fremtiden og om hvordan vi kan styrke forholdet spesielt mtp trygghet og tillit oss imellom. Vi har med andre ord i stor grad fast grunn under føttene igjen:) Flott at dere prater mer ordentlig sammen. Men reflekterer hun over hva hun vil gjøre med kontakten med den andre mannen? Og hva hun vil gjøre om hun kutter kontakten og han forsøker å ta opp igjen kontakten? (For det kommer han etter ALL sannsynlighet til å gjøre, spesielt siden du snakket med ham.) Skal hun fortsette å ha ham som fb-venn og på andre some? Skal hun sms'e og snakke med ham? Vil hun svare om han tar kontakt med henne? Hva om han kontakter henne fysisk om hun ellers har kuttet kontakten? Har hun sagt rett ut at hun nå skal kutte kontakten med ham og at hvis han forsøker å ta opp igjen kontakten at hun da vil være ærlig med deg, hvis de tar opp kontakten? Anonymkode: 5c38f...269 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #85 Del Skrevet 2. desember 2023 Okei, så enten har du manipulert henne inn i galskapen eller så jatter hun med fordi du har gått full blown psycho på hele "problemstillingen" (beklager, jeg får meg ikke engang til å kalle det problemstilling ettersom det ikke kan defineres som et problem i utgangspunktet). Herregud, stakkars kjæresten din. Anonymkode: 670a5...f62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Artmo3 Skrevet 2. desember 2023 #86 Del Skrevet 2. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (22 timer siden): Du har ikke fått med deg min, anonymkode, og sett hva jeg har skrevet. Jeg har gitt slipp på tidligere kompiser, da jeg gikk inn i et seriøst forhold da han ble ukomfortabel over vår kontakt. Jeg har ikke holdt noe skjult, og aldri vært utro. (Skjønner ikke hvor det kom fra ). Det er forskjell på kjønn. De mennene var aldri en reell trussel, da jeg aldri ville ha de som kjærester. Menn, har omtrent aldri nære relasjoner med heterofile kvinner uten at de har følelser for de. (Dette vet menn, derfor liker de ikke kompisene mine!) Og ingen har vært utro mot meg... Alle de jeg har vært sammen med har også fått mye oppmerksomhet fra det motsatte kjønn.. sånn er det bare for de som er populære! Hva skulle man liksom gjøre ? Stenge de inne ? Herregud, man er voksen og har venner fra mange år tilbake, store omgangskretser etc.. Heldigvis, så er det slik at vi vet hva som er der ute og velger alikevel hverandre. Velger han igjen og igjen, det samme gjør han. Har man garantier over at det er for alltid? Nope! Anonymkode: 59cba...219 Men her er det snakk om noen som holder det skjult og lyver, og løgn om relasjoner med noen som har lyst å knulle og gifte seg, det bør få noen varsellamper til å blinke.. Så det ville ikke vært noe problem om en mann løy om en slik relasjon, med en dame som egentlig bare vil knulle? Endret 2. desember 2023 av Artmo3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poseidon Skrevet 3. desember 2023 Forfatter #87 Del Skrevet 3. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 1.12.2023 den 19.20): Flott at dere prater mer ordentlig sammen. Men reflekterer hun over hva hun vil gjøre med kontakten med den andre mannen? Og hva hun vil gjøre om hun kutter kontakten og han forsøker å ta opp igjen kontakten? (For det kommer han etter ALL sannsynlighet til å gjøre, spesielt siden du snakket med ham.) Skal hun fortsette å ha ham som fb-venn og på andre some? Skal hun sms'e og snakke med ham? Vil hun svare om han tar kontakt med henne? Hva om han kontakter henne fysisk om hun ellers har kuttet kontakten? Har hun sagt rett ut at hun nå skal kutte kontakten med ham og at hvis han forsøker å ta opp igjen kontakten at hun da vil være ærlig med deg, hvis de tar opp kontakten? Anonymkode: 5c38f...269 Helt enig i at alt du nevner og mere til må avklares på en grundig og oppriktig måte. Jeg tenker det er best å la ting falle til ro og forholdet er mer reparert og robust før jeg tar opp de problemstillingene du nevner. Ønsker ikke å utfordre evt nye låsninger i henne som ender i relasjonsødeleggende uenigheter. Jeg tror dessuten at ting godt kan modnes i henne enda mer før vi tar en endelig avklaring. ...kanskje ting modnes mer i meg også, selv om jeg idag mener mitt syn er 100% innenfor hva "folk flest" vil mene som greit og ikke i et seriøst forhold. Endret 3. desember 2023 av Poseidon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poseidon Skrevet 3. desember 2023 Forfatter #88 Del Skrevet 3. desember 2023 Er det mulig å legge inn en spørreundersøkelse i tråden, for å få svar på hva folk mener om sentrale spørsmål i temaet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 3. desember 2023 #89 Del Skrevet 3. desember 2023 Jeg mener igjen at dette handler om bekreftelse. Jeg tror at din partner tror at hun er mer attraktiv fordi hun forteller deg at en annen mann vil gifte seg med henne, mens det jeg tenker er at hun har problemer med å sette grenser. Om man har en venn som ønsker å sabotere forholdet ditt … er de da en venn? Jeg hadde ikke akseptert det fra min venn. Om min venn hadde blitt deedy og ville låse meg til å være deres venn ved å foreslå giftemål eller andre destruktive triks, tror jeg at jeg hadde tatt en pause fra den vennen. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #90 Del Skrevet 3. desember 2023 Poseidon skrev (10 timer siden): Helt enig i at alt du nevner og mere til må avklares på en grundig og oppriktig måte. Jeg tenker det er best å la ting falle til ro og forholdet er mer reparert og robust før jeg tar opp de problemstillingene du nevner. Ønsker ikke å utfordre evt nye låsninger i henne som ender i relasjonsødeleggende uenigheter. Jeg tror dessuten at ting godt kan modnes i henne enda mer før vi tar en endelig avklaring. ...kanskje ting modnes mer i meg også, selv om jeg idag mener mitt syn er 100% innenfor hva "folk flest" vil mene som greit og ikke i et seriøst forhold. Du må selvfølgelig gjøre det på din måte. Selv hadde jeg ikke hatt troen på at forholdet ble reparert og mer robust hvis alle disse spørsmålene stod ubesvart, for da henger forholdet egentlig på disse spørsmålene som du lurer så mye på. Om hun etter en stund fremdeles ikke vil svare på dette, eller ikke vil kutte kontakten med ham varig, og heller ikke vil være ærlig med deg om hun tar opp igjen kontakten med ham - da har du bare kastet bort litt tid, og kanskje i prosessen blitt mer emosjonelt tilknyttet henne, så det kan bli vondere. Men du må gjøre det du tror er rett. Men ikke la det gå for lenge før du tar opp igjen dette, for venter du for lenge kan det bli mye verre. Anonymkode: 5c38f...269 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 4. desember 2023 #91 Del Skrevet 4. desember 2023 Poseidon skrev (På 27.11.2023 den 23.52): Men også at jeg ved å konfrontere begge to på denne måten har ødelagt mye for meg selv og relasjonen vår. Hvis det bare var tull mellom dem er jeg jo på bærtur ...selv om hun bevisst holdt unna informasjonen om hans utsagn om å gifte seg med henne, få barn, sex og komplimenter på kropp , rumpe, spørsmål om hun var interessert i ham osv osv. Hun holder deg for narr. Hun respekterer deg ikke. Hun går bak din rygg. Hun er ikke en du burde se for deg et liv sammen med. Bare se på hva du selv skriver! Poseidon skrev (På 28.11.2023 den 0.20): Hun er villig til å bryte kontakten med ham, men er nølende på om hun greier å holde et slikt løfte. Spar deg selv for mer hjertesorg. Hun kommer alltid til å være slik. Vil du virkelig leve slik resten av livet? Hun kommer til å prate deg etter munnen og gå bak ryggen din. Dump. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 4. desember 2023 #92 Del Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 28.11.2023 den 1.31): Vet du hva, hvis du ikke tror at du selv er bra nok og ikke tåler hennes bekjentskap med ham, så får du bare avslutte. Hvordan tror du forholdet ditt blir når hun føler seg tvunget vekk fra en hun har vært god venn med i mange år og de er i samme vennekrets? Skal hun fjerne alle dem fra livet sitt også, for han kommer jo forsatt til å være venner med alle de andre? Anonymkode: dd0fd...f0e For noe tull. De er ikke reelle venner. Denne fyren ønsker å komme ned i buksa på henne. Han sikler etter henne. Totalt uakseptabelt. Hvis kjæresten til TS ikke har vett nok til å skjønne at man ikke omgås slike når man er i et forhold, så er hun ikke noe å spare på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 4. desember 2023 #93 Del Skrevet 4. desember 2023 Poseidon skrev (På 28.11.2023 den 8.07): Du mener min kjæreste og "vennen" har et usunt forhold med noe som ligner på et helt? Det kan jeg være enig i, men hvor rollen er at han utnytter henne som selvtillits booster og hun er svak men glad for hans oppmerksomhet. Herregud, du må slutte å dikte opp unnskyldninger og bortforklaringer for henne. Hun har tatt sitt valg. Du må gå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 4. desember 2023 #94 Del Skrevet 4. desember 2023 Poseidon skrev (På 28.11.2023 den 8.37): Kjæresten min er utpreget usikker og forsiktig. Nøler med å si sin mening og å konkludere selv de mest åpenbare ting (som fx at "vennen" har vært interesser i henne når han har meddelt at han ønsker å gifte seg, få barn, vil ha sex med henne, synes rumpa og kroppen hennes er fin) ....selv om han, og delvis henne) mener dette er gjort "humoristisk". "Vennen" er motsatt. Meget selvsikker, veltalende men virker som en dominerende luring som kanskje bruker usikre jenter for å dyrke seg selv og selvbildet sitt. Dvs at hun har et hekt på oppmerksomheten hans. Min tilnærming til hennes usikkerhet er å heller styrke henne og fremelske hennes syn og meninger, og at hun og det hun mener er viktig for meg og oss. (med unntak av saken med denne "vennen", som jeg etterhvert mest av alt virker som en usunn relasjon mellom ei usikker jente og en narsissist som bruker henne og andre usikre jenter som boostere for sitt eget behov for beundring) Jesus Kristus. Våkne opp mann. Du forsvarer henne til tross for at hun behandler deg som søppel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 4. desember 2023 #95 Del Skrevet 4. desember 2023 Poseidon skrev (På 28.11.2023 den 11.06): ...og litt min siste mulighet til en god kjæreste før livets høst tar ordentlig grep og ting gråner og visner 😔😔 Vil du virkelig bringe et uskyldig barn til verden med en svikefull og mentalt ustabil mor som dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 4. desember 2023 #96 Del Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 28.11.2023 den 13.39): Jeg blir litt matt av enkelte kommentarer her.. Hadde en slik venn jeg å. Han var i et forhold, og det var jeg å. Vi hadde kjent hverandre i 4 år fra før av. Han kommenterte på at han ønsket å ha sex med meg, at jeg ble han sin en gang, giftemål o.l. Dette gjorde meg sterkt ukomfortabelt, og avsluttet det vennskapet mellom meg og han. Jeg fatter ikke hvorfor dama de aksepterer dette. Om dette er for oppmerksomhet, har han i bakhånd, det vet jeg ikke. Spør du meg, så er dette jævelig spesielt Anonymkode: f185e...9d3 Her har vi en skikkelig dame (går jeg ut ifra) som faktisk er noe å spare på. Hun viser trofasthet overfor partneren sin og gjør de rette valgene for forholdet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 4. desember 2023 #97 Del Skrevet 4. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 28.11.2023 den 17.54): Det dere mener, er at hvis jeg har en venn som har romantiske følelser for meg, så bør jeg ikke innlede et forhold, selv om jeg overhodet ikke føler noe mer enn vennskap for denne vennen? Anonymkode: 84d3f...e4a Enten må du dumpe "vennen" (som ikke er en reell venn, men er en simp som ønsker å få seg noe), eller la være å gå inn i et forhold med noe andre. Endret 4. desember 2023 av jabx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #98 Del Skrevet 4. desember 2023 Artmo3 skrev (På 2.12.2023 den 13.11): Men her er det snakk om noen som holder det skjult og lyver, og løgn om relasjoner med noen som har lyst å knulle og gifte seg, det bør få noen varsellamper til å blinke.. Så det ville ikke vært noe problem om en mann løy om en slik relasjon, med en dame som egentlig bare vil knulle? Jeg skjønner godt at hun «løy». Jeg kaller det ikke å lyve. Han graver i hennes privatliv. Ingen har krav på å vite om alt som har blitt sagt mellom venner opp igjennom årene. Ingen har krav på å ringe til partnerens venner som man ikke kjenner for å spørre dem ut om dennes egentlige følelser og sitere ting som har blitt sagt mellom venner i fortrolighet. Håper denne damen dropper deg, TS. Du virker helt forstyrret. Anonymkode: 52696...b9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 4. desember 2023 #99 Del Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 28.11.2023 den 18.45): Nei.... Vi damer har ikke back up "kompiser". Jeg og noen av mine "kompiser" har også køddet med. Om jeg ikke finner noen innen den å den alderen, så får vi barn sammen. (Altså bare barnslig og umodent piss prat . That's it!). Når vi damer har frendzona en mann. Så er det omtrent umulig og komme ut derifra... Men, vi liker deg både for måten vi blir behandlet på (ja også ego boost, såklart!) Men også fordi vi har det gøy med vedkommende. Og ikke minst! De hjelper oss til å holde andre sleske karer unna ... Aner ikke hvor ekstremt hjelpsomme mine kompiser var med å holde ekkle menn unna! Jeg kunne bare sende de et blikk, eller bare dulte bort i en av kompisene min, så "fjernet" de, de karene ... Vi damer er nesten litt avhengig av å ha sånne menn i livene våre, bare for å hjelpe oss litt. Samtidig så vet vi at de er der for oss, på en helt annen måte enn hva en venninne kan være. Så, slutt å si at hun er teit, eller har back up og er en sleske dame etc. Nei, høres ut som en helt vanlig dame egentlig... Anonymkode: 59cba...219 En vanlig lavmoral- og lavkvalitetsdame. En kvalitetsdame har ikke behov for å ha slike giftige mennesker i livet sitt, og de henter sin bekreftelse hos partneren sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 4. desember 2023 #100 Del Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 28.11.2023 den 23.01): Jeg tenker ikke sånt er noen big deal. Jeg har og har hatt det slik med flere kompiser opp gjennom, men det har ikke hatt noe som helst å si for forholdet jeg er i. Jeg har ikke løyet om det da, men kan jo på en måte forstå litt at hun gjorde det da mange har lett for å "mildne opp" slike ting litt overfor partner/tar noen hvite løgner iblant (det er jo gjort forskning på det også som har vist at gjennomsnittlig lyger de fleste 40 ganger per dag om bagateller/små hvite løgner og sånn), spesielt dersom hun vet du er sjalu/kom til å reagere på det/hvis du har reagert negativt på lignende tidligere eller har sagt noe som gjorde at hun forventet det, kanskje tidligere partnere har reagert på det etc. Tenker at hadde de absolutt villet ligge begge to, eller gifte seg, hadde de gjort det, og ikke hvert i hver sine forhold. Spesielt hvis kjæresten din ville også da. At hun vil beholde vennskapet er jo forståelig, evt kanskje også føle på at hun har en som svermer for henne. Det er ganske typisk dame å ha "backups" liksom, om enn litt ubehagelig kanskje da. Bevisst eller ubevisst. Jeg tenker hun er sammen med deg, ikke han, og at der har du svaret på det du trenger å vite. Anonymkode: 670a5...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå