Poseidon Skrevet 28. november 2023 Forfatter #41 Del Skrevet 28. november 2023 Det kan se ut som rollen er at han utnytter henne som selvtillits booster og hun er svak og usikker men glad for hans selvsikre og overøsende oppmerksomhet. Dette sier jeg fordi hun er generelt usikker og forsiktig, og han er meget veltalende, dominerende og styrende i en samtale, men uten reelle poenger eller forsøk med egentlig positiv kontakt med meg. Følelsen er at han er en kald fisk, med talegaver i orden og elsker å briljere verbalt og fremstille seg selv som veldig urealistisk positivt og nærmest en reddende engel. Helt sikkert sjarmerende når han ønsker det, men uten egentlig å bry seg eller gi rom til å ta imot den andres synspunkt hvis de ikke passer hans narrativ. Når jeg snakket med ham var det aldri en rolig og vennlig samtale med fokus på å etablere en felles forståelse, forklaring og utforskning av de problemene jeg la for dagen. Hans måte var å dra lange elegante fortellinger, gjerne både pompøse, lite egentlig relevante og svært selvgode/oppløftende i formen for hans egen del. Jeg sitter derfor med en følelse av muligheten for at "vennen" rett og slett er en narsissist som gjennom sin dominerende veltalenhet og glatte budskap rett og slett rått bruker kjæresten min og andre damer som sin "narcissistic supply" (dvs briljerer med sin egosentriske veltalenhet og sjarm) for å selv føle seg bra. Han fortalte at han har absolutt flest jentevenner, at det var slik fordi han gjennom en lang historie i sin barndom hadde konfrontert pappaen til en jentevenn med at pappaen var gammeldags når pappaen mente han som "venn" til dattera måtte holde seg unna nå som dattera hadde fått seg kjæreste. Dette som 10-12 åring, angivelig. En temmelig drøy og nååååget vel selvoppofrende historie som virker veldig usannsynlig og heller en vakker historie man finner på for å fremstå som en frelser for vennskap mellom kjønnene som en liten guttunge? Følte aldri han var interessert i egentlig kontakt gjennom samtalen, kun å dra lange elegante historier som bortforklare alt galt. Hva tror dere? Er han en smart og veltalende narsissist som bruker og hekter usikre og svake jenter for å få utløp for sitt behov for å føle seg viktig, opphevet og briljant? Jeg trenger tilbakemeldinger og synspunkter på dette, for dette ble drøyt og merkelig 😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 28. november 2023 #42 Del Skrevet 28. november 2023 Poseidon skrev (8 timer siden): Oppdatering: Har snakket med både hun og etterpå "vennen" på telefon. Han ga meg umiddelbart følelsen av å være en skikkelig sliping... Jeg presenterer meg med navn og som kjæresten til "Tone". (han har hørt om meg tidligere) "Tone hvem?" Jeg sier hennes fulle navn og etternavn. "Ringer ingen bjeller" Hvem snakker jeg med? Jeg gjentar på nytt hennes fulle navn. "Aaah, min beste venninne ja" Deretter er forklaringen at han ikke husker å ha sagt noe av det der ...og at hvis det hadde blitt sagt så må det ha vært i en humoristisk sammenheng ...og at jeg må velge om jeg ønsker å tro på ham og på Tone. Smart fyr og en skikkelig "slick takker" er mitt inntrykk. Når jeg konfronterer ham med det "Tone" har fortalt han har sagt, er responsen at "Du kaller Tones venn en løgner". Jeg sitter jo eeegentlig med en følelse av at han er en skikkelig lurendreier som kan selge sand i Sahara. Men også at jeg ved å konfrontere begge to på denne måten har ødelagt mye for meg selv og relasjonen vår. Hvis det bare var tull mellom dem er jeg jo på bærtur ...selv om hun bevisst holdt unna informasjonen om hans utsagn om å gifte seg med henne, få barn, sex og komplimenter på kropp , rumpe, spørsmål om hun var interessert i ham osv osv. Hodet er kokt og jeg vet ikke hverken fem eller tilbake Ja, hvis han egentlig vil være noe annet enn en venn, så er han en luring. Dette sliter folk med. Man kan ikke være god venn med noen som vil være mer enn venn. Av den enkle grunnen at det ikke går. La oss si at jeg som er gift, har enn kvinnelig "venn", som drømmer og håper at jeg skal oppleve en krise i ekteskapet, etterfulgt av samlivsbrudd og 50/50 barnefordeling.... Hvordan kan hun da være en god venn? Nei, det går ikke. Hun kan selvfølgelig være en transaksjonsvenn men som må håndteres med forsiktighet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poseidon Skrevet 28. november 2023 Forfatter #43 Del Skrevet 28. november 2023 (endret) Nordpia skrev (34 minutter siden): Jeg ville syntes det var merkelig at du tok den telefonen. Men forstår behovet ditt for avklaring. Du kan godt ha rett, men her synes jeg det virker som at du har bestemt deg for at vennen er problemet, og ikke din kjæreste. Det er da henne du skal ha et forhold med. Dersom du sier til henne at du forlater dersom hun ikke avslutter relasjonen med denne vennen - hva gjør hun da? Og ville du faktisk gått? Dette ville vært altfor mye drama for meg i starten av et forhold. Det skal jo være enkelt, ikke sånn som dette 🤷🏻♀️ Kjæresten min er utpreget usikker og forsiktig. Nøler med å si sin mening og å konkludere selv de mest åpenbare ting (som fx at "vennen" har vært interesser i henne når han har meddelt at han ønsker å gifte seg, få barn, vil ha sex med henne, synes rumpa og kroppen hennes er fin) ....selv om han, og delvis henne) mener dette er gjort "humoristisk". "Vennen" er motsatt. Meget selvsikker, veltalende men virker som en dominerende luring som kanskje bruker usikre jenter for å dyrke seg selv og selvbildet sitt. Dvs at hun har et hekt på oppmerksomheten hans. Min tilnærming til hennes usikkerhet er å heller styrke henne og fremelske hennes syn og meninger, og at hun og det hun mener er viktig for meg og oss. (med unntak av saken med denne "vennen", som jeg etterhvert mest av alt virker som en usunn relasjon mellom ei usikker jente og en narsissist som bruker henne og andre usikre jenter som boostere for sitt eget behov for beundring) Endret 28. november 2023 av Poseidon 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #44 Del Skrevet 28. november 2023 1 hour ago, Poseidon said: Kjæresten min er utpreget usikker og forsiktig. Nøler med å si sin mening og å konkludere selv de mest åpenbare ting (som fx at "vennen" har vært interesser i henne når han har meddelt at han ønsker å gifte seg, få barn, vil ha sex med henne, synes rumpa og kroppen hennes er fin) ....selv om han, og delvis henne) mener dette er gjort "humoristisk". "Vennen" er motsatt. Meget selvsikker, veltalende men virker som en dominerende luring som kanskje bruker usikre jenter for å dyrke seg selv og selvbildet sitt. Dvs at hun har et hekt på oppmerksomheten hans. Min tilnærming til hennes usikkerhet er å heller styrke henne og fremelske hennes syn og meninger, og at hun og det hun mener er viktig for meg og oss. (med unntak av saken med denne "vennen", som jeg etterhvert mest av alt virker som en usunn relasjon mellom ei usikker jente og en narsissist som bruker henne og andre usikre jenter som boostere for sitt eget behov for beundring) Poseidon, du har helt rett i det meste av det du sier. Her er det tre alternativer, enten må du leve med en vinglende kjæreste, hun må ordne opp eller så må du avslutte. Dersom hun ikke kutter kontakten med denne "vennen" bør du avslutte mener jeg. Det du forteller om er på ingen måte normalt, og det virker som om hun ikke er helt investert i deg og deres forhold. Dersom dere er midt i livet kan dere bli hverandres siste kjærester. Da har du ikke tid til å være sammen med ei som oppfører seg som en usikker 14-åring. Her må hun ta tak og rydde i skapet sitt, fjerne denne vennen som virker manipulerende og vie seg til forholdet. Er hun ikke villig til det bør du gå. Vondt men nødvendig. Ta grep mann, slik usikkerhet og rør kan gjør folk syk i sinnet - og dreper i allefall kjærligheten på sikt. Hilsen mann 45+. Anonymkode: 6ac92...00f 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poseidon Skrevet 28. november 2023 Forfatter #45 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Poseidon, du har helt rett i det meste av det du sier. Her er det tre alternativer, enten må du leve med en vinglende kjæreste, hun må ordne opp eller så må du avslutte. Dersom hun ikke kutter kontakten med denne "vennen" bør du avslutte mener jeg. Det du forteller om er på ingen måte normalt, og det virker som om hun ikke er helt investert i deg og deres forhold. Dersom dere er midt i livet kan dere bli hverandres siste kjærester. Da har du ikke tid til å være sammen med ei som oppfører seg som en usikker 14-åring. Her må hun ta tak og rydde i skapet sitt, fjerne denne vennen som virker manipulerende og vie seg til forholdet. Er hun ikke villig til det bør du gå. Vondt men nødvendig. Ta grep mann, slik usikkerhet og rør kan gjør folk syk i sinnet - og dreper i allefall kjærligheten på sikt. Hilsen mann 45+. Anonymkode: 6ac92...00f Takk for det du sier ❤️ Jeg er nok enig med deg i det 😔 Hun virker vinglete og ikke til å stole på i gode og onde dager. Han virker manipulerende på meg også. - hva i hans atferd mener du peker mot at han er manipulerende og hvorfor? Hun er bare så bra på mange andre vis, sjø ...og litt min siste mulighet til en god kjæreste før livets høst tar ordentlig grep og ting gråner og visner 😔😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #46 Del Skrevet 28. november 2023 44 minutter siden, Poseidon said: Takk for det du sier ❤️ Jeg er nok enig med deg i det 😔 Hun virker vinglete og ikke til å stole på i gode og onde dager. Han virker manipulerende på meg også. - hva i hans atferd mener du peker mot at han er manipulerende og hvorfor? Hun er bare så bra på mange andre vis, sjø ...og litt min siste mulighet til en god kjæreste før livets høst tar ordentlig grep og ting gråner og visner 😔😔 Dersom fremstillingen din av han er riktig, virker han "eplekjekk" og glatt, med talegaver og store historier og forklaringer. For meg lukter dette av at han er en manipulator. Det virker imidlertid som at du leser ham godt og ikke lar deg blende av ham, og det er bra. Spørsmålet er om kjæresten din ser det samme. Det kan være veldig vanskelig å prate med henne om dette, spesielt om hun tenderer til å gå i forsvar - eller "kvinnegeguiden" og venninner gaslighter (altså får deg til å tro at alt er din feil, det er deg det er noe galt med, at du misforstår etc.) både deg og henne. Jeg tror dere kan få det til dersom hun ser hvor skadelig dette er for et forhold. Hvordan du/dere skal få til det aner jeg ikke, men jeg kan anbefale boken "livslang kjærlighet" av Johan Gottman. Han belyser veldig mange kanskje åpenbare ting om hva som skal til for å beholde kjærligheten. Nøkkelordene er tillit og å "gå i pluss" emosjonelt. Det finnes andre gode bøker også, men vokt deg for sludderet fra alle disse "influenserne" etc. Jeg ser veldig godt hva du mener med å finne en god kjæreste før livets høst setter inn 🧡 Jeg har vært så utrolig heldig å finne en, og kommer til å gjøre alt i min makt for å holde på dette. For eksempel dumpe "venner" som kanskje egentlig ikke er venner, men damer som henger litt etter meg (jeg har hatt/har en del av dem). Jeg har ryddet kraftig opp i forholdet til ekskone, jeg setter grenser for meg selv om hvor mye av livet mitt som går bort til surr jeg egentlig ikke trenger å gjøre. Håper du får det til Poseidon, kjærligheten er verdt å satse på 🧡. Man må på en måte legge hjertet sitt der foran henne, og innse at man må ta risken på at det kan gå til helvete. Anonymkode: 6ac92...00f 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 28. november 2023 #47 Del Skrevet 28. november 2023 Poseidon skrev (1 time siden): ❤️ Hun er bare så bra på mange andre vis, sjø ...og litt min siste mulighet til en god kjæreste før livets høst tar ordentlig grep og ting gråner og visner 😔😔 Fokuser på hjertet og dette av det du skrev. Ikke begynn å lage kompliserte historier om kjæresten din. Er en grunn til at hun er kjæreste med deg og ikke den andre mannen. Men du og dere bør passe på at han ikke lager mer problemer enn nødvendig for dere. Du har sagt ifra at du ikke syns noe særlig om hennes kontakt med enn fyr som vil ha henne. Syns du også kan forklare at enn venn som vil noe mer, ikke kan være en god venn. Men så fokuserer du minst mulig på han andre fyren, mer fokus blir mer problemer. Ja, si ifra hvis det er noe du opplever som ugreit "jeg syns ikke det er så greit av deg å dra på konsert med X uten meg", uten drama eller kontrollerende adferd. Idag, takk være sosiale medier, så er mange avhengige av sosial bekreftelse via for eksempel snapchat. Hun er nok det med han. Handler ikke om at hun ønsker å svikte deg å bli sammen med han, men er hjernens belønningssystemer og forretningsmodellen til SoMe. Tenk mer på nedtrapping til han ikke blir så viktig å bli sosialt bekreftet fra. Handler ikke å få flørtende kommentarer eller komplimenter. Hjernen trenger ikke det, holder fint med en meningsløs bilde på enn kaffekopp på morgenen, for at det skal komme en reaksjon i belønningssystemet. Fokusere på henne og dere, og ikke han fyren. Men var tydelig på at du har grenser og prøv også å forklare at det ikke er bra for han fyren å ha for mye kontakt med henne. PS. Ikke les ut for mye om han fra det du vet. Er helt normalt å fremstå som manipulativ når man utgir for å være enn venn men vil noe annet enn vennskap. Da selve grunnlaget i en slik relasjon er løgnen om "vi er venner" uten at man faktisk har et gjensidig godt vennskap. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #48 Del Skrevet 28. november 2023 7 minutter siden, Fremmed fugl said: Fokuser på hjertet og dette av det du skrev. Ikke begynn å lage kompliserte historier om kjæresten din. Er en grunn til at hun er kjæreste med deg og ikke den andre mannen. Men du og dere bør passe på at han ikke lager mer problemer enn nødvendig for dere. Du har sagt ifra at du ikke syns noe særlig om hennes kontakt med enn fyr som vil ha henne. Syns du også kan forklare at enn venn som vil noe mer, ikke kan være en god venn. Men så fokuserer du minst mulig på han andre fyren, mer fokus blir mer problemer. Ja, si ifra hvis det er noe du opplever som ugreit "jeg syns ikke det er så greit av deg å dra på konsert med X uten meg", uten drama eller kontrollerende adferd. Idag, takk være sosiale medier, så er mange avhengige av sosial bekreftelse via for eksempel snapchat. Hun er nok det med han. Handler ikke om at hun ønsker å svikte deg å bli sammen med han, men er hjernens belønningssystemer og forretningsmodellen til SoMe. Tenk mer på nedtrapping til han ikke blir så viktig å bli sosialt bekreftet fra. Handler ikke å få flørtende kommentarer eller komplimenter. Hjernen trenger ikke det, holder fint med en meningsløs bilde på enn kaffekopp på morgenen, for at det skal komme en reaksjon i belønningssystemet. Fokusere på henne og dere, og ikke han fyren. Men var tydelig på at du har grenser og prøv også å forklare at det ikke er bra for han fyren å ha for mye kontakt med henne. PS. Ikke les ut for mye om han fra det du vet. Er helt normalt å fremstå som manipulativ når man utgir for å være enn venn men vil noe annet enn vennskap. Da selve grunnlaget i en slik relasjon er løgnen om "vi er venner" uten at man faktisk har et gjensidig godt vennskap. Ja, enig med deg ! Jeg synes imidlertid det er viktig at hun også forstår hvordan landet ligger, altså ordentlig forstår ikke bare "jeg skjønner at du føler"... Anonymkode: 6ac92...00f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #49 Del Skrevet 28. november 2023 Jeg blir litt matt av enkelte kommentarer her.. Hadde en slik venn jeg å. Han var i et forhold, og det var jeg å. Vi hadde kjent hverandre i 4 år fra før av. Han kommenterte på at han ønsket å ha sex med meg, at jeg ble han sin en gang, giftemål o.l. Dette gjorde meg sterkt ukomfortabelt, og avsluttet det vennskapet mellom meg og han. Jeg fatter ikke hvorfor dama de aksepterer dette. Om dette er for oppmerksomhet, har han i bakhånd, det vet jeg ikke. Spør du meg, så er dette jævelig spesielt Anonymkode: f185e...9d3 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #50 Del Skrevet 28. november 2023 Det dere mener, er at hvis jeg har en venn som har romantiske følelser for meg, så bør jeg ikke innlede et forhold, selv om jeg overhodet ikke føler noe mer enn vennskap for denne vennen? Anonymkode: 84d3f...e4a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #51 Del Skrevet 28. november 2023 TB1895 skrev (17 timer siden): Høres ut som en sånn dame som har han som en back up. Itilfelle hun ikke har noen andre senere i livet sitt. Det samme gjør han og. Også at hun vil beholde han fordi han gir henne oppmerksomhet. Sånn som jeg er nå etter forgje forhold, så hadde jeg dumpet henne. Hadde ikke orket noen flere som gjør meg usikker. Nei.... Vi damer har ikke back up "kompiser". Jeg og noen av mine "kompiser" har også køddet med. Om jeg ikke finner noen innen den å den alderen, så får vi barn sammen. (Altså bare barnslig og umodent piss prat . That's it!). Når vi damer har frendzona en mann. Så er det omtrent umulig og komme ut derifra... Men, vi liker deg både for måten vi blir behandlet på (ja også ego boost, såklart!) Men også fordi vi har det gøy med vedkommende. Og ikke minst! De hjelper oss til å holde andre sleske karer unna ... Aner ikke hvor ekstremt hjelpsomme mine kompiser var med å holde ekkle menn unna! Jeg kunne bare sende de et blikk, eller bare dulte bort i en av kompisene min, så "fjernet" de, de karene ... Vi damer er nesten litt avhengig av å ha sånne menn i livene våre, bare for å hjelpe oss litt. Samtidig så vet vi at de er der for oss, på en helt annen måte enn hva en venninne kan være. Så, slutt å si at hun er teit, eller har back up og er en sleske dame etc. Nei, høres ut som en helt vanlig dame egentlig... Anonymkode: 59cba...219 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #52 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det dere mener, er at hvis jeg har en venn som har romantiske følelser for meg, så bør jeg ikke innlede et forhold, selv om jeg overhodet ikke føler noe mer enn vennskap for denne vennen? Anonymkode: 84d3f...e4a Hva mener du? Anonymkode: e0fb5...a70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #53 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Nei.... Vi damer har ikke back up "kompiser". Jeg og noen av mine "kompiser" har også køddet med. Om jeg ikke finner noen innen den å den alderen, så får vi barn sammen. (Altså bare barnslig og umodent piss prat . That's it!). Når vi damer har frendzona en mann. Så er det omtrent umulig og komme ut derifra... Men, vi liker deg både for måten vi blir behandlet på (ja også ego boost, såklart!) Men også fordi vi har det gøy med vedkommende. Og ikke minst! De hjelper oss til å holde andre sleske karer unna ... Aner ikke hvor ekstremt hjelpsomme mine kompiser var med å holde ekkle menn unna! Jeg kunne bare sende de et blikk, eller bare dulte bort i en av kompisene min, så "fjernet" de, de karene ... Vi damer er nesten litt avhengig av å ha sånne menn i livene våre, bare for å hjelpe oss litt. Samtidig så vet vi at de er der for oss, på en helt annen måte enn hva en venninne kan være. Så, slutt å si at hun er teit, eller har back up og er en sleske dame etc. Nei, høres ut som en helt vanlig dame egentlig... Anonymkode: 59cba...219 Ikke si vi.. Anonymkode: f185e...9d3 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Artmo3 Skrevet 28. november 2023 #54 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Nei.... Vi damer har ikke back up "kompiser". Jeg og noen av mine "kompiser" har også køddet med. Om jeg ikke finner noen innen den å den alderen, så får vi barn sammen. (Altså bare barnslig og umodent piss prat . That's it!). Når vi damer har frendzona en mann. Så er det omtrent umulig og komme ut derifra... Men, vi liker deg både for måten vi blir behandlet på (ja også ego boost, såklart!) Men også fordi vi har det gøy med vedkommende. Og ikke minst! De hjelper oss til å holde andre sleske karer unna ... Aner ikke hvor ekstremt hjelpsomme mine kompiser var med å holde ekkle menn unna! Jeg kunne bare sende de et blikk, eller bare dulte bort i en av kompisene min, så "fjernet" de, de karene ... Vi damer er nesten litt avhengig av å ha sånne menn i livene våre, bare for å hjelpe oss litt. Samtidig så vet vi at de er der for oss, på en helt annen måte enn hva en venninne kan være. Så, slutt å si at hun er teit, eller har back up og er en sleske dame etc. Nei, høres ut som en helt vanlig dame egentlig... Anonymkode: 59cba...219 Ingen vanlige damer synes sånt er greit, akkurat som at ingen vanlige damer ville akseptert at mannen sin hadde masse god kontakt med en dama som bare vil ha sex og forhold 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TB1895 Skrevet 28. november 2023 #55 Del Skrevet 28. november 2023 Realiteten er at det finnes helt klart damer som har back ups. Ene exn hadde en venninne som hadde en back up som hun flørtet med mens hun hadde kjæreste. Men tror kjæresten hadde funnet ut av det og hadde dumpet henne mens jeg var på besøk hos exn 😂 Og den exn hadde ny kjæreste før det hadde gått 12 timer etter bruddet. Back up. Men ja, selvfølgelig finnes det de som ikke har back up. Finnes også de damer som later som de fortsatt har følelser for exn for å ha han på vent til hun finner seg ny type. Mage følelsen min sier at hun jeg var med sist prøvde å holde meg på vent. Ga meg håp om å bli sammen med henne igjen flere ganger, og tok det håpet bort nesten med en gang. Påsto at hun ville kalle meg for kjæresten sin igjen noen ganger. Det var et helvette å være i den vonde sirkelen med henne. Så vennligst til dere damer som gjør sånt, ikke gjør det mot han. La han få gå videre så fort som mulig hvis du ikke har tenkt å bli sammen med han igjen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #56 Del Skrevet 28. november 2023 Jeg tenker ikke sånt er noen big deal. Jeg har og har hatt det slik med flere kompiser opp gjennom, men det har ikke hatt noe som helst å si for forholdet jeg er i. Jeg har ikke løyet om det da, men kan jo på en måte forstå litt at hun gjorde det da mange har lett for å "mildne opp" slike ting litt overfor partner/tar noen hvite løgner iblant (det er jo gjort forskning på det også som har vist at gjennomsnittlig lyger de fleste 40 ganger per dag om bagateller/små hvite løgner og sånn), spesielt dersom hun vet du er sjalu/kom til å reagere på det/hvis du har reagert negativt på lignende tidligere eller har sagt noe som gjorde at hun forventet det, kanskje tidligere partnere har reagert på det etc. Tenker at hadde de absolutt villet ligge begge to, eller gifte seg, hadde de gjort det, og ikke hvert i hver sine forhold. Spesielt hvis kjæresten din ville også da. At hun vil beholde vennskapet er jo forståelig, evt kanskje også føle på at hun har en som svermer for henne. Det er ganske typisk dame å ha "backups" liksom, om enn litt ubehagelig kanskje da. Bevisst eller ubevisst. Jeg tenker hun er sammen med deg, ikke han, og at der har du svaret på det du trenger å vite. Anonymkode: 670a5...f62 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #57 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva mener du? Anonymkode: e0fb5...a70 Jeg tolker mange av meldingene her som at man ikke kan fortsette å være venn med en som har et godt øye til seg, hvis man får seg kjæreste. Anonymkode: 84d3f...e4a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #58 Del Skrevet 28. november 2023 Poseidon skrev (16 timer siden): Du mener min kjæreste og "vennen" har et usunt forhold med noe som ligner på et helt? Det kan jeg være enig i, men hvor rollen er at han utnytter henne som selvtillits booster og hun er svak men glad for hans oppmerksomhet. Dette sier jeg fordi hun er generelt usikker og forsiktig, og han er meget veltalende, dominerende og styrende i en samtale, men uten reelle poenger. Helt sikkert sjarmerende når han ønsker det, men uten egentlig å bry seg eller gi rom til å ta imot den andres synspunkt hvis de ikke passer hans narrativ. Når jeg snakket med ham var det aldri en rolig og vennlig samtale med fokus på å etablere en felles forståelse, forklaring og utforskning av de problemene jeg la for dagen. Hans måte var å dra lange elegante fortellinger, gjerne både pompøse, lite egentlig relevante og svært selvgode/oppløftende i formen for hans egen del. Jeg sitter derfor med en følelse av muligheten for at "vennen" rett og slett er en narsissist som gjennom sin dominerende veltalenhet og glatte budskap rett og slett rått bruker kjæresten min og andre damer som sin "narcissistic supply" (dvs briljerer med sin egosentriske veltalenhet og sjarm) for å selv føle seg bra. Han fortalte at han har absolutt flest jentevenner, at det var slik fordi han gjennom en lang historie i sin barndom hadde konfrontert pappaen til en jentevenn med at pappaen var gammeldags når pappaen mente han som "venn" til dattera måtte holde seg unna nå som dattera hadde fått seg kjæreste. Dette som 10-12 åring, angivelig. En temmelig drøy og nååååget vel selvoppofrende historie som virker veldig usannsynlig og heller en vakker historie man finner på for å fremstå som en frelser for vennskap mellom kjønnene som en liten guttunge? Følte aldri han var interessert i egentlig kontakt gjennom samtalen, kun å dra lange elegante historier som bortforklare alt galt. Jeg trenger tilbakemeldinger og synspunkter på dette, for dette ble drøyt og merkelig 😔 Enig i at det er mye som skurrer med ham. Men ønsker du å være en del av dette dramaet? Hun du dater ønsker jo ikke å kutte kontakten med ham, hun sier det rett ut til deg - hun ønsker jo ikke å bli "reddet" fra ham av deg. Tvert om sier hun at om hun nå kutter ham ut fordi du vil det, så er det godt mulig hun tar opp igjen kontakten med ham - og da vil hun ikke fortelle deg om det, men ha en relasjon til ham bak din rygg. Du kan ikke redde noen som ikke ønsker å bli reddet, og som faktisk motarbeider den som vil henne vel. Hun burde fått profesjonell hjelp til å finne ut hvorfor hun har dette hektet på denne andre mannen, for det høres alt annet enn sunt ut. Men du kan ikke reparere det i henne som gjør at hun føler at hun trenger den andre mannen i livet sitt, selv om han åpenbart virker som en manipulerende og ødeleggende mann. Og - hun er villig til å manipulere deg for å beholde ham. Hvorfor ønsker du ikke deg selv bedre enn dette dramaet disse to har seg imellom? Anonymkode: 5c38f...269 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #59 Del Skrevet 29. november 2023 TB1895 skrev (2 timer siden): Realiteten er at det finnes helt klart damer som har back ups. Ene exn hadde en venninne som hadde en back up som hun flørtet med mens hun hadde kjæreste. Men tror kjæresten hadde funnet ut av det og hadde dumpet henne mens jeg var på besøk hos exn 😂 Og den exn hadde ny kjæreste før det hadde gått 12 timer etter bruddet. Back up. Men ja, selvfølgelig finnes det de som ikke har back up. Finnes også de damer som later som de fortsatt har følelser for exn for å ha han på vent til hun finner seg ny type. Mage følelsen min sier at hun jeg var med sist prøvde å holde meg på vent. Ga meg håp om å bli sammen med henne igjen flere ganger, og tok det håpet bort nesten med en gang. Påsto at hun ville kalle meg for kjæresten sin igjen noen ganger. Det var et helvette å være i den vonde sirkelen med henne. Så vennligst til dere damer som gjør sånt, ikke gjør det mot han. La han få gå videre så fort som mulig hvis du ikke har tenkt å bli sammen med han igjen. Det eksemplet ditt om back up stemmer ikke - en kvinne som har en slik back up som hun hopper rett inn i et forhold til når det blir slutt med kjæresten, det er en kvinne som ikke var 100 % i eget forhold, hun hadde allerede en fot utenfor forholdet og hadde allerede et ønske om et forhold til "back up'en". Om man emosjonelt er 100 % i det forholdet man er i, da ønsker man ikke å ha noen back up... Anonymkode: 5c38f...269 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #60 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tolker mange av meldingene her som at man ikke kan fortsette å være venn med en som har et godt øye til seg, hvis man får seg kjæreste. Anonymkode: 84d3f...e4a Det kan gå - hvis personen i hovedsak holder dette for seg selv og ikke prøver å sjekke opp sin venn. Anonymkode: e0fb5...a70 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå