Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Problemet er at hun løy når jeg spurte henne om "vennen" hennes er interessert i henne, når det i mine øyne er åpenbart at han var det.

Vi er to sånn omtrent midt i livet som har funnet hverandre for noen måneder siden.

Stor kjærlighet, store følelser og hun er virkelig tvers igjennom et vakkert menneske.

Problemet er hennes relasjon til sin mannlige "venn".

De har vært bekjente/venner i drøyt 15 år i samme vennekrets. 

Når kjæresten min var i sitt forrige forhold, snakket hun svært ofte og mye med sin "venn" i 1-2 år.

Så tok forholdet hennes slutt (mens "vennen" hennes var i et nytt forhold).

De har fortsatt med sine hyppige og lange samtaler, selv om han nå har blitt pappa med sin nye kjæreste og sliter litt i sin relasjon.

Jeg synes det er vanskelig å takle at hun løy til meg og lot som hun ikke har "forstått" at han har vært interessert i henne,

- selv om han har spurt henne om hun er interessert i ham

- hentes forrige kjæreste fortalte henne at "vennen" må være interessert i henne

- han har gitt henne komplimenter pp utseende, rumpa osv

Hennes plan var derfor å lure meg så hun kunne fortsette med disse samtalene med denne "vennen".

Til slutt tok jeg en nærmere prat med henne, som endte med at hun fortalte:

- han har sagt han vil gifte seg med henne og lage barn sammen henne

- at han har veldig lyst til å ha sex med henne

- at han synes hun er veldig pen, har fin rumpe osv

- at de kan ha sex sammen når de blir eldre iallefall

Hun fremstiller det slik at hun har ledd bort disse , men heller ikke sagt tydelig fra til ham om at det ikke er greit.

Hun vil ikke være kjæreste med "vennen", sier hun.

Jeg er meget ukomfortabel med at hun forsøkte å lure meg, med mål om å kunne fortsette med denne kontakten med "vennen" sin.

Å pynte litt på fortiden er ok, men å lure for å fortsatt kunne ha denne"venne" relasjonen med en som åpenbart har hatt store følelser for henne synes jeg er vanskelig, og det opptar meg mye i hverdagen.

Hun og "vennen" er etter hennes beskrivelse meget forskjellige og med få felles verdier.

- det får meg til å tro at det hun først og fremst får ut av dette er oppmerksomhet og komplimenter, inkludert av det seksuelt ladede slaget...ikke et "ekte vennskap" bygd på felles verdier eller interesser.

- hvordan relasjon har de to i kvinneguiden leseres øyne?

Jeg ser derfor ikke ut til å kunne "legge dette bak meg" og fortsette som før.

Hun ønsker å fortsette kontakten med ham og ønsker vi skal møtes etterhvert osv.

Jeg er derfor i tvil.

Er jeg problemet, som burde godta hennes relasjon til en som åpenbart ønsker henne som livspartner og kommenterer.

Eller er hun problemet, som lyver til meg for å fortsatt kunne fortsette relasjonen til denne mannen?

Hva er mest vanlig å gjøre i en slik situasjon?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er definitivt ikke problemet, løgner om slike ting hadde jeg aldri akseptert 

Anonymkode: ef5f9...f8e

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ser på det på samme måte som deg. 

Anonymkode: 46907...dcf

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor er du så opptatt av hva HAN VIL? 

Er hun interessert i ham, har hun lyst på sex og unger med ham? 

Noe som er veldig tiltrekkende er selvtillit......noe du bør jobbe med. Sjalusien du viser er ikke sexy.

Du burde jo heller være stolt av at du har sjans på en attraktiv dame. 

Anonymkode: dd0fd...f0e

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er alltid en grunn for at damer lyver om slike ting, det handler om at hun vet hun gjør noe galt. Si klart ifra at du ikke tolererer slik oppførsel og løgner, og at du forventer full åpenhet 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde reist meg , tatt med med meg selvrespekten og stoltheten min , og takket for meg. 
Denne dama leker med mennesker og følelser. 
Hun er fantastisk kun på utsiden 

Anonymkode: 722b2...026

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Det at hun lyver om dette, det er et problem. Jeg mener at det også er et problem at hun ønsker å holde på et såpass nært forhold med ham, selv om hun vet at han vil så mye mer med henne - det synes jeg er respektløst av henne, for hun gir ham på den måten ikke en sjanse til å gå videre.

Jeg har et par ganger gjennom livet hatt veldig nære mannlige venner som så har fått dype følelser for meg, uten at jeg følte mer enn vennskap for dem. Da har jeg vært ærlig med dem, fortalt at jeg ønsker å ha et vennskap med dem, men at det blir feil når de ser på vennskapelighet som noe som gir dem håp om at det kan bli noe mer mellom oss. De tok det tungt, men når vi snakket om det så innså de at vi ikke kunne møtes så ofte så lenge de var forelsket i meg. Jeg trakk meg unna og de gjorde det samme. Den ene kom tilbake etter en stund, vi hadde så et vennskapelig forhold i noen år til, men det viste seg at han nok ikke hadde vært helt oppriktig, så måtte trekke meg tilbake. Da han møtte ei han ble sammen med trakk han seg helt unna, og det antar jeg var fordi han ellers ikke hadde greid å fungere i forholdet. Den andre har jeg hatt litt kontakt med, men der er kontakten sporadisk. Hvis vi møtes/snakkes har vi samme gode relasjon som alltid, begge vil hverandre alt vel, men å ha en nær kontakt ville ikke fungert.

Så jeg kjøper ikke helt hennes historie, for det å stadig gi ham håp (det er det hun gjør når hun aldri setter tydelige grenser for ham), det viser at hun vil ha den oppmerksomheten han gir henne, hun vil være spesiell for ham, enten hun har et ønske om å bli sammen med ham eller ikke. Ikke sikkert at hun vil ha ham, kan godt være at hun er ærlig om akkurat det. Men det er tydelig at hun heller ikke vil at kompisen skal bli kvitt følelsene for henne, hans oppmerksomhet gir henne noe.

Min mening er at det er dårlig gjort av henne å holde på kontakten med ham når hun vet at han fremdeles vil ha henne, selv om han har forsøkt å gå videre i et nytt forhold og til og med har fått barn med en ny kvinne.

Jeg hadde trukket meg unna, om en mann holdt på slik med en dame som var seriøst interessert i ham. En ting er om unge og umodne holder på slik, men når godt voksne holder på slik, da følger det ofte mye drama i kjølvannet.

Anonymkode: 5c38f...269

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Min mening er at det er dårlig gjort av henne å holde på kontakten med ham når hun vet at han fremdeles vil ha henne

Ikke bare er det det han vil, men det er det eneste han vil, kun vennskap er noe han kun holder ut i håp om noe mer. Og når hun lar han holde på, så betyr det at hun holder han på vent også 

Og hvor mange damer ville likt at mannen deres hadde jevnlig og god kontakt med en deilig dame som egentlig bare ønsker å knulle og utvikle forhold, som holder på vennskap kun i håp om mer? Neppe mange.. 

Endret av Artmo3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det at hun lyver om dette, det er et problem. Jeg mener at det også er et problem at hun ønsker å holde på et såpass nært forhold med ham, selv om hun vet at han vil så mye mer med henne - det synes jeg er respektløst av henne, for hun gir ham på den måten ikke en sjanse til å gå videre.

Jeg har et par ganger gjennom livet hatt veldig nære mannlige venner som så har fått dype følelser for meg, uten at jeg følte mer enn vennskap for dem. Da har jeg vært ærlig med dem, fortalt at jeg ønsker å ha et vennskap med dem, men at det blir feil når de ser på vennskapelighet som noe som gir dem håp om at det kan bli noe mer mellom oss. De tok det tungt, men når vi snakket om det så innså de at vi ikke kunne møtes så ofte så lenge de var forelsket i meg. Jeg trakk meg unna og de gjorde det samme. Den ene kom tilbake etter en stund, vi hadde så et vennskapelig forhold i noen år til, men det viste seg at han nok ikke hadde vært helt oppriktig, så måtte trekke meg tilbake. Da han møtte ei han ble sammen med trakk han seg helt unna, og det antar jeg var fordi han ellers ikke hadde greid å fungere i forholdet. Den andre har jeg hatt litt kontakt med, men der er kontakten sporadisk. Hvis vi møtes/snakkes har vi samme gode relasjon som alltid, begge vil hverandre alt vel, men å ha en nær kontakt ville ikke fungert.

Så jeg kjøper ikke helt hennes historie, for det å stadig gi ham håp (det er det hun gjør når hun aldri setter tydelige grenser for ham), det viser at hun vil ha den oppmerksomheten han gir henne, hun vil være spesiell for ham, enten hun har et ønske om å bli sammen med ham eller ikke. Ikke sikkert at hun vil ha ham, kan godt være at hun er ærlig om akkurat det. Men det er tydelig at hun heller ikke vil at kompisen skal bli kvitt følelsene for henne, hans oppmerksomhet gir henne noe.

Min mening er at det er dårlig gjort av henne å holde på kontakten med ham når hun vet at han fremdeles vil ha henne, selv om han har forsøkt å gå videre i et nytt forhold og til og med har fått barn med en ny kvinne.

Jeg hadde trukket meg unna, om en mann holdt på slik med en dame som var seriøst interessert i ham. En ting er om unge og umodne holder på slik, men når godt voksne holder på slik, da følger det ofte mye drama i kjølvannet.

Takk for et godt fundert og tydelig svar 🙏🌞

Din konklusjon er altså at jeg bør pakke og dra, siden hun tydeligvis ønsker hans oppmerksomhet og fordi hun brøt tilliten i vår relasjon ved å forsøke å lure meg for å fortsatt kunne motta hans oppmerksomhet?

Skrevet
Poseidon skrev (3 minutter siden):

Takk for et godt fundert og tydelig svar 🙏🌞

Din konklusjon er altså at jeg bør pakke og dra, siden hun tydeligvis ønsker hans oppmerksomhet og fordi hun brøt tilliten i vår relasjon ved å forsøke å lure meg for å fortsatt kunne motta hans oppmerksomhet?

Hva du vil gjøre, det må du finne ut selv. Det er jo alltid mer ved et forhold enn hva som skrives i et kort forhold.

Men var jeg deg ville jeg i det minste snakket med henne igjen om dette, for fakta er at hun holder nær kontakt med en mann hun påstår hun ikke vil ha, selv om hun vet at han vil ha henne og at det trolig ødelegger hans relasjon til andre kvinner - og nå til og med hans ferske familie.

Jeg kan bare svare for meg selv, og hva jeg ville gjort. Jeg ville slitt med å respektere at hun spiller med andres følelser, slik mitt inntrykk er at hun gjør med den andre mannen.

Hun virker på meg å være ganske kaotisk. Hun innrømmer at den andre mannen gir henne masse komplimenter på kropp, ønsker å ha sex med henne og gifte seg med henne - og samtidig ønsker hun at du og han skal møtes. Mulig jeg tar feil, med på meg virker hun både avhengig av oppmerksomhet og som en litt manipulerende dramadame. Jeg synes heller ikke et "tvers gjennom vakkert menneske" ville tviholdt på en slik kontakt med en mann som hun vet er interessert i henne i den grad at han er i ferd med å ødelegge det forholdet han er i, hvor han også har fått barn, står i fare. Hun hadde også veldig tett kontakt med ham da hun var i sitt forrige forhold.

Men, det er du som kjenner henne, du som må snakke med henne. Jeg vet bare hvordan jeg hadde tolket dette.

Jeg tror du skal forsøke å stole på deg selv og din egen magefølelse.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Denne damen bruker jo andre mennesker til sitt eget ego. 

Du er ikke problemet, det er henne. Hun både lyver og manipulerer, og slike mennesker blir aldri bedre, og kan ikke endre seg. 

Anonymkode: b02a3...6d3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Poseidon skrev (1 time siden):

Vi er to sånn omtrent midt i livet som har funnet hverandre for noen måneder siden.

Sånn i 40 åra? 

Makan, kom deg vekk fra sånt drama. 

Anonymkode: 9d321...540

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tror hun ikke klarer helt å skjønne problemet. For henne er dette avklart, han er kun enn venn. Klart hun vet at en kjæreste vil kunne reagere negativt, så da har hun ikke vært helt ærlig.

Kanskje du skal prøve å fokusere på hva som er best for denne "vennen", som er at hun slipper han fri. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Du betegner løgn og lureri som kjærlighet. I min verden er ikke dette forenelig. Hadde hun rett og slett vært naiv så hadde det vært en annen sak, men du skriver rett ut at hun lurer deg.

Det er dermed vanskelig for andre å komme med noe råd all den tid du har din egen spesifikke ide om hva kjærlighet er, og den ideen ser ut til å romme manipulasjon.

Anonymkode: e269b...b18

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du betegner løgn og lureri som kjærlighet. I min verden er ikke dette forenelig. Hadde hun rett og slett vært naiv så hadde det vært en annen sak, men du skriver rett ut at hun lurer deg.

Det er dermed vanskelig for andre å komme med noe råd all den tid du har din egen spesifikke ide om hva kjærlighet er, og den ideen ser ut til å romme manipulasjon.

Anonymkode: e269b...b18

Jeg tenker at det er lett å falle for fristelsen for å unndra / bortforklare  at han er interessert i henne.

Skrevet
Mufle skrev (40 minutter siden):

Der har du ei real fruktkake. Løp mann! 

Er det ikke ganske vanlig å unndra at man har en mannlig venn som er interessert i seg?

• Liker 2
Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 time siden):

Tror hun ikke klarer helt å skjønne problemet. For henne er dette avklart, han er kun enn venn. Klart hun vet at en kjæreste vil kunne reagere negativt, så da har hun ikke vært helt ærlig.

Kanskje du skal prøve å fokusere på hva som er best for denne "vennen", som er at hun slipper han fri. 

Takk for et svar med positivt fokus og muligheter til å løse dette ❤️

Skrevet
Poseidon skrev (7 minutter siden):

Er det ikke ganske vanlig å unndra at man har en mannlig venn som er interessert i seg?

Nei. Det er absolutt ikke vanlig å holde på sånn. Hun har null respekt for deg og vet svært godt hva hun gjør. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...