Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til å være bare november. Det føles som midt januar eller februar. Jeg kan ikke huske ett år med så tidlig vinter. Har bare lyst å sove til april. Ingen sted å gå, 6 timer "daglys", iskaldt ute, kaldt inne (tør ikke varme for mye pga strømpris) er det andre som er allerede lei hele vinteren ? 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
NatNat skrev (3 timer siden):

Til å være bare november. Det føles som midt januar eller februar. Jeg kan ikke huske ett år med så tidlig vinter. Har bare lyst å sove til april. Ingen sted å gå, 6 timer "daglys", iskaldt ute, kaldt inne (tør ikke varme for mye pga strømpris) er det andre som er allerede lei hele vinteren ? 

Du trenger vel ikke være redd for strømprisen? 

Ja, det er dyrere enn før 2021, men selv om spot prisen blir f eks 4 kr/kwh vil jo ikke din pris bli mer enn ca 1,3 kr/kwh på grunn av strømstøtten

• Hjerte 1
Skrevet
Illuminatum skrev (1 minutt siden):

Du trenger vel ikke være redd for strømprisen? 

Ja, det er dyrere enn før 2021, men selv om spot prisen blir f eks 4 kr/kwh vil jo ikke din pris bli mer enn ca 1,3 kr/kwh på grunn av strømstøtten

130 øre kwt er gaaaanske mye for folk med mange barn eller kalde hus

• Liker 4
Skrevet
Topsi skrev (6 minutter siden):

130 øre kwt er gaaaanske mye for folk med mange barn eller kalde hus

Det var i verste fall. Antakelig blir prisen mye lavere enn dette. 

Selv har vi stort hus, men en elbil og en hybrid. Har det godt og varmt og regner med fra 2000-3000 i mnd. 

Det er ikke så mye dyrere enn det var før

Skrevet
Illuminatum skrev (12 minutter siden):

Det var i verste fall. Antakelig blir prisen mye lavere enn dette. 

Selv har vi stort hus, men en elbil og en hybrid. Har det godt og varmt og regner med fra 2000-3000 i mnd. 

Det er ikke så mye dyrere enn det var før

Å vil tippe prisen kommer opp i langt over 4 kr de verste timene, ser ikke bort fra at vi med moms må betale 3.5kt kwt på det verste,  etter støtte

• Liker 2
Skrevet
5 hours ago, NatNat said:

Til å være bare november. Det føles som midt januar eller februar. Jeg kan ikke huske ett år med så tidlig vinter. 

Da har du dårlig hukommelse.

Ellers er det bare å gå inn på yr.no og sjekke værstatistikkene for de siste 100 år.

• Liker 2
Skrevet
Topsi skrev (2 timer siden):

Å vil tippe prisen kommer opp i langt over 4 kr de verste timene, ser ikke bort fra at vi med moms må betale 3.5kt kwt på det verste,  etter støtte

Om det blir 20 kroner pr kwh så vil det fortsatt bli under 3 kroner etter støtte 

Skrevet
Illuminatum skrev (5 minutter siden):

Om det blir 20 kroner pr kwh så vil det fortsatt bli under 3 kroner etter støtte 

Ok, det var kanskje litt overdrevet, men priser på 1.5kr pluss nettleie når det er svinkaldt ute blir fort mye penger. Jeg bruker dobbelt sp mhe i november som i oktober i ren strøm ser det ut til, og jeg har en greit isolert leilighet. Jeg synes synd på mange andre, blant annet de som har mistet jobben pga strømprisene

• Liker 1
Skrevet
tunaen skrev (4 minutter siden):

Hvor kaldt er det?

Akkurat nå, minus 4 i Kristiansand, kommer til å ligge mellom minus 1 og minus 6 den neste uken tror jeg, kaldere om natten. 

• Liker 1
Skrevet
Topsi skrev (Akkurat nå):

Akkurat nå, minus 4 i Kristiansand, kommer til å ligge mellom minus 1 og minus 6 den neste uken tror jeg, kaldere om natten. 

Det er ikke iskaldt...

• Liker 2
Skrevet
Topsi skrev (8 minutter siden):

Minus 4 i Kristiansand høres kaldt ut. Forhåpentligvis blir det bedre snart 🤞🏼 

Syns forøvrig ikke at denne vinteren er så ille som det pleier å være. Vært nydelig (om enn kaldt) vær, og skyfritt himmel med alt det vakre lyset det bringer med seg 😍 

Skrevet
Topsi skrev (3 minutter siden):

NatNat skrev (7 timer siden):

Lei, vet jeg ikke helt om er riktig uttrykk. Men det ble en brutal start. Er glad for den snøen som kom før kulden satte inn.

22 minus er friskt, men det er vakkert både på dagtid og på kveldstid. Forholdsvis lyse netter.

• Liker 2
Skrevet
Kaktusogsol skrev (13 minutter siden):

Det er ikke iskaldt...

Forsåvidt ikke, men er meldt ising på skip imorgen

• Liker 1
Skrevet
7 hours ago, NatNat said:

Du kan bli en sånn som henger på biblioteket 😊Aviser, PC, internett, og varmt…. Du kan sikkert ta med deg termos med kaffe også.

@Illuminatum det er all grunn til å være redd strømprisen. Jeg er redd strømprisen, har aldri betalt så mye i strøm før denne strømpris krisen.
Forbruket har gått kraftig ned, med utbedringer av huset, men kostnaden går opp opp opp. 
Vi varmer opp, så får vi heller bare betale. Vi gjør det ikke med glede. Det der dusje helvettet vi forsøkte da det var så in å drive med, det kan jeg bare si med en gang. Det funket dårlig.

Vi har ikke et nytt lite passiv hus, eller blokkleilighet, menmange kvadrat å varme.

Jeg tror strømmen kan bli farlig dyr. Tror vi passerer 4000,- denne måneden. 

• Liker 3
Skrevet
3 hours ago, Helgekarjol said:

Da har du dårlig hukommelse.

Ellers er det bare å gå inn på yr.no og sjekke værstatistikkene for de siste 100 år.

så gammel er jeg ikke :( jeg har bodd her i over 30 år men jeg tror det er første gang at begge oktober og november er våte og kalde.

• Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, Kaktusogsol said:

Det er ikke iskaldt...

jo, det er iskaldt 😑Er fransk, det er ISKALDT !

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, tunaen said:

Syns forøvrig ikke at denne vinteren er så ille som det pleier å være. Vært nydelig (om enn kaldt) vær, og skyfritt himmel med alt det vakre lyset det bringer med seg 😍 

🤨 Det vakre lyset varer 5 eller 6 timer i løpet av et døgn... Det betyr is og snø, folk som brekker noe når de går på gata, biler dekket med is, dyr strøm (det er alltid dyrt når vi trenger den mest) og viktisk : fugler og dyr generelt som lider av kulda. Allerede nå, bruker jeg en time hverdag for å lage mat til de. Det koster meg en formue ... 😒

Skrevet
1 minutt siden, kat-e said:

For noen dager siden var det kulderekord i Oslo

https://www.dagbladet.no/nyheter/kaldeste-pa-over-20-ar/80537692?fbclid=IwAR2eAGuliT8ZwF6ne2wdC9T3JxIOtkcOJ-d0icgFuH56S8mHtwZ47xaia3M

For lust å flytte til Spania eller syd Frankrike.

faktisk, det er også ganske kaldt i Spania og sør Frankrike for tida, skjekket i dag. Nå, I Thailand i dag var det 29 grader.. Kan ikke reise, har katt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...