AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #1 Skrevet 27. november 2023 Hei.. jeg veit dere ikke er leger men erfaringer hadde vært fint og høre:) Jeg har schizofreni og lurer på om jeg nettopp var i en psykose.. (ganske nytt med diagnosen) jeg var ikke meg selv i en uke ish. Jeg var en helt annen person med mye angst og kontrollert av stemmene i hodet.. det endte med at jeg slo opp med min forlovede men jeg angra og han ville ha meg tilbake fordi jeg forklarte hvordan jeg hadde det og innså at det var stemmene og sykdommen som kontrollerte.. spørsmålet er var det psykose? Jeg kan svare på spørsmål vis dere lurer på mere detaljer. takk for svar Anonymkode: e8ff7...7d2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #2 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei.. jeg veit dere ikke er leger men erfaringer hadde vært fint og høre:) Jeg har schizofreni og lurer på om jeg nettopp var i en psykose.. (ganske nytt med diagnosen) jeg var ikke meg selv i en uke ish. Jeg var en helt annen person med mye angst og kontrollert av stemmene i hodet.. det endte med at jeg slo opp med min forlovede men jeg angra og han ville ha meg tilbake fordi jeg forklarte hvordan jeg hadde det og innså at det var stemmene og sykdommen som kontrollerte.. spørsmålet er var det psykose? Jeg kan svare på spørsmål vis dere lurer på mere detaljer. takk for svar Anonymkode: e8ff7...7d2 Hvis du har schizofreni antar jeg du er på anti psykotika? Og du har psykolog /lege som følger deg opp!? Dette er en diagnose du ikke må søke fra her inne. Anonymkode: 32b7e...bf3 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #3 Skrevet 27. november 2023 Husk at dette er et totalt ufaglært svar, og bare basert på mine opplevelser. Det kan hende det ikke har noen relevans for deg. Jeg har ikke schizofreni, men har opplevd psykoser innimellom, og har også ofte psykosesymptomer. Slik jeg har forstått legen, så er man ikke i psykose så lenge man er i stand til å oppfatte at psykosesymptomene (hallusinasjoner, tanker som kan ligne vrangforestillinger) ikke er reelle, men forstår at de er en del av en sykdom. Når jeg begynner å tro på symptomene og tror at de er ekte og en del av virkeligheten, da er regnes det som psykose. Jeg har aldri opplevd at psykoser går over av seg selv, men nå har jeg fått hjelp og medisiner relativt raskt de fleste gangene da. Anonymkode: 83659...1af
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #4 Skrevet 27. november 2023 Jeg går på medisiner i hverdagen mot dette. Sliter med stemmer i hodet 24/7 og synshallusinasjoner. Godt medisinert men føler dem slutter og funke litt etter litt. Jeg har hatt mange psykoser som jeg er klar over og ikke klar over. Jeg var ikke klar over denne før nå.. skal snakke mer med psykiater og psykolog om dette.. men ville høre deres erfaringer osv. takk for at dere kommer med kommentarer Anonymkode: e8ff7...7d2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #5 Skrevet 27. november 2023 Jeg tror ikke det finnes noen gang hvor man blir kontrollert av stemmer i hodet hvor det ikke er psykose, for å si det sånn. Anonymkode: 6df60...a58 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå