AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #1 Skrevet 27. november 2023 Dette er ikke en "jeg hater svigers tråd" . Jeg liker de kjempe godt, de er snille og sjenerøse, og tvers igjennom gode personer. Men de er kanskje litt usikre? Det som irriterer meg er at hver eneste gang de gir en gave så sier de at den kan byttes. Uansett hva det er, om det er den spesifikke tingen øverst på ønskelisten eller en gave de har funnet på selv så pushes det på at den kan byttes. Hele kvelden!! Det nevnes ikke bare en gang, men mange mange ganger med mange unnskyldinger, jeg blir helt gal! 🙈 Eksempel 1: fikk et helt nydelig halskjede til bursdagen. Jeg takket veldig mye og fortalte hvor perfekt det var, helt min stil. Men det kunne selvsagt byttes. Å neii sa jeg, dette vil jeg absolutt ikke bytte, det er jo helt nydelig. Men resten av kvelden var det "det kan byttes" "det er kjøpt på den butikken hvis du vil se etter noe annet" "jeg var ikke siker på om du likte sånn eller sånn. Så du kan bytte til det andre hvis du heller vil ha det" "kanskje du vil ha noe dyrere / enklere/annen farge/mindre pling/mer pling" "liker du hvit gull? Kanskje du heller ville ha sølv/gult gull" 🥴 2. Mannen fikk et verktøy som han ønsket seg, i det merket han ønsket seg. (sto veldig spesifikt på ønskelisten) og der var det også hele dagen "den kan byttes" "kanskje du har ombestemt deg" "bytte lappen er med, men jeg har kvittering hvis du trenger den" og mannen gjentok og gjentok at han likte gaven, trengte verktøyet, og kom ikke til å bytte. Han ble veldig oppgitt til slutt og ba foteldrene om å holde munn 🙈 3. Vi hadde en body til barnet vårt som jeg virkelig elsket, og var veldig lei meg når den ble for liten. De kjøpte en nesten helt lik en men i 2 størresler større og jeg ble super glad. Fortalte de om den andre. (noe jeg absolutt ikke skulle ha gjort) for da ble resten av kvelden fylt med "den kan byttes" "så synd at vi kjøpte en helt lik" "dere har sikert lyst på noe annet" "nei dette var dumt av oss, men det er bytte lapp der" jeg og mannen prøvde flere ganger å forklare at vi var stor fornøyd, men det gikk ikke inn.. 😑 Dette er bare 3 eksempler. Dette skjer hver eneste gang så lenge jeg har kjent de. Altså hvordan kan jeg takle dette? Hvordan skal jeg takke så de forstår at jeg faktisk liker gaven? Orker ikke en hel julekveld der foreldre, besteforeldre, tante og onkel og bror til mannen snakker ned gavene sine og pusher på bytting! 🤦🏼♀️ Eneste gangen vi har byttet gave er om vi har fått 2 helt like av noe man ikke trenger 2 av 😑 Hjelp? 🤣 Anonymkode: 80732...90b
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #2 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er bare 3 eksempler. Dette skjer hver eneste gang så lenge jeg har kjent de. Altså hvordan kan jeg takle dette? Hvordan skal jeg takke så de forstår at jeg faktisk liker gaven? Orker ikke en hel julekveld der foreldre, besteforeldre, tante og onkel og bror til mannen snakker ned gavene sine og pusher på bytting! 🤦🏼♀️ Eneste gangen vi har byttet gave er om vi har fått 2 helt like av noe man ikke trenger 2 av 😑 Supre gaver, tusen takk. Og i kveld vil jeg ikke høre et pip om at gavene kan byttes, vi er kjempefornøyde med det vi har fått og kommer ikke til å bytte noe av det. Anonymkode: 51bfc...3d5 8 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #3 Skrevet 27. november 2023 De er bare usikre. Lev med det og overhør. Anonymkode: 23bca...0e0 6 1
Trolltunge Skrevet 27. november 2023 #4 Skrevet 27. november 2023 Ta av merkelappen så de ser det og si med et smil "Her skal ingenting byttes! Det er helt perfekt! Tusen hjertelig takk!" De er sikkert bare nervøse for å gjøre feil. Vær derfor enda mer tydelig på at de ikke har gjort det. Riv av merkelappen på smykket og ta på deg, få mannen til å åpne verktøyet for å se skikkelig på deg (åpne altså), og så videre. Noen svigerforeldre blir snurt av minste ting, og andre er altfor redde for å stå i veien/gjøre feil. Du har sikkert svigerforeldre av siste type, så istedenfor å irritere deg (alternativet er betydelig verre), så berolige dem med handling. Handling betyr alltid mer enn ord. 4 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #5 Skrevet 27. november 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: De er bare usikre. Lev med det og overhør. Anonymkode: 23bca...0e0 Dette her. De er redde for at gaven deres ikke er god nok og overfirsikrer seg Anonymkode: 2a0df...9e7 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #6 Skrevet 27. november 2023 Åååå sånn er svigermoren min også. Hun er et nydelig menneske som jeg absolutt ikke ville vært foruten. Hun hadde en svigermor som var helt krise selv, som pressa på ting å tang, og egne meninger å var nok fæl mot min svigermor, så jeg merker godt at det er fordi hun ikke vil oppfattes som dømmende/påtrengende/kontrollerende. Jeg bare snur det rundt jeg, å forsikrer henne om at jeg liker det. "ååå du gir de beste gavene, du har så fantastisk smak!" etc etc. Det er nok fordi de virkelig vil vite at denne gaven er ment til å glede, og om du har et fnugg av tvil så er det ingen som blir såre om du hadde bytta. Skjønner det blir litt mye, men prøv å overbevise de om at gaven falt i smak og dere digger det. (jeg bruker å sende bilde til min svigermor når jeg bruker gaver fra henne, da får jeg tilbake utrykk om at det var stas) Anonymkode: 2aa66...960 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #7 Skrevet 27. november 2023 Sånn er min mor også. Hun vil ha bekreftelse på at hun har vært flink/snill/osv. Bruker det om alt Anonymkode: 76823...c7f 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #8 Skrevet 29. november 2023 Begynn å bruk gaven med én gang. Verktøy? Finn en planke. Barneklær? Ta av lappen, sett på navnelapp og legg den til vask/skyll. Alt annet, åpne det med én gang og gjør så det ikke kan byttes. Anonymkode: f9e56...0af
Arkana Skrevet 29. november 2023 #9 Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (På 27.11.2023 den 14.43): De er bare usikre. Lev med det og overhør. Anonymkode: 23bca...0e0 AnonymBruker skrev (På 27.11.2023 den 14.51): Dette her. De er redde for at gaven deres ikke er god nok og overfirsikrer seg Anonymkode: 2a0df...9e7 Enig. I stedet for å irritere deg over det tenk heller at de sier det fordi det er viktig for dem at dere blir fornøyde og får noe dere har glede av. 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #10 Skrevet 29. november 2023 Dette er altså et problem? De virker jo som verdens snilleste mennesker, som bare ønsker det beste for dere. Bit i deg irritasjonen og fortsett å avfei de. Og vær glad du har svigers av dette kaliberet Anonymkode: 2e80d...5fd
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #11 Skrevet 29. november 2023 Sånn er min svigermor også. Har ikke feiret jul med dem da, men det er sånn rundt nærmest alle avgjørelser. Sikker på at dere vil ha dette til middag? Sikker på at det var godt? Den var ikke for mye stekt? Er dere sikker på at det ikke er for kaldt her? Var det veldig dumt at jeg kjøpte cola istedet for pepsi? Jeg kan dra på butikken hvis du vil! Jeg drar på butikken jeg! Mannen er helt frynsete allerede første kveld. Vet ikke hva vi kan gjøre for at de skal forstå at vi har det fint. Skjønner irritasjonen 100%, samme hvor luksusproblem det er. Det er ganske slitsomt i lengden med folk som trenger bekreftelse hele tiden 🥴 For å svare på det du spør om da, hva med å bare åpne gaven? Bryte forseglingen, ta på smykker, alt som gjør at gaven faktisk ikke lenger kan byttes. Eventuelt si "ok, takk" når de insisterer på bytting 😅 Anonymkode: 3864e...545 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #12 Skrevet 29. november 2023 Sykt irriterende. De hadde jeg ikke orket. Anonymkode: a8974...171
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå