Gå til innhold

Hvordan er svangerskapskvalme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså jeg spør fordi jeg har vært gravid 2 ganger tidligere og kan bare huske jeg fikk noen aversjoner men ellers ikke noe kvalme. Nå er jeg i uke 7 og jeg føler allerede aversjon mot vann, kaffe, youghurt og diverse jeg pleier spise mye av. Vil bare ha masse karbohydrater og føler meg skrubbsulten hele tiden. Har ikke spydd men føler meg som jeg er reisesyk, og får brekninger av og til. Er dette en mildere form for svangerskapskvalme? Mister liksom ikke matlysten, spiser myyye mer enn før. Går det for lang tid blir jeg mer uvel. Er det noen sjans dette skal bli verre siden jeg bare er i uke 7?

Anonymkode: 1ac5d...a93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det blir verre eller ikke tør jeg ikke svare på, men for min del var ikke kvalmen overveldende, men den var helt klart tilstede. Måtte spise ganske ofte for å holde den i sjakk, men har foreløpig sluppet unna ganske billig tror jeg - hadde brekninger i bilen en morgen på vei til jobb og kasta opp et par ganger en natt, utover det har det ikke vært noe. Begynte å gi seg rundt uke 11. 
Førstegangs i uke 13 her 🙋🏼‍♀️

Anonymkode: 9b00c...c25

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er det. Hatt det sånn selv. Å miste lysten på kaffe er veldig vanlig. For meg føltes kvalmen litt som reisesyke som lå og ulmet, en sjelden gang kunne jeg bli akutt veldig kvalm og måtte kaste opp, hvis det gikk for lang tid mellom måltidene. Måtte spise ofte og var mye sulten 

Anonymkode: 43dd8...def

• Liker 1
Skrevet

Skulle tro matlysten forsvant ved kvalme og ikke omvendt. Men takk for svar ❤️ 

Anonymkode: 1ac5d...a93

Skrevet

Har det likt, merker aversjonene blir verre når jeg går lenge mellom måltider. Tror jeg spiser mer enn ellers, for jevnlig påfyll av mat er beste måten å holde uvel/uggenheten unna.

Anonymkode: c4a59...e6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...