Rotemor Skrevet 24. februar #381 Del Skrevet 24. februar Lorieen skrev (På 10.2.2024 den 13.51): Hvorfor i all verden har de kjøpt ei diger rønne, og ikke ei praktisk og lettstelt leilighet? De er jo bare to voksne og en tenåring, og Granfoss sjøl har neppe hverken helse eller kunnskap til å pusse opp og vedlikeholde et gammelt hus… Fordi han er grådig og gjerrig. Hvorfor folk ønsket at han skulle bli millionær er utenfor min forståelse. 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 24. februar #382 Del Skrevet 24. februar Lilliii skrev (På 10.2.2024 den 22.34): Trist å se at nrk nok en gang feiler, og hvor f ble det av han der advokaten som liksom skulle ha kontroll på spleis pengene. For som forventet med "Bamsegutt" så er pengene blåst på ei rønne. Som selvfølgelig kommer til å koste vanvittig mye i drift/vedlikehold. Penger han ikke har. Og når han nå neste vinter får strømregningen på sikkert flerfoldige tusen, ja så er det ned på den lokale nav kontoret og hisse seg opp. Ikke er boligen salgbar på et senere tidspunkt heller med mindre man skal bruke flerfoldige millioner i oppussing. Den her saken irriterer vette av meg, Tore og Nrk har failet så mye og så kynsik at det er utenfor min fatteevne at det her ble sendt. Fullstendig enig, men vil legge til at dette også er det ukritiske norsk folk sin skyld. Målet med spleisen var å få dem til Norge, så hvorfor pøste folk på penger til han? Hvorfor skal akkurat han få millioner? Det er uansvarlig. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arne Tiholt Skrevet 24. februar #383 Del Skrevet 24. februar Når får jeg bli millionær med hjelp av donajsoner? Jeg vil også kjøpe hus 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 24. februar #384 Del Skrevet 24. februar Arne Tiholt skrev (10 minutter siden): Når får jeg bli millionær med hjelp av donajsoner? Jeg vil også kjøpe hus Du får vel kjøpe deg en lottolapp som oss andre. Tror vi skal være glade for å ikke være i «bamseguttens» sko. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arne Tiholt Skrevet 24. februar #385 Del Skrevet 24. februar 13 minutter siden, Øyne said: Du får vel kjøpe deg en lottolapp som oss andre. Tror vi skal være glade for å ikke være i «bamseguttens» sko. Først må man begå lovbrudd og ofre unge liv får å kunne høste mest sympati 30 år senere. Lotto er dyrt 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 24. februar #386 Del Skrevet 24. februar Arne Tiholt skrev (1 minutt siden): Først må man begå lovbrudd og ofre unge liv får å kunne høste mest sympati 30 år senere. Lotto er dyrt Nei, først må man tape barndommen der alle sviktet. Så må man være født med, eller bli tilbakestående og uregjerlig med adferdsproblemer herfra til hel.. til slutt en ødelagt voksen kropp med alle disse erfaringene. Jeg klarer iallfall ikke å sette meg inn i situasjonen. Men jeg støtter selvfølgelig ikke de overgrepene som denne ødelagte mannen har gjort seg skyldig i. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 24. februar #387 Del Skrevet 24. februar Glad han fikk støtte jeg. Jeg unner andre godt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 24. februar #388 Del Skrevet 24. februar Rotemor skrev (8 timer siden): Fullstendig enig, men vil legge til at dette også er det ukritiske norsk folk sin skyld. Målet med spleisen var å få dem til Norge, så hvorfor pøste folk på penger til han? Hvorfor skal akkurat han få millioner? Det er uansvarlig. Merker meg at jeg har opptrådt uansvarlig ved å donere et mindre beløp av mine egne midler tilegnet på lovlig måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 24. februar #389 Del Skrevet 24. februar anonym 4545 skrev (3 minutter siden): Merker meg at jeg har opptrådt uansvarlig ved å donere et mindre beløp av mine egne midler tilegnet på lovlig måte. Det er spleisen i seg selv som er uansvarlig. Den hadde et formål og gikk langt over styr. Det var synlig for folk flest at han ikke er en person som evner å forvalte slike midler, ei heller var det folkets oppgave eller hensikt at han skulle bli millionær. Spleis bør ha en øvre grense som er formålstjenlig. At man ikke er menneskekjenner nok til å se den enorme lusa på gangen skal ikke individer klandres for, men hun som opprettet spleisen bør skamme seg. Uansvarlig idioti. Hvem er det som tror at denne sønnen nå har et bedre liv? Eller trodde at JE ville velge en fornuftig bolig med tanke for andre enn seg selv og skrotsamlingen sin? De færreste. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arne Tiholt Skrevet 24. februar #390 Del Skrevet 24. februar 1 hour ago, Øyne said: Nei, først må man tape barndommen der alle sviktet. Så må man være født med, eller bli tilbakestående og uregjerlig med adferdsproblemer herfra til hel.. til slutt en ødelagt voksen kropp med alle disse erfaringene. Jeg klarer iallfall ikke å sette meg inn i situasjonen. Men jeg støtter selvfølgelig ikke de overgrepene som denne ødelagte mannen har gjort seg skyldig i. Cope, ingenting av det du nevnte er unikt. Jeg sjekker av flere punkter. Hvor er donasjonene mine? Jeg er ikke pedo da.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushiii Skrevet 25. februar #391 Del Skrevet 25. februar Leste at han har brukt opp alle pengene allerede, noen som vet om det stemmer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 25. februar #392 Del Skrevet 25. februar Sushiii skrev (9 minutter siden): Leste at han har brukt opp alle pengene allerede, noen som vet om det stemmer? Han har kjøpt seg ei rønne av en bolig fra 1930-tallet. Så om ikke pengene er borte enda så får de fort bein å gå på. Enten i form av oppussing eller i form av oppvarming. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 25. februar #393 Del Skrevet 25. februar Justlooking skrev (På 4.2.2024 den 23.48): Det var Dagbladet https://www.dagbladet.no/nyheter/kall-meg-jan/80783966 Dette burde til og med Dagbladet ha holdt seg for god til. "Jeg vil bare leve i fred", som overskrift i en landsdekkende avis? Er det ingen i Dagbladet som har så pass anstendighet at de ser noe selvmotsigende her? Journalistene som har skrevet artikkelen, er åpenbart ikke tørr bak ørene, men er det ingen voksne i den avisen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 25. februar #394 Del Skrevet 25. februar LiseTV skrev (På 24.2.2024 den 7.51): Er det mulig å få sett alle episodene nå? Nei, den er fjernet for godt av NRK. Jeg rakk å se alle episodene og klarer ikke forstå hvorfor folk gjorde han til en stakkarslig fyr. Jeg satt igjen med en følelse av at JE er blitt instruert til å se ut som en slask og si ting som vekker sympati hos folk. Ingen sympati fra meg til JE, men synes synd på sønnen hans som vokste opp med en sånn far. At han fremdeles har kone er for meg en gåte. 3 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 25. februar #395 Del Skrevet 25. februar Arne Tiholt skrev (23 timer siden): Når får jeg bli millionær med hjelp av donajsoner? Jeg vil også kjøpe hus Skriv din triste historie (den må være trist) der du legger ut hele din livshistorie på Spleis. Gå så ut i media og forell livshistorien din der også. Vipps så er du millionær. Du kan jo kalle deg Bamsejenta eller Dukkejenta. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen94 Skrevet 25. februar #396 Del Skrevet 25. februar Flott at han og familien kom seg til Norge. Men syntes ikke han fortjener alle de pengene han har fått. Han hadde en tøff barndom, ble jo misbrukt, men når han selv var klar over hvor mye misbruket påvirket han så var det helt sykt av han å utsette andre barn for det. Jeg tror neppe han dro ned kun for kjærligheten, tror han dessverre misbrukte barn. Når jeg så han for første gang i serien, men hvit singlet og sprite flaskene liggende bak, tenkte jeg du kjøper da ikke brus dersom økonomien er trang? Greit han og familien fikk kommet seg til Norge, sønnen fortjener et godt liv. Men gjenstående av de 3.8 mill burde heler overføres til noen som trenger de og fortjener de mer. Er utrolig mange i Norge som har det tøft med økonomien selv om de jobber dag og natt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 25. februar #397 Del Skrevet 25. februar Tråden er ryddet for innhold Kvinneguiden ikke ønsker å assosieres med og svar til slettede innlegg. Innholdet ble slettet på bakgrunn av at ''organisasjonen'' det lenkes til, ikke kan spores tilbake til registrert virksomhet eller identifiserbare personer. Det i kombinasjon med at det aktuelle nettstedet ber om donasjoner, gjør det uønsket her inne. Rhodiola, adm. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arne_Toholt Skrevet 25. februar #398 Del Skrevet 25. februar Dere som ga til Spleisen, føler dere at dere ble lurt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 26. februar #399 Del Skrevet 26. februar Arne_Toholt skrev (17 timer siden): Dere som ga til Spleisen, føler dere at dere ble lurt? Nei, synes utfallet av Spleisen medførte en bedring av familiens livssituasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bullehurk Skrevet 26. februar #400 Del Skrevet 26. februar M.H85 skrev (På 9.2.2024 den 20.10): Han er her i Rogaland nå...lurer på hvilken bygd. Tau...Bjerkreim...hvem vet. Håper de tok med hunden🐕 Håper det er Bjerkreim, så kan han slå seg sammen med han andre pr-kåte tullingen de har der nede .... Arvid "et-eller-annet". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå