Silva Pluvialis Skrevet 30. november 2023 #221 Del Skrevet 30. november 2023 Hulderen skrev (På 29.11.2023 den 4.28): Granfoss sonet ikke straffen. Han fikk betinget fengsel, som betyr at han ikke måtte sone. Dermed har han ikke gjort opp for seg. Han angrer ikke en gang det han har gjort, tvert i mot så mener han at han ble uskyldig dømt. Uskyldig dømt for overgrep mot 6 barn? Neppe 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 30. november 2023 #222 Del Skrevet 30. november 2023 17 minutter siden, Silva Pluvialis said: Uskyldig dømt for overgrep mot 6 barn? Neppe Granfoss fikk betinget fengsel fordi han ble ansett som soningsudyktig. Og det brukes for alt det er verd, han fikk en "mild" dom fordi det han gjorde var "ikke alvorlig". Nei. det er ikke så enkelt. Han slapp unna å sone, ikke fordi det var så ufarlig, men fordi retten anså han ute av stand til å forstå at det han gjorde var galt. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 30. november 2023 #223 Del Skrevet 30. november 2023 Er det bare meg eller er det litt spesielt og å diskutere en person man aldri har møtt og bare har sett på TV? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 30. november 2023 #224 Del Skrevet 30. november 2023 1 minutt siden, Mari Y said: Er det bare meg eller er det litt spesielt og å diskutere en person man aldri har møtt og bare har sett på TV? Sant det, jeg har bare sett Tore Strømøy på tv. Jeg har bare sett kongen på tv, men jeg har da meninger om monarkiet likevel... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dco Skrevet 30. november 2023 #225 Del Skrevet 30. november 2023 Ny Avhørt om saken 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 30. november 2023 #226 Del Skrevet 30. november 2023 ops2 skrev (6 minutter siden): Sant det, jeg har bare sett Tore Strømøy på tv. Jeg har bare sett kongen på tv, men jeg har da meninger om monarkiet likevel... Men likevel, dog? Det er jo en komplisert problematikk, tross alt, av det jeg har lest https://en.wikipedia.org/wiki/Child_sexual_abuse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 30. november 2023 #227 Del Skrevet 30. november 2023 (endret) Straffene for seksuelle overgrep mot barn er blitt betydelig skjerpet siden tidlig 90-tallet. Så selv om han fikk lav straff da, ville det nok blitt en helt annen dom dersom han ble dømt i dag. Endret 2. desember 2023 av tirben 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 30. november 2023 #228 Del Skrevet 30. november 2023 Mari Y skrev (50 minutter siden): Er det bare meg eller er det litt spesielt og å diskutere en person man aldri har møtt og bare har sett på TV? Det er veldig spesielt å bare være i stand til å ha meninger om personer du faktisk har møtt. 9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helgekarjol Skrevet 30. november 2023 #229 Del Skrevet 30. november 2023 (endret) 10 hours ago, ops2 said: Han som har startet den facebook gruppa må mangle noe i skallen: https://www.facebook.com/groups/1273918809972226/?ref=share Stemmer nok det, når man ser hvem det er. En representant for koko-høyre. https://www.riksavisen.no/ny-bjugn-sak-bamsegutts-pastatte-ofres-beskyldninger-bor-granskes-av-media-og-saken-og-dommen-fra-1990-gjenopptas Endret 30. november 2023 av Helgekarjol 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kavorka Skrevet 30. november 2023 #230 Del Skrevet 30. november 2023 Men altså.... Kan media og alle andre slutte å kalle ham "Bamsegutt"?!? 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dco Skrevet 30. november 2023 #231 Del Skrevet 30. november 2023 Fra Avhørt-episoden: Aron Jahnsen gjorde lydopptak da han ringte Strømøy. Vi får bare høre noen sekunder av dette, men Avhørt diskuterer resten av innholdet. Strømøy prøver å overtale Jahnsen til å ikke spre dommen på nettet, ved å bagatellisere dommens innhold. Avhørt har selv lest dommen, og de synes Strømøys beskrivelser er så fjerne fra dommen at de kaller det bevisst løgn. De prøver å få tak i Strømøy for kommentar, men klarer ikke. Litt ironisk, med tanke på at Strømøy klager fælt over folk som ikke vil stille opp i dokumentaren. 16 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alivamale Skrevet 30. november 2023 #232 Del Skrevet 30. november 2023 dco skrev (58 minutter siden): Ny Avhørt om saken Ja, episoden var svært interessant. Strømøy fortsatte å bagatellisere overgrepene etter at man må anta at han hadde lest dommen. Og jeg sitter ikke akkurat igjen med inntrykket av at det dreide seg om «lek» og «uhell» etter å ha hørt intervjuet med den ene fornærmede fra saken. Det hørtes ikke ut som livet hans i ettertid hadde vært så mye lettere enn Granfoss’ liv, akkurat. 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnAngel Skrevet 30. november 2023 #233 Del Skrevet 30. november 2023 Men dette med at han har flyttet pengene mellom flere banker, jeg forstår ikke helt? Hva skal være vitsen med det? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 30. november 2023 #234 Del Skrevet 30. november 2023 Nrk eier serien "Bamsegutt". Men Nrk eier ikke ordet bamsegutt. Så det er veldig lett å lage en nettside som heter bamsegutt, med mindre det ordet allerede er i bruk for en annen nettside. Nrk kan kontakte den som eier serveren, for å få tatt ned nettsiden. Nrk kan også fortelle Google at det nettstedet inneholder copyright materiale, slik at du ikke får opp nettstedet når du søker på bamsegutt. Men den som vil, kan fortsette å leke den leken med å opprette stadig nye nettsider. Og skifte servere. Himmel, hva tenker Nrk, når de først trodde at den gamle overgrepsaken ikke skulle komme fram... og så tar de bort serien, og tror det virker? 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 30. november 2023 #235 Del Skrevet 30. november 2023 AnAngel skrev (Akkurat nå): Men dette med at han har flyttet pengene mellom flere banker, jeg forstår ikke helt? Hva skal være vitsen med det? Nok et spørsmål som burde adresseres siden påstanden brukes i serien mot NAV. Jeg tipper Granfoss har fått trygda inn på en konto i Norsk bank, og så overført den til en konto på Fillipinene med gebyr og valutapåslag. Men jeg vet ikke. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 30. november 2023 #236 Del Skrevet 30. november 2023 1 minutt siden, AnAngel said: Men dette med at han har flyttet pengene mellom flere banker, jeg forstår ikke helt? Hva skal være vitsen med det? Siden Tore Strømøy ikke kontrollerer eller sjekker noen av påstandene, så får vi vel aldri vite hvorfor. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dco Skrevet 30. november 2023 #237 Del Skrevet 30. november 2023 3 minutter siden, Snublefot62 said: Nok et spørsmål som burde adresseres siden påstanden brukes i serien mot NAV. Jeg tipper Granfoss har fått trygda inn på en konto i Norsk bank, og så overført den til en konto på Fillipinene med gebyr og valutapåslag. Men jeg vet ikke. Siden det tydeligvis er snakk om "veldig mye penger", skulle man tro det var relevant for Granfoss sitt økonomiske uføre. Men det passet kanskje ikke i offer-historien. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alivamale Skrevet 30. november 2023 #238 Del Skrevet 30. november 2023 dco skrev (19 minutter siden): Siden det tydeligvis er snakk om "veldig mye penger", skulle man tro det var relevant for Granfoss sitt økonomiske uføre. Men det passet kanskje ikke i offer-historien. Og ikke noe man kunne skylde på NAV for. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 30. november 2023 #239 Del Skrevet 30. november 2023 Hørte nettopp på episoden på Avhørt (perfekt til tur med bikkja). Jeg synes det er helt hinsides det som de avslører om at Tore Strømøy faktisk lyver om dommen, eller enda ikke har lest dommen. Nå er Tore ikke bare sittert på melding hvor han downplayer den utuktige omgangen, men nå er han og på opptak hvor han LYVER om dommen og truer han som la ut avsløringen om Jan-Egil første gang. Jeg har ikke lenger noen tillit til Tore Strømøy når han tydeligvis er villig til å lyve for å dekke over egne feil. Og den tilliten burde faktisk ikke NRK ha lenger heller. Og så er det jo eksepsjonelt ironisk da at Tore i siste episode i serien er så frustrert over at folk ikke vil snakke med han om Jan-Egil. Men etter avsløringen er jo både han og NRK totalt utilgjengelige... 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 30. november 2023 #240 Del Skrevet 30. november 2023 The Kavorka skrev (2 timer siden): Men altså.... Kan media og alle andre slutte å kalle ham "Bamsegutt"?!? Jævlig creepy navn. Får vibber til grooming av barn når jeg hører det navnet 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå