Carrot Skrevet 28. november 2023 #81 Del Skrevet 28. november 2023 (endret) Fru Uperfekt skrev (2 minutter siden): Har du hørt hva han har gjort og hva anmeldelsene går ut på? jada, og jeg har også "hørt" at han har sonet sin straff og at det er nå en gang slik vår rettsstat fungerer at da har man lov å fortsette livet sitt uten å bli forfulgt av "mobben" resten av livet selv om denne mener seg berettiget i form av "ytringsfrihet" så er det en fin linje mellom det og æreskrenkelser osv osv - loven beskytter både offer og tiltalt. heldigvis. og det er overhode ikke et forsvar av overgrep - tvert imot, men det er en skremmende utvikling når mennesker tar seg retten til å være både dommer og bøddel.. Endret 28. november 2023 av Carrot 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlekaspar Skrevet 28. november 2023 #82 Del Skrevet 28. november 2023 Fremmed fugl skrev (11 minutter siden): Det er som du skriver et krav at pengene kun kan bli gitt til formålet som er angitt. Men er nok mye som kan skjønnsmessig plasseres inn under "få hjem". Advokatkostnader, avsetning for langtidsleie, kjøp av møbler, og så videre. Men opplagt ikke restart på Filippinene med bedre økonomi. Men i praksis så er det vanskelig å se at noen kommer å gå til søksmål for å få tilbake det reletivt små enkelt beløpene som er gitt. Men som det nå har blitt med Spleis, så vil folk kunne få et par miljoner ved at noe trist med dem presenteres stort i media. Som dem kan bruke på akkurat hva dem vil. Nå skal det vel sant sies at det i spleisen står hjelp til hjemreisen samt hjelpe familien litt rundt etableringen i Norge. Dette ble vel forandret etter kort tid når de så at pengene rant inn på spleisen. 3,8 mill burde nok rekke i lang tid fremover.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlekaspar Skrevet 28. november 2023 #83 Del Skrevet 28. november 2023 (endret) _isabella skrev (1 time siden): Merker meg at flere forsvarer han ved å skrive "han skulle aldri forgrepet seg på barn, men....". Det er ikke noe "men". Han skulle aldri forgrepet seg på barn eller noen overhode, punktum! Jeg er helt sjokkert over at så mange ser ut til å forsvare en pedofil overgriper! Jeg forstår det bare ikke. Det er virkelig ingen unnskyldning for det han har gjort. Jeg kunne selv aldri gitt penger til en overgriper, men heller tenkt på ofrene hans først. Man kan jo tenke seg hva de føler i denne saken. Skjønner likevel de som ikke vil lyse han i bann resten av livet. At noen fortjener en ny sjanse. En kan jo lure litt…hvor mye hat og protester denne saken og "bamsegutt" har fått. Men når en fyr som brutalt voldtok og hugget i hjel to småjenter med kniv i Baneheia knapt mottar et skuldertrekk ute blant folk når han blir løslatt. Det setter jo ting litt i perspektiv… Endret 28. november 2023 av Skravlekaspar SKRIVELEIF 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 28. november 2023 #84 Del Skrevet 28. november 2023 Skravlekaspar skrev (8 minutter siden): Jeg kunne selv aldri gitt penger til en overgriper, men heller tenkt på ofrene hans først. Man kan jo tenke seg hva de føler i denne saken. Skjønner likevel de som ikke vil lyse han i brann resten av livet. At noen fortjener en ny sjanse. En kan jo lure litt…hvor mye hat og protester denne saken og "bamsegutt" har fått. Men når en fyr som brutalt voldtok og hugget i hjel to småjenter med kniv i Baneheia knapt mottar et skuldertrekk ute blant folk når han blir løslatt. Det setter jo ting litt i perspektiv… Tror det heter lyse i bann. 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 28. november 2023 #85 Del Skrevet 28. november 2023 Skravlekaspar skrev (10 minutter siden): Men når en fyr som brutalt voldtok og hugget i hjel to småjenter med kniv i Baneheia knapt mottar et skuldertrekk ute blant folk når han blir løslatt. Det setter jo ting litt i perspektiv… Dette er jo bare tull. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 28. november 2023 #86 Del Skrevet 28. november 2023 Toscana_nights skrev (9 timer siden): Helt ærlig. Hva er galt med Norge og nordmenn. Så mye styr og drama pga en serie. Det er aldri mulig å lage noe i Norge uten at det skal snakkes opp om og ned om det ene og det andre. Og at det blir snakket om på debatten 🤦🏻♀️🤦🏻♀️🤦🏻♀️🤦🏻♀️ ufff blir så flau altså. serien var så vidt ute før den ene og den andre skulle mene noe noe om det ene og det andre. Itillegg får han Tore også livet sitt snudd opp ned med negative kommenterer og meldinger. Altså det går bare ikke Ann !!! Sånn er det med alt i Norge. Det er flaut bare. Dette hadde aldri skjedd i USA f eks. Der heier man på folk istedenfor å trekke dem ned. jeg har bare ikke ord for hvor flaut det er at det lages så mye styr om en serie. La nå denne stakkars mannen være i fred. I Usa kunne JE fått livstid i fengsel pga overgrepene han gjorde. 10 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlekaspar Skrevet 28. november 2023 #87 Del Skrevet 28. november 2023 Hannah80 skrev (12 minutter siden): Dette er jo bare tull. Kan ikke se når JHA ble løslatt at det fikk i nærheten av oppmerksomheten denne saken fikk. Kan du? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlekaspar Skrevet 28. november 2023 #88 Del Skrevet 28. november 2023 (endret) Honey Dew skrev (18 minutter siden): I Usa kunne JE fått livstid i fengsel pga overgrepene han gjorde. Ikke livstid i fengsel i USA. Da har du ikke peiling. Men han hadde stått i "National sex offender registry" resten av livet, noe som ville gjort det vanskelig for han å bosette seg noe sted da alle kunne sjekket han i registeret. Endret 28. november 2023 av Skravlekaspar . 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 28. november 2023 #89 Del Skrevet 28. november 2023 Denne saken er for mye opphauset og for stor oppmerksomhet. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 28. november 2023 Forfatter #90 Del Skrevet 28. november 2023 Blueblizz skrev (1 time siden): Han skulle jo aldri forgrepet seg på noen, men det er jo visselig enklere å forstå hvorfor han har gjort det når hans oppvekst kommer frem. Slutt med dette her. Det er massevis av folk her i verden som har blitt utsatt for overgrep i barndommen som aldri er i nærheten av å gjøre noe slikt. Det du bedriver er ansvarsfraskrivelse for groteske og uforsvarlige handlinger. Æsj. 13 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 28. november 2023 #91 Del Skrevet 28. november 2023 anonym 4545 skrev (13 timer siden): Faktisk logisk siden tråden ikke ble stengt grunnet hatefulle ytringer. Ja, og man trenger ikke å ta hensyn til uskyldige ofre så lenge det ikke handler om hat prat. Sympatisk verden vi lever i. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebra Skrevet 28. november 2023 #92 Del Skrevet 28. november 2023 Carrot skrev (1 time siden): men det betyr ikke at man har rett til å gå til direkte angrep på vedkommende, spesielt ikke når vedkommende har spilt med 100% åpne kort men noen andre har tatt avgjørelser som nå får konsekvenser for han OG han ganske tydelig ikke har utfordringer. Jeg syns det er trist at mennesker blir hengt ut og satt i offentlig gapestokk hvor massesuggesjonen tar av og man gjemmer sine ufinheter bak "ytringsfrihet" og tenker at da er det lov å være stygg med andre. Problemet er vel heller det at han ikke spilte med 100% åpne kort. Nrk har jobbet med denne dokumentaren i flere år, de fikk informasjon om dommen kun 3-4 uker før dokumentaren skulle sendes, og det tilfeldig av politiet ikke av Granfoss. 17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueblizz Skrevet 28. november 2023 #93 Del Skrevet 28. november 2023 _isabella skrev (1 time siden): Merker meg at flere forsvarer han ved å skrive "han skulle aldri forgrepet seg på barn, men....". Det er ikke noe "men". Han skulle aldri forgrepet seg på barn eller noen overhode, punktum! Jeg er helt sjokkert over at så mange ser ut til å forsvare en pedofil overgriper! Jeg forstår det bare ikke. Det er virkelig ingen unnskyldning for det han har gjort. Ingen unnskyldning, men en forklaring. Jeg forsvarer ikke mannen, han fortjener den straffen han får og har fått. Men familien hans fortjener likevel hjelp. Barnet hans fortjener hjelp, noe denne mannen ikke evner/ønsker å gi ham. Så få ham hjem, få familien hans hjem. Som en utsatt selv, så er jeg helt enig i at det ikke finnes formildende omstendigheter. Men barnet hans fortjener likevel et verdig liv. Det er det vi må fokusere på her. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 28. november 2023 #94 Del Skrevet 28. november 2023 Tenker mest på sønnen her - det blir ikke lett for ham, men jeg håper at han kan bli ivaretatt og få den hjelpen han trenger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ebbeliten Skrevet 28. november 2023 #95 Del Skrevet 28. november 2023 Skravlekaspar skrev (39 minutter siden): Kan ikke se når JHA ble løslatt at det fikk i nærheten av oppmerksomheten denne saken fikk. Kan du? Han fikk ny identitet og hemmelig adresse.. Da er det ikke så lett å vite hva man kan gjøre. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 28. november 2023 #96 Del Skrevet 28. november 2023 (endret) Toscana_nights skrev (13 timer siden): Helt ærlig. Hva er galt med Norge og nordmenn. Så mye styr og drama pga en serie. Det er aldri mulig å lage noe i Norge uten at det skal snakkes opp om og ned om det ene og det andre. Og at det blir snakket om på debatten 🤦🏻♀️🤦🏻♀️🤦🏻♀️🤦🏻♀️ ufff blir så flau altså. serien var så vidt ute før den ene og den andre skulle mene noe noe om det ene og det andre. Itillegg får han Tore også livet sitt snudd opp ned med negative kommenterer og meldinger. Altså det går bare ikke Ann !!! Sånn er det med alt i Norge. Det er flaut bare. Dette hadde aldri skjedd i USA f eks. Der heier man på folk istedenfor å trekke dem ned. jeg har bare ikke ord for hvor flaut det er at det lages så mye styr om en serie. La nå denne stakkars mannen være i fred. Dette hadde aldri skjedd i USA? Hva snakker du egentlig om? I USA har de et eget overgriper-register på nett, der alle som noen gang har forgrepet seg på mindreårige må stå registrert med navn, adresse og bilde, til evig tid. Ikke snakk om å slippe unna gamle synder der. ALLE kan gå inn og sjekke sin gate eller sitt nabolag, har vi en gammel overgriper her? Og hva kan vi gjøre for å plage vedkommende så mye at han velger å flytte fra mitt nabolag? Kaste egg på ruta, trakassere med hat-post, ripe opp bilen.... Ikke kom her og si at USA er så mye greiere mot overgripere av barn. De har en offentlig gapestokk. Ikke snakk om å glemme og tilgi der. Endret 28. november 2023 av Million omformulert en setning 12 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlekaspar Skrevet 28. november 2023 #97 Del Skrevet 28. november 2023 Ebbeliten skrev (1 minutt siden): Han fikk ny identitet og hemmelig adresse.. Da er det ikke så lett å vite hva man kan gjøre. Jeg snakker om oppmerksomheten saken er gitt. Den Baneheia-dømte fikk gå litt mer under radaren når han ble løslatt. Mens "bamsegutt" i alle sosiale medier har fått outet sin adresse og annen personlig info. Og fått hundrevis av hatmeldinger på FB og e-post. Hadde JHA vært i nærheten av å få samme oppmerksomhet hadde feks hans nye navn og adresse vært outet i sosiale medier for lenge siden. Litt sykt å tenke på når den fyren begikk handlinger som ikke kan beskrives som noe annet som barbariske. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ebbeliten Skrevet 28. november 2023 #98 Del Skrevet 28. november 2023 Skravlekaspar skrev (3 minutter siden): Jeg snakker om oppmerksomheten saken er gitt. Den Baneheia-dømte fikk gå litt mer under radaren når han ble løslatt. Mens "bamsegutt" i alle sosiale medier har fått outet sin adresse og annen personlig info. Og fått hundrevis av hatmeldinger på FB og e-post. Hadde JHA vært i nærheten av å få samme oppmerksomhet hadde feks hans nye navn og adresse vært outet i sosiale medier for lenge siden. Litt sykt å tenke på når den fyren begikk handlinger som ikke kan beskrives som noe annet som barbariske. Men tenk så digg om han blir dømt igjen i en eventuell ny sak!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 28. november 2023 #99 Del Skrevet 28. november 2023 jeg syntes at nrk ikke har en opplysningsplikt.. overgrepssaken er over 30 år gammel..de fleste av oss kan endre oss på 30 år..noe hans vandel iforhold til det viser...jeg skulle ikke snakket om det hvis det var snakk om landssvik i en krigsituasjon, at befolkningen husker på dette i mannsaldre...men i denne saken lyser det jantelov lang vei.." vi har noe på deg "... uansett hvor lang tid det er tilbake..vi skal minne dine barn om det også... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 28. november 2023 #100 Del Skrevet 28. november 2023 Arne Tiholt skrev (14 timer siden): Har ikke noe tro på at den nye serien blir noe bedre, tbh… Det kommer ikke en ny serie. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå