AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #1 Del Skrevet 27. november 2023 Jeg har en jobb som ikke er relevant til utdannelsen min, kun vært her i tre måneder. Jeg søker andre relevante jobber, og vet at det alltid vil være cases man må løse, men jeg skjønner ikke helt hvordan folk gjør dette når de allerede er i jobb? Og spesielt i en jobb man ikke har hatt veldig lenge? Sier dere bare at dere skal til legen? Blir det ikke veldig mistenksomt om jeg plutselig skal til egen veldig ofte? Anonymkode: 5c7f1...855 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #2 Del Skrevet 27. november 2023 Tja! Jeg har barn, så sånn sett er det letter med unnskyldning for en avtale. Men cases har jeg jobbet med etter jobbtid. Og det går jo an å foreslå intervjutid på starten/slutten av dagen pga arbeidstid/reisevei osv. Anonymkode: e52d4...7fb 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs.Under Skrevet 27. november 2023 #3 Del Skrevet 27. november 2023 Caser må du selvsagt løse fritiden din. Når det gjelder intervju. Har du noen avspaseringstimer? Bruk dem. Hvis ikke må du be om å få intervju på slutten/begynnelsen av dagen, og så bare gi beskjed på jobben om at du dessverre må gå tidligere/komme seinere pga av et privat ærend. Ikke driv å lyv om lege, fordi får du ny jobb, så skjønner jo alle at du har løyet om legetimer. Lykke til! 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #4 Del Skrevet 27. november 2023 De har aller fleste arbeidsgivere har full forståelse for at søkere er i jobb, og er veldig behjelpelige med å legge intervjuer til etter arbeidstid feks. Anonymkode: 3e335...72f 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #5 Del Skrevet 27. november 2023 Jeg tok fri hele eller halve dager de dagene intervjuer ikke kunne tilpasse tiden. Bløffet meg selvfølgelig ikke til fri, det kommer sjelden noe godt ut av å bløffe på seg fravær man ikke har krav på. Anonymkode: 9ca90...945 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #6 Del Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 27.11.2023 den 17.01): Jeg tok fri hele eller halve dager de dagene intervjuer ikke kunne tilpasse tiden. Bløffet meg selvfølgelig ikke til fri, det kommer sjelden noe godt ut av å bløffe på seg fravær man ikke har krav på. Anonymkode: 9ca90...945 Hva sa du da? Bare at du skulle på et intervju? Anonymkode: 5c7f1...855 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 4. desember 2023 #7 Del Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva sa du da? Bare at du skulle på et intervju? Anonymkode: 5c7f1...855 Hvorfor å du si noe da? Helt normalt å be om fri en dag eller et par timer innimellom for å få gjort ærender. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøkna Skrevet 4. desember 2023 #8 Del Skrevet 4. desember 2023 Som nyansatt har du sannsynligvis ikke rett på feriedag med lønn, men du har rett på ulønnet feriedager. Prosessen høres jo omfattende ut med case og intervju, så kanskje like greit å ta en hel dag så du får forberedt deg godt. Til nåværende sjef ville jeg bare sagt noe som at det har hopet seg opp en del gjøremål for deg du vil få unna på den fridagen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #9 Del Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva sa du da? Bare at du skulle på et intervju? Anonymkode: 5c7f1...855 Nei, jeg sa "jeg trenger fri på fredag!", "jeg skal fikse noe greier på onsdag, må ta ut ferie halve dagen" eller "jeg tar meg en feriedag torsdag om to uker". Jeg har vært i arbeidslivet i mange år, og har aldri måtte begrunne ønske om å ta ut feriedager eller fridager. Anonymkode: 9ca90...945 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #10 Del Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, jeg sa "jeg trenger fri på fredag!", "jeg skal fikse noe greier på onsdag, må ta ut ferie halve dagen" eller "jeg tar meg en feriedag torsdag om to uker". Jeg har vært i arbeidslivet i mange år, og har aldri måtte begrunne ønske om å ta ut feriedager eller fridager. Anonymkode: 9ca90...945 Skjønner! Jeg er dessverre ganske nyansatt her jeg jobber nå, derfor føler jeg at det blir litt mere komplisert. Jeg forventer ikke å få lønn når jeg tar meg fri altså, jeg vet bare rett og slett ikke hva som er vanlig å gjøre i denne situasjonen jeg er i/kommer til å være i fremover. Anonymkode: 5c7f1...855 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #11 Del Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Skjønner! Jeg er dessverre ganske nyansatt her jeg jobber nå, derfor føler jeg at det blir litt mere komplisert. Jeg forventer ikke å få lønn når jeg tar meg fri altså, jeg vet bare rett og slett ikke hva som er vanlig å gjøre i denne situasjonen jeg er i/kommer til å være i fremover. Anonymkode: 5c7f1...855 Du avtaler intervjuer enten før eller etter arbeidstid hvis du ikke har mulighet til å ta ubetalt fri. Anonymkode: 3e335...72f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå