Gå til innhold

Sterilisering Erfaringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

jeg er mann på 35 som har sterilisert meg for noen uker siden. Dette gjorde jeg fordi vi er ferdig med barn og at min kone skal få slippe å bruke hormoner lenger. 

Det er nå 4 uker siden, jeg klarer ikke å komme. Det er rett ved hele tiden også bare blir det slapt og borte. Jeg kjenner at jeg er redd for at det skal gjøre vondt så har dette i bakhodet hele tiden. Har ikke blitt ferdig siden før inngrepet, men nå sliter jeg med dette. 

Noen som har opplevd lignende ? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min tok i februar, men husker ikke når vi hadde sex første gang etter operasjon for vi hadde og baby 6 uker i hus, eg er ingen doktor men ting kan jo ta tid

Anonymkode: c5031...b58

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mannen min tok i februar, men husker ikke når vi hadde sex første gang etter operasjon for vi hadde og baby 6 uker i hus, eg er ingen doktor men ting kan jo ta tid

Eh… trodde det stod du hadde gjort det, du får jo bedøvelse og tabletter etterpå, det går fint

Skrevet
Suarez88 skrev (6 timer siden):

Hei, 

jeg er mann på 35 som har sterilisert meg for noen uker siden. Dette gjorde jeg fordi vi er ferdig med barn og at min kone skal få slippe å bruke hormoner lenger. 

Det er nå 4 uker siden, jeg klarer ikke å komme. Det er rett ved hele tiden også bare blir det slapt og borte. Jeg kjenner at jeg er redd for at det skal gjøre vondt så har dette i bakhodet hele tiden. Har ikke blitt ferdig siden før inngrepet, men nå sliter jeg med dette. 

Jeg har sterilisert meg for mange år siden men alt fungerte som normalt etterpå, bortsett for at jeg fikk en betennelse som måtte kureres. Jeg tror det kan være nos psykisk for deg. Kanskje du kan prøve å runke deg til utløsning og se ar det er som før. Med normal sprut.

Skrevet
feliek54 skrev (1 time siden):

Jeg har sterilisert meg for mange år siden men alt fungerte som normalt etterpå, bortsett for at jeg fikk en betennelse som måtte kureres. Jeg tror det kan være nos psykisk for deg. Kanskje du kan prøve å runke deg til utløsning og se ar det er som før. Med normal sprut.

Jeg har prøvd det også, det bare går ikke😅 Tror det sitter i hodet ja, redd for at det gjør vondt. 

Skrevet

Sterilisert og strålende fornøyd med resultatet. Veldig fint å vite at "dette" ikke er en ting vi trenger å tenke på. For vår del har sexen blitt bedre, nettopp av den grunnen. Selve sexen, rent objektivt er helt den samme. Samme ereksjon, lyst, kåthet, følelse, nytelse, orgasme og sæd. Samme konsistens, mengde, smak og lukt.

Men jeg hiver meg på de andre kommentarene her, ang at det kanskje er noe mentalt. Er det en ting vi vet om sex, så er det at negative tanker, frykt og bekymringer har en fryktelig god evne til å bli selvoppfyllende. Om du tar deg i å tenke "håper jeg ikke blir slapp nå", så kan du banne kaka di på at du blir slappere enn en dau ål, selv om du kåt som bare grisen". Frykt, stress, bekymringer er alle kjente for å ødelegge morroa. Det er mye mer anerkjent blant kvinner ... men det er like aktuelt for menn.

Våre peniser er akkurat like tilforlatelige til å gjøre ting vi ikke vil, som vaginaer.

Ta en prat med partner først og fremst. Snakk om det du tenker og føler... få aksept for at dette er noe dere må jobbe med. Kanskje dere trenger en pause fra samleie en periode, bare for å løsne opp i "prestasjonsangsten". La stresset om at sexen "skal funke" roe seg. Jeg sier ikke stopp å være seksuelle, men kanskje ikke samleie for en periode. Bruk hender, fingre og munn... mye dere kan gjøre.

Hvis ikke det hjelper, så kan det være på tide å snakke med noen profesjonelle.

Skrevet
Suarez88 skrev (35 minutter siden):

Jeg har prøvd det også, det bare går ikke😅 Tror det sitter i hodet ja, redd for at det gjør vondt. 

Det gjør ikke vondt. det  er bare røret i pungen som er kuttet

Skrevet

Jeg gjorde det for 3 uker siden. Hadde sex første gang i går. Det gikk veldig fint. Ikke vondt!

Anonymkode: ebfec...c8e

Skrevet

Det sikkert i hodet. Husk at du må tømme pungen en del ganger før du er steril da. Det tok lang tid før mannen mi fikk utløsning uten noen sædceller i. Når han leverte første kopp så sa dem. Alt er så bra. Mange fine svømmere. Så det er bare å prøve å få barn. Han bare hæ!?! Jeg har jo sterilisert meg. Jeg vil jo ikke ha barn. Å. Nei da må du bare runke en del til så levere nye prøver. Uff. Var heldigvis dødt neste gang han leverte da.  

Anonymkode: e40b7...1cd

Skrevet

Mannen gjorde det for noen år siden. Vi hadde sex innen en uke, og han ikke annet vondt enn litt ømme sting til å begynne med. Han merket ellers ingen forskjell, og sexlivet ble mye bedre og mer spontant. 

Anonymkode: 9ed25...ee4

Skrevet
Suarez88 skrev (8 timer siden):

Hei, 

Har ikke blitt ferdig side…. Hva?

Skrevet

Jeg onanerte til utløsning samme dag som inngrepet. Sikkert ikke anbefalt, men det gikk helt fint. 

Du må nok bare overbevise deg selv om at det skal bli veldig godt å omsider få slippe det løs, og at det ikke vil gjøre vondt. 

Anonymkode: e30d9...cf2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...