Gå til innhold

Er kjæresten min betatt av en kollega?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen siden før påske i år, og har hatt en fin og naturlig utvikling av forholdet fra date til kjærester og etterhvert har barna møttes og vi har møtt hverandres foreldre og familie/venner. 

Jeg ble tidlig oppmerksom på at han ofte nevnte en kvinnelig kollega som er 10 år yngre enn han, og dette har han fortsatt med. Det går ikke én uke uten han nevner henne, ting hun liker/ikke liker, serier hun har sett, at hun har hatt det tøft privat, at hun sier sånn, mener sånn. Jeg sa til slutt at jeg begynte å tro han likte henne litt bedre enn de andre kollegaene sine, han svarte at det gjorde han egentlig ikke, men heller ser på henne som en lillesøster.

For min egen del kan jeg si at jeg snakker slik om menn jeg er betatt eller forelsket i. Går ikke rundt og nevner at Thomas på jobb hengte opp en julestjerne, Thomas anbefalte den serien, Thomas liker ikke den nøttemixen men den andre, Thomas har hatt det vanskelig privat fordi moren ble syk, Thomas satt ved siden av meg på julebordet og likte vinen jeg hadde plukket ut best osv. Absolutt alt vi gjør kan relateres til henne på ett eller annet vis.

Hun har samboer, og han har jo valgt meg. Men føler meg nesten som andrevalget.

Hadde dere trodd på at han bare tenker på henne som en søster?

Anonymkode: fbe76...0c3

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig spesielt spør du meg…

Anonymkode: 060d9...b11

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg hadde sagt til han at jeg vil gjerne hilse på denne kollegaen som han snakker så mye om.   
Hun bør få vite hvor mye hun betyr for mannen og bli takket for at han trives så godt på jobb pga henne . 

Anonymkode: d028f...d38

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde slitt med å tro på dette.....

Jeg personlig står i en krise i ekteskapet, og har som en del av denne krisen forelsket meg totalt i en kollega. Jeg kan holde på slik du beskriver at samboeren din gjør. Vil bare snakke om han hele tiden.... Heldigvis vet to venninner om alt som foregår, så de står på mottakersiden og får høre om alt fra matpreferanser, detaljer rundt barna som han har delt osv.... Mannen min vet også alt (vi er på vei inn i terapi for å se om ting kan lappes sammen), men jeg forsøker jo å ikke nevne kollegaen min hele tiden. Men også her glipper det...... Det er sånn namedropping-symptomet utarter seg....

Så jeg ville vært skeptisk her, dessverre.

Anonymkode: 918ae...f44

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det trenger ikke bety noe. Jeg hadde et veldig nært forhold til en eldre mannlig kollega. Vi drakk kaffe sammen hver dag, gikk sammen på jobbarrangementer og ga jubilanter gaver fra ham og meg. Var på en måte det man kaller "jobb-ektefeller".

Men det var aldri noen tiltrekning, hverken emosjonelt, romantisk eller fysisk.  Det var bare hyggelig å ha en hoved-alliert på jobben og en å snakke med om dilemmaer og alt mulig rart. Jeg nevnte ham ofte hjemme også, f.eks. fortalte hvolke bøker/filmer/plater/utstillinger/teaterstykker/konsertar han hadde vært på og anbefalt eller ikke, hvordan de hadde pusset opp hytta, hva hans barn hadde opplevd på studier i utlandet osv osv. - ting han hadde fortsalt meg og som var relevante for den samtalen jeg og samboer hadde akkurat da. På samme måte forteller min samboer meg daglig om stort og smått på jobben, og der er det et par unge kvinnelige kolleger som går igjen, pluss litt flere mannlige. jeg legger INGENTING i det.

Anonymkode: 444ec...c09

• Nyttig 2
Skrevet (endret)

jeg tenker at siden du føler deg som andrevalget vil dette være et problem for deg uansett om han ser på henne som en lillesøster eller ikke, så her må du gå noen runder med deg selv og lande på hva du vil rett og slett.. 

Endret av Carrot
  • Liker 4
Skrevet

Han er interessert i henne,ja..

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, jeg tror du treffer helt presist på spikerhodet. Men det er ikke alltid folk ønsker å være sammen med en kollega bare fordi de crusher på noen, og det er ikke alltid folk er klar over at de har fått følelser, eller undertrykker dem så godt det går. I ett langt forhold er det nok uungåelig at ingen av partene ikke blir betatt av andre nå og da, men dere har vært så kort sammen at her burde du kanskje vurdere om han er verdt smerten..

Anonymkode: 6797d...1ad

• Liker 1
Skrevet
flusa skrev (1 time siden):

Han er interessert i henne,ja..

Du virker ganske sikker. Hva er det som gjør du tenker det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har vært sammen siden før påske i år, og har hatt en fin og naturlig utvikling av forholdet fra date til kjærester og etterhvert har barna møttes og vi har møtt hverandres foreldre og familie/venner. 

Jeg ble tidlig oppmerksom på at han ofte nevnte en kvinnelig kollega som er 10 år yngre enn han, og dette har han fortsatt med. Det går ikke én uke uten han nevner henne, ting hun liker/ikke liker, serier hun har sett, at hun har hatt det tøft privat, at hun sier sånn, mener sånn. Jeg sa til slutt at jeg begynte å tro han likte henne litt bedre enn de andre kollegaene sine, han svarte at det gjorde han egentlig ikke, men heller ser på henne som en lillesøster.

For min egen del kan jeg si at jeg snakker slik om menn jeg er betatt eller forelsket i. Går ikke rundt og nevner at Thomas på jobb hengte opp en julestjerne, Thomas anbefalte den serien, Thomas liker ikke den nøttemixen men den andre, Thomas har hatt det vanskelig privat fordi moren ble syk, Thomas satt ved siden av meg på julebordet og likte vinen jeg hadde plukket ut best osv. Absolutt alt vi gjør kan relateres til henne på ett eller annet vis.

Jeg ville absolutt ikke likt at han pratet så veldig ei annen ei. Mulig du er veldig observant på dette nå og har hengt deg litt opp i denne kollegaen? Uansett, si det som det er, si at du syntes han prater så voldsomt om henne og spør hvorfor han gjør det.

Jeg ville følt han likte eller var begeistret for henne. 

Anonymkode: 20084...6d3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Min private erfaring er at "den kollegaen" var min daværende samboer utro med.

Anonymkode: 90c5e...ed1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

😂 Om jeg ville trodd at han ser på sin 10 år yngre kollega som lillesøster?

NEI!

Dette er litt spesielt. Om han er betatt eller ikke, det er noe med henne som fascinerer han. Spesielt,og dere er fortsatt i nyforelska perioden egentlig.

Hadde ikke latt dette ligge. !

Anonymkode: c4125...aa2

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ser mange tenker i samme bane som meg. Han har jobbet med henne i noen år nå, og hun har hele den tiden hatt samboer. Det jeg tenkte umiddelbart var at hadde hun vært singel, eller han i det hele tatt hatt sjanse på henne så hadde det vært "førstevalget". Men pga det praktiske så har han slått det fra seg, men at følelsene fortsatt er der.

Han er i aller høyeste grad offentlig om oss, både fysisk når vi er ute blant folk, og er i et forhold med meg på facebook, som egentlig ikke betyr noe for noen av oss sånn sett, men ble gjort litt som en tulleromantisk greie før sommeren.  Han fremstår dedikert, viser omsorg for meg og barna mine, legger planer frem i tid som familieferie neste sommer.

På en annen side, han er 40+ og kanskje tenker utvalget er så som så, og jeg var det beste av det som var tilgjengelig? 🤷🏼‍♀️ 

Han har nevnt at jeg er den første han har følt "slik" for, så sterkt. At han ikke har elsket noen før. Han sier det eneste som er kjipt er at vi ikke fant hverandre før slik vi fikk flere år sammen og kunne stiftet familie med meg som han elsker. 

Selvfølgelig fint og romantisk. Og jeg har ingenting å utsette på han sånn sett. 

Kanskje denne kollegaen bare må få leve videre i fantasiene hans, der han sikkert både har sex og leker familie. Ikke vet jeg. Flott jente da, ung, søt, blond. Sikkert dyktig i jobben sin siden han liker henne.

Ts

Skrevet

Du virker ganske sikker. Hva er det som gjør du tenker det?

Ikke meg du siterte men... Jeg tenkte også det, at han virker veldig interessert i henne. Og grunnen min er at når en mann ikke kan dy seg for å snakke om en kvinne men MÅ trekke henne frem i alle sammenhenger, til og med overfor sin egen partner, så betyr det at han enten er sterkt tiltrukket, forelsket eller minimum veldig interessert i noe mer enn vennskap.

Leste en artikkel senest i går faktisk, om en studie i statene, der de undersøkte om menn og kvinner så likt på vennskap mellom kjønnene, altså føler menn like nøytralt og vennskapelig overfor sine kvinnelige venner som kvinner gjør overfor mannlige kompiser? Svaret var nei. Menn trodde alltid at deres kvinnelige venner var mer interessert i dem og synes mannen var kjekkere enn venninnene faktisk synes, og menn ville i et overveldende flertall av tilfellene helst ha sex med venninnen(e).  

Menn og kvinner klarer ikke å være bare platoniske venner. I hvert fall hvis du spør mennene.

• Nyttig 1
  • 9 måneder senere...
Skrevet

Ts her. Kom tilfeldigvis over denne tråden fra i fjor, og tenkte å oppdatere kjapt.

Vi er fortsatt sammen, og etter jeg tok en prat med han om hvordan det kunne oppfattes at han svært ofte nevnte denne kollegaen så har han knapt nevnt henne med et ord siden. Ikke at det er så fryktelig betryggende for jeg regner med at følelsene hans for henne er de samme uansett. Hun er forlovet viser det seg. 

Det som derimot har kommet frem er at han hadde et kort forhold med en annen kollega en del år før vi møttes. Det varte bare noen mnd og han fant fort ut at det var stress å blande jobb og privatliv. De jobber fortsatt for samme bedrift og møtes på kurs, konferanser og tilstelninger. Selvfølgelig også 10 år yngre, veldig pen, trent, mye sminke og det ytre på stell...

Jeg skiller meg ganske greit ut fra disse damene med min avslappede stil i jeans og sneakers, og kun mascara til sminke 🤭

Han sier han elsker meg. Jeg velger å tro på det og anser det andre som tankevirus. Enn så lenge. 

• Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.8.2024 den 2.01):

Ts her. Kom tilfeldigvis over denne tråden fra i fjor, og tenkte å oppdatere kjapt.

Vi er fortsatt sammen, og etter jeg tok en prat med han om hvordan det kunne oppfattes at han svært ofte nevnte denne kollegaen så har han knapt nevnt henne med et ord siden. Ikke at det er så fryktelig betryggende for jeg regner med at følelsene hans for henne er de samme uansett. Hun er forlovet viser det seg. 

Det som derimot har kommet frem er at han hadde et kort forhold med en annen kollega en del år før vi møttes. Det varte bare noen mnd og han fant fort ut at det var stress å blande jobb og privatliv. De jobber fortsatt for samme bedrift og møtes på kurs, konferanser og tilstelninger. Selvfølgelig også 10 år yngre, veldig pen, trent, mye sminke og det ytre på stell...

Jeg skiller meg ganske greit ut fra disse damene med min avslappede stil i jeans og sneakers, og kun mascara til sminke 🤭

Han sier han elsker meg. Jeg velger å tro på det og anser det andre som tankevirus. Enn så lenge. 

Får håpe det kommer en hunk på jobben din da, som du får en god tone med og snakker om, så kanskje han typen din våkner litt 😅

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.11.2023 den 13.44):

Jeg hadde slitt med å tro på dette.....

Jeg personlig står i en krise i ekteskapet, og har som en del av denne krisen forelsket meg totalt i en kollega. Jeg kan holde på slik du beskriver at samboeren din gjør. Vil bare snakke om han hele tiden.... Heldigvis vet to venninner om alt som foregår, så de står på mottakersiden og får høre om alt fra matpreferanser, detaljer rundt barna som han har delt osv.... Mannen min vet også alt (vi er på vei inn i terapi for å se om ting kan lappes sammen), men jeg forsøker jo å ikke nevne kollegaen min hele tiden. Men også her glipper det...... Det er sånn namedropping-symptomet utarter seg....

Så jeg ville vært skeptisk her, dessverre.

Anonymkode: 918ae...f44

Enig, er også betatt av en kollega og selv om jeg ikke har ekteskapsproblemer og ikke har tenkt å gå noen plass så gjør jeg akkurat det samme 🫠 Tenker på han ooooooofteeeee....

Anonymkode: a37d9...4a9

Skrevet

Da jeg begynte i ny jobb fikk jeg en mannlig kollega som jeg digget skikkelig mye, vi hadde så mye til felles og kunne sitte og prate i timesvis om ting. Jeg pratet om ham hjemme, men daværende samboer (eks nå) klikket etter hvert når jeg snakket om ham. Var andre ting som gjorde at vi gikk fra hverandre, og det er tre år siden og jeg jobber fortsatt med kollegaen. Aldri skjedd noe, har ingen følelser for ham. Han er bare veldig min type person som jeg setter stor pris på som venn 😊 

Anonymkode: e66af...2d6

• Liker 2
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Da jeg begynte i ny jobb fikk jeg en mannlig kollega som jeg digget skikkelig mye, vi hadde så mye til felles og kunne sitte og prate i timesvis om ting. Jeg pratet om ham hjemme, men daværende samboer (eks nå) klikket etter hvert når jeg snakket om ham. Var andre ting som gjorde at vi gikk fra hverandre, og det er tre år siden og jeg jobber fortsatt med kollegaen. Aldri skjedd noe, har ingen følelser for ham. Han er bare veldig min type person som jeg setter stor pris på som venn 😊 

Han er ikke din venn. Han er en orbiter. 

Anonymkode: 11432...49d

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Han er ikke din venn. Han er en orbiter. 

Anonymkode: 11432...49d

Definitivt ikke 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...