Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min har i lang tid brukt steroider. Han har nå sluttet, for mange måneder siden, da jeg ikke taklet måten han ble på mot slutten. Han har brukt det i flere år av forholdet vårt men har aldri hatt problemer med han før den siste tiden. 
Han ble fryktelig aggressiv og tendenser til vold. Han ville selv slutte da denne endringen kom. Spørsmålet mitt er, fordi det er jo snart et halvt år siden han sluttet, når blir han «seg selv» igjen? Føler han er akkurat like aggressiv og sint enda.. Er det permanente forandringer? Spør fordi jeg vet ikke hvor lenge jeg holder ut med dette. Vi har ingen barn heldigvis.

Noen som har personlig erfaringer, enten som tidligere bruker eller kjæreste/venn med noen som har brukt? 

Anonymkode: e215d...302

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvorfor drar du ikke? 

Anonymkode: ee999...c83

• Liker 5
Skrevet

Ja min ex drev med slikt. Han ble aldri noe bedre, og er totalt helt på kjøret den dag i dag

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg ikke veldig inngående erfaring med steroider utover noen barndomskompisser som drev med det en stund.

Ekstra tilført testosteron kan gi mer aggresjon, når man slutter med å tilføre testosteron med sprøyte skjer det mye med psyken og mange ender opp frustrerte og på kanten til deprimerte siden ting ikke føles like godt som før, dette kan være noe av aggresjonen som henger igjen. Dette kan jobbes med med samtaler og vilje til å dreie personlige forventingervtil seg selv

Anonymkode: fb1ee...072

Skrevet

En del av konsekvensene med steroidebruk er irreversible. Aggresjon er ikke kjent for å være en av disse.

Anonymkode: ce981...c9f

• Liker 1
Skrevet

Kan det være andre grunner til at han er aggressiv? Uansett. Så lenge han er aggressiv og du føler deg utrygg, så så kan du velge å holde deg unna.

Anonymkode: 41dd3...666

Skrevet

Man tuller ikke med hormonbalansen uten at det får konsekvenser... Og kroppen venner seg til steroider ganske fort og får abstinenser ved slutt. 

Jeg vet om så mange som startet med amfetamin etter steroider 

Anonymkode: 3d3d6...b8a

• Nyttig 2
Skrevet

Det der er helt håpløst.

Tro meg. 

Bare kom deg vekk.

Anonymkode: ad3b8...652

• Liker 5
Skrevet

Med lang nok bruk, så vil den naturlige produksjonen av testosteron senkes. Hvis du faktisk har lyst å redde dette, så er første som bør gjør at han drar til lege, for senvirkninger er veldig vanlig, og ubalanse i hormoner går som kjent ut over humøret 

Anonymkode: 30724...b88

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvorfor drar du ikke? 

Jeg kommer til å dra hvis det ikke er noe bedring fremover.. Jeg er jo veldig glad i han og han har aldri vist aggresjon før dette. Derfor holder jeg jo håpet om at han blir slik som han var igjen. 

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Med lang nok bruk, så vil den naturlige produksjonen av testosteron senkes. Hvis du faktisk har lyst å redde dette, så er første som bør gjør at han drar til lege, for senvirkninger er veldig vanlig, og ubalanse i hormoner går som kjent ut over humøret 

Anonymkode: 30724...b88

Han har brukt noe som skal få i gang egen produksjon, dette gikk han på de første ukene/månedene. Jeg vet ikke hva det er 🤷🏼‍♀️ De ukene var han helt umulig å ha med å gjøre. Men jeg holdt ut da han sa at han måtte, sånn at han ikke ble steril. Vet ikke om dette stemmer eller om han faktisk brukte steroider bak ryggen min i en periode lengre. Jeg kan ingenting om dette, har aldri vært sammen med noen som har brukt steroider før, var veldig skeptisk i starten og jeg har aldri vært støttende i hans valg om å bruke dette. 

Det roet seg litt etter han var ferdig med dette opplegget. Men tidligere synes jeg ikke det har vært noe problemer da han har hatt pauser før. Nå er det nesten helt håpløst. Går på nåler hjemme og kan nesten ikke ta han med til familie eller venner da jeg er redd han plutselig skal bli sint på meg og skjelle meg ut foran andre.. 

Vi har vært sammen i endel år nå, og jeg har aldri opplevd lignende med han tidligere i forholdet.. 

Om han bruker andre rusmidler tror jeg ikke, det hadde værtfall hvert helt uaktuelt å fortsette med han da, og det vet han. 

Anonymkode: e215d...302

Skrevet

Det er tull at steroider er problemet. Det er personligheten. Jeg har gått av å på mange tøffe kurer i 10 år, aldri endret personligheten min selv om man får litt mer varigert psyke. Det er svært mange "hooligans" som tar steroider og bruker det som en unnskyldning for å slippe maska, men det gjør ikke normale folk agressive og utagerende. En dritt er en dritt, uavhengig av preparatene,

Anonymkode: 898fd...7cb

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor gidder du i det hele tatt å være sammen med en som tar steroider?

Anonymkode: f97eb...1b2

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er tull at steroider er problemet. Det er personligheten. Jeg har gått av å på mange tøffe kurer i 10 år, aldri endret personligheten min selv om man får litt mer varigert psyke. Det er svært mange "hooligans" som tar steroider og bruker det som en unnskyldning for å slippe maska, men det gjør ikke normale folk agressive og utagerende. En dritt er en dritt, uavhengig av preparatene,

Anonymkode: 898fd...7cb

Kan du utdype? Gikk du på sterke roids? Typ trenbolone er jo kjent for å gjøre folk aggressive🤔 

Anonymkode: 144f5...544

Skrevet

Hvilken behandling får han? Hjelper ikke bare å slutte, han må jo ha et støtteapparat rundt seg… Mannen her har vært uten i 10 år, ble seg selv igjen etter ganske kort tid når han sluttet, men han hadde en tung periode… Gikk til behandling ganske lenge. Hvis det skjer store endringer eller opplevelser i livet hans blir han sendt rett til psykolog igjen av meg for å takle det sånn at han ikke skal få noe tilbakefall. Har fungert veldig bra her, men det finnes ingen kjapp og enkel løsning. Det krever mye, av begge parter… Det er jo en grunn til at han gikk på det? Dårlig selvbilde som regel, og da må man komme til bunns i problematikken, og jobbe med det. 

Anonymkode: c8cd0...c55

Skrevet

Det der blir ikke bedre etter min erfaring med alle bekjente som har benyttet steroider de siste tretti årene. Men det er en like stor fare at du ved neste kjæreste ender opp med en ny som benytter steroider. 

Anonymkode: e40fb...8cf

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilken behandling får han? Hjelper ikke bare å slutte, han må jo ha et støtteapparat rundt seg… Mannen her har vært uten i 10 år, ble seg selv igjen etter ganske kort tid når han sluttet, men han hadde en tung periode… Gikk til behandling ganske lenge. Hvis det skjer store endringer eller opplevelser i livet hans blir han sendt rett til psykolog igjen av meg for å takle det sånn at han ikke skal få noe tilbakefall. Har fungert veldig bra her, men det finnes ingen kjapp og enkel løsning. Det krever mye, av begge parter… Det er jo en grunn til at han gikk på det? Dårlig selvbilde som regel, og da må man komme til bunns i problematikken, og jobbe med det. 

Er du forresten sikker på at han har slutta? De blir eksperter på å lyve så ikke ta alt han sier for god fisk.. 

Har du merket at han har mistet muskler og gått ned i vekt? Dårligere appetitt? Roa ned trening? Tar han blodprøver hos legen? Fått sjekket hjertet sitt? 

• Liker 2
Skrevet

Sinne, frustrasjon mm kan jo være et symptom på at han ikke har det greit i forholdet med deg også. At han ikke trives o.l.

Selv hadde jeg gått, ingen burde godta slik adferd fra andre.

Sunneste for denne karen er et sinnemestringskurs og å være litt singel. 

Skrevet

Er du sikker på at han faktisk har sluttet? 

Anonymkode: f1625...745

• Liker 3
Skrevet

Kjente bivirkninger på steroider er aggresjon / endring av humør. ( til de som mener det ikke har noe med humøret å gjøre).

Ett tips TS er å kanskje få kjæresten innom en psykolog. Men er du helt sikker på at han har sluttet? 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...