Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenk at damer kan være så korka.

Anonymkode: 3b778...286

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tenk at damer kan være så korka.

Anonymkode: 3b778...286

Anonymkode: c8cd0...c55

Skrevet

sikker på at at han har sluttet? han bør da ha blitt en god del mindre.

Anonymkode: 98896...6ca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Kjæresten min har i lang tid brukt steroider. Han har nå sluttet, for mange måneder siden, da jeg ikke taklet måten han ble på mot slutten. Han har brukt det i flere år av forholdet vårt men har aldri hatt problemer med han før den siste tiden. 
Han ble fryktelig aggressiv og tendenser til vold. Han ville selv slutte da denne endringen kom. Spørsmålet mitt er, fordi det er jo snart et halvt år siden han sluttet, når blir han «seg selv» igjen? Føler han er akkurat like aggressiv og sint enda.. Er det permanente forandringer? Spør fordi jeg vet ikke hvor lenge jeg holder ut med dette. Vi har ingen barn heldigvis.

Noen som har personlig erfaringer, enten som tidligere bruker eller kjæreste/venn med noen som har brukt? 

Anonymkode: e215d...302

Vel, det er ikke så enkelt å bare slutte. 

Når man har brukt sterioder en stund så slutter de nesten å produsere egen testosteron. Og uten testosteron vil de fleste bli ganske dårlig. De kan bla. bli deprimert, irritabel, få angst og mye annet ubehagelig. 

Anonymkode: ac724...b7a

Skrevet

TS her. Er sikker på at han har sluttet ja, han har blitt endel mindre og noe deprimert. Han har, som nevnt i tråden, hatt flere pauser tidligere i forholdet så jeg vet at han har sluttet. Til deg over, han har ikke «bare sluttet», han har brukt sånn kur etterpå uten at jeg har noe kunnskap rundt hva det er 🤷🏼‍♀️ 

Til AB som nevnte at han er misfornøyd med forholdet- det tviler jeg på. Vi har hatt et veldig solid og godt forhold, og vi er fortsatt veldig forelsket. Er derfor jeg ikke vil gi han opp.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det der blir ikke bedre etter min erfaring med alle bekjente som har benyttet steroider de siste tretti årene. Men det er en like stor fare at du ved neste kjæreste ender opp med en ny som benytter steroider. 

Anonymkode: e40fb...8cf

Det synes jeg var ganske frekt. Jeg har hatt mange kjærester før han som ikke har brukt steroider. Jeg likte heller ikke at han brukte det. Men siden han konkurrer så har jeg godtatt det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

TS her. Er sikker på at han har sluttet ja, han har blitt endel mindre og noe deprimert. Han har, som nevnt i tråden, hatt flere pauser tidligere i forholdet så jeg vet at han har sluttet. Til deg over, han har ikke «bare sluttet», han har brukt sånn kur etterpå uten at jeg har noe kunnskap rundt hva det er 🤷🏼‍♀️ 

Til AB som nevnte at han er misfornøyd med forholdet- det tviler jeg på. Vi har hatt et veldig solid og godt forhold, og vi er fortsatt veldig forelsket. Er derfor jeg ikke vil gi han opp.. 

Min erfaring er at det ikke blir bedre. Vet ikke om min eks sluttet helt, men han ble også mindre muskuløs etter at han sa han hadde sluttet. Mer deprimert også, selvom han var det fra begynnelsen også. Han ble derimot ikke mindre aggressiv. Han nektet også terapi og behandling. Det endte med brudd og besøksforbud. 

Denne "kuren" han sier han gikk på, er det i samråd med lege eller også ulovlige preparater? Min eks hadde også flere forskjellige "kurer" han mente han måtte gå på for å fungere. Hver gang jeg tok opp at jeg ikke orket mer hadde han et nytt preparat som skulle hjelpe. Ingen hjalp noe nevneverdig. Etterhvert ble det til at han "bare måtte" begynne med mindre doser testo igjen da han mente aggresjonen var at kroppen hans ikke gikk tilbake til normal produksjon. Mye unnskyldinger for å bare fortsette med andre ord. 

Nå påstår jeg ikke at alle hans problemer kan forklares ved at han brukte steroider (og andre rusmidler), selvom han selv var overbevist om det, men de gjorde det ikke bedre iallefall. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

«sånn kur» ? 🙄 Han har nok ikke sluttet… 

Anonymkode: c8cd0...c55

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det synes jeg var ganske frekt. Jeg har hatt mange kjærester før han som ikke har brukt steroider. Jeg likte heller ikke at han brukte det. Men siden han konkurrer så har jeg godtatt det. 

Du burde ikke godta det. Ingen burde godta det.

Anonymkode: c9e77...1b2

• Liker 1
Skrevet
Ellah skrev (1 time siden):

Min erfaring er at det ikke blir bedre. Vet ikke om min eks sluttet helt, men han ble også mindre muskuløs etter at han sa han hadde sluttet. Mer deprimert også, selvom han var det fra begynnelsen også. Han ble derimot ikke mindre aggressiv. Han nektet også terapi og behandling. Det endte med brudd og besøksforbud. 

Denne "kuren" han sier han gikk på, er det i samråd med lege eller også ulovlige preparater? Min eks hadde også flere forskjellige "kurer" han mente han måtte gå på for å fungere. Hver gang jeg tok opp at jeg ikke orket mer hadde han et nytt preparat som skulle hjelpe. Ingen hjalp noe nevneverdig. Etterhvert ble det til at han "bare måtte" begynne med mindre doser testo igjen da han mente aggresjonen var at kroppen hans ikke gikk tilbake til normal produksjon. Mye unnskyldinger for å bare fortsette med andre ord. 

Nå påstår jeg ikke at alle hans problemer kan forklares ved at han brukte steroider (og andre rusmidler), selvom han selv var overbevist om det, men de gjorde det ikke bedre iallefall. 

Tusen takk for et skikkelig svar 💝 

Jeg forsøker å få han til å dra til lege, men han er ikke så villig til det. Lurer på om det ligger noe annet i bunn som gjør at han oppfører seg slik som dette.. Jeg er redd han har blitt avhengig og at det er det som skjer med han nå. At han er misfornøyd med tilværelsen uten, og kanskje ubevisst legger noe av skylden på meg siden jeg «nekter» han å fortsette med bruken.. 

Jeg har satt en dato for meg selv, hvis han ikke er blitt bedre til da, så avslutter jeg forholdet. Hvis det er viktig for han å få meg tilbake da, så håper jeg han selv innser at lege og psykologbehandlig er noe han må igjennom først, og at vi bør være fra hverandre til han har fått orden på seg selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har satt en dato for meg selv, hvis han ikke er blitt bedre til da, så avslutter jeg forholdet. Hvis det er viktig for han å få meg tilbake da, så håper jeg han selv innser at lege og psykologbehandlig er noe han må igjennom først, og at vi bør være fra hverandre til han har fått orden på seg selv. 

Jeg har ikke erfaringer med dette. Men vet selv at jeg ikke hadde godtatt sånn oppførsel enten det kommer av steroider eller nonstop. Jeg skjønner at du har et håp om at dette er midlertidig. Da hadde jeg holdt avstand til evt aggressivitet var borte. Tenkt at kanskje han egentlig var en aggressiv person fra før. Hadde han f.eks mye slosskamper som ungdom?

Anonymkode: 41dd3...666

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tusen takk for et skikkelig svar 💝 

Jeg forsøker å få han til å dra til lege, men han er ikke så villig til det. Lurer på om det ligger noe annet i bunn som gjør at han oppfører seg slik som dette.. Jeg er redd han har blitt avhengig og at det er det som skjer med han nå. At han er misfornøyd med tilværelsen uten, og kanskje ubevisst legger noe av skylden på meg siden jeg «nekter» han å fortsette med bruken.. 

Jeg tenker at så lenge han ikke er villig til å gå til lege/psykolog når han har et problem som gjør at han er aggressiv/voldelig ovenfor partner så har du på en måte svaret ditt der. Han er nok avhengig, det blir de fleste som bruker preparater eller rusmidler daglig over lang tid. Likevel betyr ikke det at man slutter med en avhengighet at man blir aggressiv ovenfor de man er (eller påstår at man er) glad i. 

Min eks gikk først og fikk hjelp når det ble slutt. Da mente han at han var "bra" igjen og derfor ville at jeg skulle gi han en ny sjanse. Eller ville blir vel feil her, han forlangte. Da jeg nektet endte det med trusler, både om å ta eget liv, ta mitt liv eller å skade mine nærmeste. Det endte som sagt i besøksforbud. Nå sier jeg ikke at din kjæreste på noen måte er lik min eks, men et slikt forhold ødelegger deg. Jeg håper ikke datoen din er lang fremme i tid og at du faktisk gjennomfører når du tenker du skal. Ikke fall for unnskyldinger og lovnader uten at han over tid viser at han faktisk mener det! Vold mot partner bør egentlig være utilgivelig, uavhengig av steroider. Og som den over her skriver, er du sikker på at han ikke har hatt aggressive tendenser før han begynte på dette? Det skal mye til før man oppfører seg sånn mot partner, og det er mange som ikke gjør det selv ved steroidebruk. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...