Gå til innhold

Beste leiebånd uten BGB krok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en utagerende unghund (omplassering) så trenger et sterkt og tykt bånd for min komfort. Når hunden er tilbøyelig til å kaste seg frem i båndet og jeg må korte inn er det jo ganske ubehagelig om kobbelet er tynt. 

Vi jobber selvfølgelig med oppførselen, men det er ikke gjort på et blunk. 

Har brukt et Trine solid bånd til nå, men BGB kroken kan løse hunden ut på festet til vinterselen i rett feilstilling. Noen tips? 

Anonymkode: 5078e...baa

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du kan se litt på kobbel som har karabinkrok, f.eks har Non-Stop noen som skal være gode. 

Men når det kommer til passering så vill jeg trekt ut av veien slik at du får så stor avstand at hunden ikke utagerer og uansett satt meg ned og holdt hunden i selen mens du trener og gir godbiter. Da unngår du at den hopper frem og du trenger ikke stoppe den i båndet. Du får mer kontroll, hunden får ikke erfaring med å løpe ut mot andre hunder og du unngår at den andre hunden blir evt skremt. 

Men avstand er uansett noe av det viktigste for å få til god passeringstrening. :) 

Endret av Tabris
  • Hjerte 1
Skrevet

Bgb krok er helt håpløst og jeg har selv hatt uhell med disse hvor hunden har kommet løs 😱 de smeller opp når de står i feilstilling og hunden rykker til.

Jeg liker godt denne 

https://www.dogman.com/no/dogman-antislip-kobbel-iris-langt-oransje-3m-223216?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAvJarBhA1EiwAGgZl0Ifgu8g_POf5y2qBQFuW25ZMGfODRP1cHizm2kgScEPOrwi5hf4OEhoCC_0QAvD_BwE

Og nonstop bånd med karabinkrok og lås. Disse karabinkrokene får du kjøpt løst også.

https://tropehagen.no/butikk/dyreeier/unisex/magebelte-kjorestrikk/non-stop-dogwear-carabiner-ferd-karabinkrok-til-ferd-belt/?utm_source=daisycon&utm_medium=affiliate&utm_campaign=daisycon_363230

• Hjerte 1
Skrevet

Nonstop har karabinkrok med twistlås, de er fine. 

Anonymkode: 19a2e...9b6

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Støtter non stop

Anonymkode: 38bf2...2fe

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...