Rødstrupa Skrevet 28. november 2023 #61 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): gjesp! Anonymkode: c73a8...203 Der kom norsklæreren på banen. Du får ønske deg en rød blyant til jul, slik at du kan ettergå og rette på alle vi som skriver ‘’fejl’’ her. For vi er mange😂😂😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 28. november 2023 #62 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg syns bare det er litt synd at det går utover julestemninga mi også. Jeg må liksom spare på julestemninga ellers går jeg tom før jul. Så når jeg er på butikken må jeg unngå å se på julebrusen fordi det bruker opp julestemninga mi. Jeg er ikke sint, jeg syns bare det er litt synd at folk ikke tar hensyn til oss som ikke har evig med julestemning Anonymkode: 20c86...45b Hææææ Det der er jo bare kjemperart. Litt sånn tvangspreg over å ikke kunne se på juletingene i butikken fordi da brukes julefølelsen opp. 🤯 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #63 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Så enig! Skal vi begynne å pynte til påske 1. nyttårsdag? Feire 17. mai fra uka etter påske? Det er jo egentlig det samme… Folk ødelegger for andre så lenge de deler alt i sosiale medier. Har på følelsen av at det er nettopp sosiale medier som gjør at de pynter tidlig; slik at de kan dele før andre…. Anonymkode: 29266...22a Jeg pynter ofte til påske og 17.mai i god tid før feiringene, barna kommer som regel hjem med hjemmelaget påskekyllinger og tegnede flagg. Det er vel helt normalt? Slik var det også da jeg var barn. Dere som får julen ødelagt av å se andres julepynt før 23.desember, og som nekter å gå forbi julebrusen i butikkene før dere selv synes det er ok å se det for å "ikke få julen ødelagt" er de som virkelig har problemer her, ikke vi som pynter tidlig. Anonymkode: 2ba06...58e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #64 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Folk må gjerne pynte for min del, om det så er i juli! Men - disse som pynter, sparer stort sett ikke på deling i sosiale medier…. I tillegg så pynter mange utenfor med fancy lys med «God Jul» i oktober/november… Vi andre kommer ikke unna uansett hva! Når vi som feirer jul når det faktisk er jul, så er vi lei :/, og enda kjedeligere er det å feire jul mens da disse som ikke klarer å vente spytter ut bilder med «nå var julen over for denne gang» 1. juledag. Det ødelegger tradisjoner og påvirker alle! Det er trist. Vi lever i en verden hvor tradisjoner er viktigere enn noen gang, men enkelte ødelegger dette ved å spotte jul lenge før jul! Og for små barn blir jo ventetiden inn mot julaften vannvittig lang. Anonymkode: 29266...22a Du må slutte å la deg styre av sosiale medier og andre menneskers vaner. Tradisjonene dine er jo ikke mye verd hvis de ødelegges av at du ser andre måter å gjøre ting på enn din egen. Det er dette som er ditt problem, ikke at andre feirer jul på en annen måte enn deg. Anonymkode: 2ba06...58e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #65 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er det virkelig noen som blir rasende fordi enkelte pynter til jul i egne hjem i november? Går det ikke mer på at noen er uenige i disse store endringene i tradisjoner og slikt? Av det jeg leser her på dette forumet så er det de som pynter veldig tidlig som er mest aggressive i å rakke ned på dem som mener det er for tidlig å pynte. Det slenges ut stygge ting som at disse umulig kan ha det godt med seg selv, er gledesdrepere osv. Noe av det er temmelig ufint. Anonymkode: 8db57...2c0 Ja, det er det. Se bare alle trådene som dukker opp årlig om hvor mye andres måter å feire jul på ødelegger deres egen. Vi som pynter før 23. er enkle, harry, mangler tålmodighet, ødelgger tradisjoner og sannsynligvis er det også vår feil at det er krig og inflasjon i tillegg. Har aldri sett at tidligpyntere henger seg opp i når andre pynter, bare at de stadig må inn og "forsvare" egne valg (slik lille julaften-pynterne aldri må). Anonymkode: 2ba06...58e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #66 Del Skrevet 28. november 2023 18 hours ago, AnonymBruker said: Jeg blir ikke forbanna, jeg synes bare det er synd at julen blir utvannet. Også ser jeg på det som typisk for den generasjonen som har vokst opp uten evne til å glede seg til noe, men som må ha "instant gratification". Anonymkode: 4b52f...2b2 De av oss som liker å pynte tidlig er jo nettopp av typen som gleder oss ekstremt mye til jul, og koser oss gjennom hele førjulstiden. De som pynter sent klager ofte over hvor mye stress og mas det er, og virker ikke som de gleder seg i det hele tatt. Og det er jo helt greit å ikke like jul, men at vi som begynner tidlig ikke evner å glede oss blir virkelig å snu ting på hodet. Anonymkode: 59adf...b90 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #67 Del Skrevet 28. november 2023 Tja sett i perspektiv, så har jeg lite problemer med at noen begynner tudlig. Det jeg har problemer med er denne dustete konkurransen om å starte tidligt, holde på den lengst ut i januar, for set skal liksom si noe om hvem som er mest glad i jul osv. Jeg er dritt lei av feeden full med slike dusuksjoner. Gar blokkert noen, fordi de rett og slett putter jula rett i vrangstrupen for min del. Da det for min del blir feil fokus på jul, som smitter over på Barna også. Dessuten så tenker jeg på alle som i sammeslengen blir utsatt for kjøpepress. Minnee meg om de to årene akke skulle ha khaler vaser, og spørre alle andre hva de har hatt oppi. I to år. Lite hjalp det å blokkere, for å slippe det maset der. Butikker bør ikke lage jul 3mnd før. De må for all del få ha en julekrok før, men julepynte for tidlig i gatene osv blir for meg et julemas, som tar vekk julegleden min. Og ender opp lei julen før den kommer. Ellers kan folk få pynte i juli om de ønsker det selv, men man trenger ikke klistre det opp overalt. Her har vi hatt lys i hekken allerede en mnd. Men vi setter de opp når mørket er om morgenen og tar de ned når det er lyst nok på morgenen. Her går det skolebarn, en km igjennom en mørk skog. Ca 10 barn. Og det er endel elg her. Gatelys får vi nok aldri. Så vi har litt lys, som kan lyse opp deler av den mørke veien deres. Øvrige julelys ute, settes tidligst opp 1desember. Jeg tar forøvrig ikke bilde av hekkelyset og reklamerer om at vi har pyntet hagen til jul i begynnelsen av november. Det er kun de som bor langs veien vår som ser dem. Så har ikke problemer med når folk begynner å pynte til jul. Men problemer med skrytingen og om det offentlig blir pyntet for tidlig. Det er totalt unødvendig og noe jeg har svært lite interesse av å få overalt i some Anonymkode: c3cd5...e39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #68 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Tenker at det er litt enkle mennesker. Lyset er slukket og ingen er hjemme. Men at de velger å være så enkle gjør meg ikke forbanna mer mer at jeg synes synd i de som ikke har tålmodighet, som ikke har lært seg konseptet med å vente. Synes de fremstår litt stakkarslige. Anonymkode: 5f5d2...948 Du har bekymringsfullt sterke og negative følelser rundt andre menneskers måte å lyse opp og pynte i førjulstiden. Anonymkode: 2ba06...58e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #69 Del Skrevet 28. november 2023 Grinch? Anonymkode: 4b8c8...b97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #70 Del Skrevet 28. november 2023 Har aldri blitt sint eller forbannet, men det er ingen tvil om at slike folk er litt «enkle» og sliter med å forholde seg til når julen og advent faktisk er. Ofte de samme tomskallene som hiver ut jula før den er over… Anonymkode: de79c...a20 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #71 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg syns bare det er litt synd at det går utover julestemninga mi også. Jeg må liksom spare på julestemninga ellers går jeg tom før jul. Så når jeg er på butikken må jeg unngå å se på julebrusen fordi det bruker opp julestemninga mi. Jeg er ikke sint, jeg syns bare det er litt synd at folk ikke tar hensyn til oss som ikke har evig med julestemning Anonymkode: 20c86...45b Bruker opp julestemningen? 🤔 Anonymkode: 876b7...396 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #72 Del Skrevet 28. november 2023 14 minutter siden, AnonymBruker said: De av oss som liker å pynte tidlig er jo nettopp av typen som gleder oss ekstremt mye til jul, og koser oss gjennom hele førjulstiden. De som pynter sent klager ofte over hvor mye stress og mas det er, og virker ikke som de gleder seg i det hele tatt. Og det er jo helt greit å ikke like jul, men at vi som begynner tidlig ikke evner å glede oss blir virkelig å snu ting på hodet. Anonymkode: 59adf...b90 Hadde man evnet å glede seg så hadde man også hatt evnen til å vente. Det å glede seg til å pynte til jul er en av tingene som mangler hos unge i dag. Med en gang de har lyst på julepynt så må den opp, for å glede seg til å pynte går ikke. Anonymkode: 4b52f...2b2 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #73 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hadde man evnet å glede seg så hadde man også hatt evnen til å vente. Det å glede seg til å pynte til jul er en av tingene som mangler hos unge i dag. Med en gang de har lyst på julepynt så må den opp, for å glede seg til å pynte går ikke. Anonymkode: 4b52f...2b2 Hun jeg kjenner som skal pynte til helgen har ventet siden 2. januar. Jeg tenker hun har ventet lenge nok. Jeg gleder meg over gleden hennes, og til å få se bilder av julemagien hun skaper i sitt hjem. Anbefaler deg å endre litt på tankemønstrene dine, så vil du sannsynligvis også få det bedre med deg selv. Det er veldig rart (og neppe særlig sunt) å surmule over noe så uskyldig som andres pyntevaner. Anonymkode: 2ba06...58e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #74 Del Skrevet 28. november 2023 kaarebjarne skrev (10 timer siden): Alt for å heve seg over andre undermennesker, eller hva? Ja, for du får bare tro at det er det jeg mener. Julen er en bestemt tid, bare sjekk kalenderen. Det er bare fakta, jeg er ikke typen til å tro at jeg er bedre enn andre. Anonymkode: 3b400...11b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #75 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): De av oss som liker å pynte tidlig er jo nettopp av typen som gleder oss ekstremt mye til jul, og koser oss gjennom hele førjulstiden. De som pynter sent klager ofte over hvor mye stress og mas det er, og virker ikke som de gleder seg i det hele tatt. Og det er jo helt greit å ikke like jul, men at vi som begynner tidlig ikke evner å glede oss blir virkelig å snu ting på hodet. Anonymkode: 59adf...b90 Du misforstår. Vi forbereder oss og gleder oss i hele desember, men det er stas og vente til nært jul før vi finner fram stasen; DA blir det virkelig høytid! Når man har et gode hele tida så blir man etterhvert " imun da!. Anonymkode: 3b400...11b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 28. november 2023 #76 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvem er det som blir forbannet. De aller fleste tenker som deg at det er tidlig, men bruker ikke en kalori på å være forbannet. Anonymkode: 7a343...208 Enig med deg, man kan mene mye om jul i november men har aldri verken sett eller hørt om noen som blir forbannet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #77 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du misforstår. Vi forbereder oss og gleder oss i hele desember, men det er stas og vente til nært jul før vi finner fram stasen; DA blir det virkelig høytid! Når man har et gode hele tida så blir man etterhvert " imun da!. Anonymkode: 3b400...11b Det som gir meg høytidsstemning på julaften er tente lys, duften av julemat, pynten, sølvguttene og trivelig stemning med de jeg er glad i. Hvorvidt julepynten har stått en uke eller to er helt likegyldig, vi blir ikke immune mot julen! Det er alltid like stas og høytidspreget. Denne tråden synliggjør at veldig mange voksne mennesker ikke evner å begripe at andres tradisjoner eller måter å gjøre ting på hverken er "feil" eller gjør dem til romvesener fra fremmede planeter. Så sneversynt kan man bare ikke være. Anonymkode: 2ba06...58e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 28. november 2023 #78 Del Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, for du får bare tro at det er det jeg mener. Julen er en bestemt tid, bare sjekk kalenderen. Det er bare fakta, jeg er ikke typen til å tro at jeg er bedre enn andre. Anonymkode: 3b400...11b Om du ikke var typen til å tro at du er bedre enn andre, hadde du ikke sett ned nesen din på dem heller. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #79 Del Skrevet 28. november 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Hun jeg kjenner som skal pynte til helgen har ventet siden 2. januar. Jeg tenker hun har ventet lenge nok. Jeg gleder meg over gleden hennes, og til å få se bilder av julemagien hun skaper i sitt hjem. Anbefaler deg å endre litt på tankemønstrene dine, så vil du sannsynligvis også få det bedre med deg selv. Det er veldig rart (og neppe særlig sunt) å surmule over noe så uskyldig som andres pyntevaner. Anonymkode: 2ba06...58e Dårlig og oppbrukt hersketeknikk. Jeg har det veldig bra med meg selv. Anonymkode: 4b52f...2b2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 29. november 2023 #80 Del Skrevet 29. november 2023 Folk får gjøre som dem vil, jeg syntes utelys er veldig koselig uansett anledning. Men skjønner meg ikke på dem som pynter til Jul i november og så hiver ut alt rett etter julaften. jeg har vokst opp med at vi pynter til jul og advent inne i desember, pynter juletreet 23 desember og pakker ned pynten etter nyttår. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå