Gå til innhold

negativ graviditetstest, mensen kommer ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Var redd jeg var gravid, derfor tok jeg en graviditetstest av typen Clearblue. Den viste «ikke gravid». Heldigvis. Men jeg har ikke hatt mensen på 6 uker. Bruker forresten gestagen p piller. Kan jeg være gravid fordeom? Vurderer å spør legen om jeg kan ta en test der.

Anonymkode: 91618...afd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå skal jo denne hindre eggløsning og hindre at egget eventuelt fester seg. Når tok du sukker pillene sist? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! Var redd jeg var gravid, derfor tok jeg en graviditetstest av typen Clearblue. Den viste «ikke gravid». Heldigvis. Men jeg har ikke hatt mensen på 6 uker. Bruker forresten gestagen p piller. Kan jeg være gravid fordeom? Vurderer å spør legen om jeg kan ta en test der.

Hva med å kjøpe en til test? 

Er selfølgelig andre ting som også kan gjøre til at mensen uteblir som feks stress

Anonymkode: dce85...038

Skrevet

Nå er amenore (fravær av menstruasjon) en vanlig bivirkning av gestagenpiller, som f.eks. Cerazette. Veldig mange er blødningsfriebpå gestagenpiller, og mange får uregelmessig mens. 
Jeg hadde selv ingen mens på de 9 årene jeg gikk på gestagenpreparater. Det er ufarlig og normalt. Jeg tok en graviditetstest innimellom for å dobbeltsjekke, men stolte også på testen når den var negativ.

Har du tatt tablettene som forskrevet har du ingenting å være bekymret for. 

Anonymkode: f1b22...23e

• Liker 1
Skrevet
Sofakona skrev (1 time siden):

Nå skal jo denne hindre eggløsning og hindre at egget eventuelt fester seg. Når tok du sukker pillene sist? 

Har ikke tatt sukker pillene

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har ikke tatt sukker pillene

Så du får aldri mens?

Skrevet
Sofakona skrev (2 timer siden):

Så du får aldri mens?

Gestagenpillene har ikke sukkerpiller (med unntak av Slinda), og skal tas kontinuerlig. De vil ikke nødvendigvis gi måndtlige blødninger, og mange mister mens helt på disse pillene. 
Dette er ikke det samme som kombinasjonsspillene som inneholder både østrogen og gestagen. 
Dette er prevensjon man bruker om man er komfortable med og ikke nødvendigvis få bortfallsblødning, eller om man av medisinske grunner ikke kan benytte seg av prevensjon som inneholder østrogen. Det er helt normalt og helt trygt å ikke ha mens når man bruker gestagenpreparater. 

Anonymkode: f1b22...23e

• Liker 1
Skrevet

Det er ganske vanlig bivirkning av prevensjon at mens uteblir.. Når jeg gikk på Cerazette hadde jeg mensen knapt 3 ganger i året. 

Hvis en urin prøve er negativ hjemme, er den det hos legen også.. Testene er like og fungerer på samme måte. De kan eventuelt ta en blodprøve for hcg, men har du hcg i kroppen etter så lang tid ville testen slått ut hjemme. 

Anonymkode: 1c123...af7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...