Gå til innhold

Hvirdan fokusere mindre på utseendet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle ønske jeg klarte å se bort fra utseendet i større grad men det er de damene  med flott utseende som får meg yr.

Har mine muligheter med 3-5 tinder likes daglig men e  jeg har møtt  som faller innafor  normalen utseendemessig men får ikke vibbene jeg ønsker.

Har også truffet noen veldig pene men da har enten jeg blitt underkjent eller de har hatt et eller annet skjult problem, drikker for mye eller ustabil personlighet etc (Tror dessverre  ofte det er en grunn hvis en veldig flott dame har vært singel en stund er mine erfaringer)

Har vært på ca + 10 dates, på ca 1,5-2 år som singel men synes damene lignet seg selv lite så satt filteret til maks 44

Blir jo eldre selv også så tenker jeg bør snu tankemønsteret men klarer ikke, ser personene men føler jeg  tenne på dama, det er kanskje ikke naturlig nr en bikker 50 så lurer på om det gode partner liv er kjørt

Hva tenker damene, fortsette å lete etter drømmedama eller velge en som ikke er perfekt å drite i det, eventuelt leve Solo ?

(Lurer meg på om ting er kjørt for meg ikke finner jeg noen jeg virkelig liker ellers må jeg late som hvis jeg skal ha noen i livet for det vil jeg)

Mann 50 

PS: Tror jeg er lik en del menn og kanskje kvinner også(Vi vil ha det perfekte men glemmer å sjekke speilet å singellivet fortsetter)

Anonymkode: 64ed2...a98

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skulle ønske jeg klarte å se bort fra utseendet i større grad men det er de damene  med flott utseende som får meg yr.

Har mine muligheter med 3-5 tinder likes daglig men e  jeg har møtt  som faller innafor  normalen utseendemessig men får ikke vibbene jeg ønsker.

Har også truffet noen veldig pene men da har enten jeg blitt underkjent eller de har hatt et eller annet skjult problem, drikker for mye eller ustabil personlighet etc (Tror dessverre  ofte det er en grunn hvis en veldig flott dame har vært singel en stund er mine erfaringer)

Har vært på ca + 10 dates, på ca 1,5-2 år som singel men synes damene lignet seg selv lite så satt filteret til maks 44

Blir jo eldre selv også så tenker jeg bør snu tankemønsteret men klarer ikke, ser personene men føler jeg  tenne på dama, det er kanskje ikke naturlig nr en bikker 50 så lurer på om det gode partner liv er kjørt

Hva tenker damene, fortsette å lete etter drømmedama eller velge en som ikke er perfekt å drite i det, eventuelt leve Solo ?

(Lurer meg på om ting er kjørt for meg ikke finner jeg noen jeg virkelig liker ellers må jeg late som hvis jeg skal ha noen i livet for det vil jeg)

Mann 50 

PS: Tror jeg er lik en del menn og kanskje kvinner også(Vi vil ha det perfekte men glemmer å sjekke speilet å singellivet fortsetter)

Du må date damer på din egen alder. Det finnes mange flotte, pene damer rundt 50. Slutt å løpe etter modellpene smårips - de er enten ikke interessert, eller har enorme issues som gjør at de tror de ikke kan få bedre. De fleste pene, unge damer vil ha kjekke, unge menn. Ikke deg.

Anonymkode: d529b...2b4

• Liker 7
Skrevet

Fortsett som solo. Kanskje møter du noen en dag som er helt perfekt for deg. Men ikke gå inn i et forhold med en kvinne du ikke synes er helt topp. Jeg opplevde det en gang, det var et mareritt og har satt spor.

Anonymkode: 69c73...2dc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fortsett som solo. Kanskje møter du noen en dag som er helt perfekt for deg. Men ikke gå inn i et forhold med en kvinne du ikke synes er helt topp. Jeg opplevde det en gang, det var et mareritt og har satt spor.

Anonymkode: 69c73...2dc

Ja, for et mareritt når en normal mann finner en normal dame. Menn anno 2023 er utrolig bortskjemte. De har svært lite å tilby selv, men mener de fortjener det perfekte.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, for et mareritt når en normal mann finner en normal dame. Menn anno 2023 er utrolig bortskjemte. De har svært lite å tilby selv, men mener de fortjener det perfekte.

Begynner å innse at jeg har for høye ønsker , men ikke lett å når en gi opp drømmen.

Spørsmålet er mer hvordan en kan  si til seg selv, henne er super å mene det utenat det går utover fornøydfaktor. (Lurer seg selv eller andre)

TS (Tror dette er et generelt problem for kvinner også, mange som går årevis å sier det er bare håpløse menn der ute)

Skrevet

Jeg vil jo ha en mann som synes at jeg er "perfekt" for ham. 

Men jeg er slett ikke perfekt. Og min kjæreste er ikke perfekt. Men for meg er han blitt det mer og mer. I starten fikk jeg ikke de vibbene, som du sier. Samtidig synes jeg han var fantastisk på mange måter. Jeg bestemte meg for å gi det en sjanse. Nå er jeg blitt kjempe glad i ham, og kunne ikke tenke meg en annen mann.

Jeg tror at kjæresten blir mer og mer perfekt for deg jo lengre tid dere har vært sammen og du kjenner hvor glad du er i henne.

En person man er veldig glad i, blir det vakreste i dine øyne

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Begynner å innse at jeg har for høye ønsker , men ikke lett å når en gi opp drømmen.

Spørsmålet er mer hvordan en kan  si til seg selv, henne er super å mene det utenat det går utover fornøydfaktor. (Lurer seg selv eller andre)

TS (Tror dette er et generelt problem for kvinner også, mange som går årevis å sier det er bare håpløse menn der ute)

Nei. Når vi "går rundt og sier at det bare er håpløse menn", mener vi ikke at alle andre menn enn 20 år yngre ultrakjekke hunks, er håpløse. Med håpløse mener vi som regel fuckboys, mammadalter, menn uten boevne, alkoholiserte menn og lignende.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva er utgangspunktet ditt da? Du skriver ganske usammenhengende, litt vanskelig å forstå hva du egentlig mener her. Går du kun etter damer som er veldig pene og samtidig en god del yngre? Er 44 øvre grense? (det er kun et lite mindretall av kvinner som søker menn høyere opp i alder enn 5-6 år, dvs at du utelukker nesten alle som søker menn rundt din alder) Har du selv vært i langt forhold tidligere og har barn, eller har du aldri vært i et langvarig (mer enn 7-8 år) forhold? Hvis det siste er tilfelle så vil du stille veldig dårlig hos damer som ønsker noe varig. Møter du også damer utenom appene? jeg syns det er litt merkelig hvis du er 50 år og aldri har opplevd at tiltrekning kan komme etter hvert som du blir godt kjent med en person, feks når man jobber sammen e.l. Og da mener jeg ikke at du må tenne veldig seksuelt på vedkommende, men at du begynner å virkelig like en person, og opplever at du ser på dem som mer attraktive etter hvert. Som kvinne opplever jeg det stadig vekk. Og godt er det, for det er ikke akkurat mange menn rundt 50 som er veldig kjekke og sexy sånn ved første øyekast. Skulle man gått ut fra det så hadde det bare vært å belage seg på å være singel resten av livet.

Og du, 10 dater er veldig lite å konkludere på. Jeg har vært singel mye lengre enn deg, selv om jeg også har hatt en del perioder hvor jeg har datet noen over lengre tid. De fleste må møte ganske mange før det plutselig er full klaff. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg blir jo litt nysgjerrig på hvor på utseendeskalaen du selv befinner deg, TS? Mange menn overvurderer nemlig sin egen tiltrekningskraft VELDIG!

Uansett så er det jo slik at du må være tiltrukket av hele mennesket hvis et forhold skal være liv laga...så jeg ville droppet å lete på Tinder eller andre steder der folk legger ut redigerte eller gamle bilder av seg selv. Nyt singellivet, finn deg kanskje en ny hobby som kan fungere som en sosial arena? Er du for eksempel interessert i trening og/eller friluftsliv? Damer med disse interessene har vel jevnt over et flottere utseende enn dem som "bare" ligger på sofaen og spiser sjokolade ;) Meld deg inn i en eller annen forening der du kan treffe likesinnede?

Plutselig dukker det kanskje opp ei dame du liker! Og hvis ikke: Det er faktisk bedre å leve alene enn med noen du ikke er helt fornøyd med.

Og, med fare for å høres litt brutal ut: Du har ikke sjans på damer som er ti år yngre enn deg med mindre du er VELDIG flott selv! De flotte førtiåringene er nemlig sammen med jevnaldrende eller til og med yngre menn.

Anonymkode: 51de9...a68

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er 28 og går etter utseendet på menn jeg også, men som 50 åring er du neppe et glansbilde selv og siden du kun får et par matcher om dagen på tinder (jeg får mange hundre opp mot tusen daglig) har du ikke mye du skulle sagt om kvinners utseende. Jeg har aldri sett en norsk mann i 50 årene jeg har tenkt ser bra eller ok ut, så damer i den alderen må tåle ganske ille utseende på mennene. Da er det bedre å leve enslig enn å gå for noen du ikke er tiltrukket av om du ikke klarer å senke utseendeforventningene dine 

Anonymkode: 4942e...811

• Nyttig 3
Skrevet

Når du setter filteret til max 6 år yngre enn deg selv gir du et tydelig signal til kvinner under 44 også, at de er i ferd med å bli lite verdt for deg. 

Det er dessverre helt naturlig at både kvinner og menn blir foretatt og værbitt i middelalderen. Det å falle for noen ved første blikk er lettest med pene mennesker. 

Anonymkode: 29d17...511

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når du setter filteret til max 6 år yngre enn deg selv gir du et tydelig signal til kvinner under 44 også, at de er i ferd med å bli lite verdt for deg. 

Det er dessverre helt naturlig at både kvinner og menn blir foretatt og værbitt i middelalderen. Det å falle for noen ved første blikk er lettest med pene mennesker. 

Furet og værbitt.

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er 28 og går etter utseendet på menn jeg også, men som 50 åring er du neppe et glansbilde selv og siden du kun får et par matcher om dagen på tinder (jeg får mange hundre opp mot tusen daglig) har du ikke mye du skulle sagt om kvinners utseende. Jeg har aldri sett en norsk mann i 50 årene jeg har tenkt ser bra eller ok ut, så damer i den alderen må tåle ganske ille utseende på mennene. Da er det bedre å leve enslig enn å gå for noen du ikke er tiltrukket av om du ikke klarer å senke utseendeforventningene dine 

Må bare påpeke at det å sammenligne menn sine antall likes med en kvinnes antall likes er helt absurd. Lager jeg en profil på Tinder med bilde av en kommode, og ingenting annet, så får jeg flere hundre likes for dagen. Om ikke unge damer vet dette så er det ikke rart de blir kresne.

Anonymkode: d0362...7c9

Skrevet

Altså, det er jo ganske vanlig å ønske en potensiell partner som tar seg godt ut, selv om du kanskje får mye pepper for det. Og kvinner gjør i høyeste grad det samme selv, men det snakkes det ofte ikke så høyt om merker jeg. 

Men uansett, så tror jeg nok det er lurt å ikke være så opptatt av alder. Selvsagt finner man oftere mer attraktive potensielle partnere blant de som er noe yngre, men det finnes fortsatt folk som tar vare på seg selv også som eldre, både blant menn og kvinner. Ved å ha aldersfilteret slik du har nå, så kan du potensielt gå glipp av noen som kunne vært en match. Så bør du også kunne tilby det samme selv, dersom du ønsker en partner over gjennomsnittet med tanke på utseende, så bør du også kunne ta deg bra ut selv. Tren, stell håret, ha freshe og fine klær osv. 

Anonymkode: 91ed8...81b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Altså, det er jo ganske vanlig å ønske en potensiell partner som tar seg godt ut, selv om du kanskje får mye pepper for det. Og kvinner gjør i høyeste grad det samme selv, men det snakkes det ofte ikke så høyt om merker jeg. 

Men uansett, så tror jeg nok det er lurt å ikke være så opptatt av alder. Selvsagt finner man oftere mer attraktive potensielle partnere blant de som er noe yngre, men det finnes fortsatt folk som tar vare på seg selv også som eldre, både blant menn og kvinner. Ved å ha aldersfilteret slik du har nå, så kan du potensielt gå glipp av noen som kunne vært en match. Så bør du også kunne tilby det samme selv, dersom du ønsker en partner over gjennomsnittet med tanke på utseende, så bør du også kunne ta deg bra ut selv. Tren, stell håret, ha freshe og fine klær osv. 

Det hjelper ikke å gjøre alt det du skriver, all den tid han er 50. Ingen damer på 25 vil synes en striglet 50-åring er mer spennende enn en striglet 25-åring. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det hjelper ikke å gjøre alt det du skriver, all den tid han er 50. Ingen damer på 25 vil synes en striglet 50-åring er mer spennende enn en striglet 25-åring. 

Det vil selvsagt kunne hjelpe godt på, avhengig av hvordan han tar vare på seg selv. Men nå var jo heller ikke poenget med posten å fortelle TS om hvordan man kan være attraktiv kun for de yngre, men at man også kan finne bra utseende også i høyere aldersgrupper. Var jo derfor jeg skrev at man ikke bør være så opptatt av aldersfilter.

Skrevet

Hvis du skal ha draget på damer som er såpass mye yngre enn deg, og du har høye krav til utseende, så må du også være tydelig på hva du har å tilby. 

Ditt høye fokus på utseende vil for mange være lite attraktivt. 
Du sier at du tror mange fine damer som har vært singel lenge har skjulte problemer, hvor lenge har du selv vært singel? Er du bevist på dine egne feil? 

Om det gode partnerlivet er over, kommer an på hva man fokuserer på. 
De fleste jeg kjenner mener at det gode partnerlivet handler om det indre, ikke det ytre. 
Selvfølgelig ser man noe på utseende når man skal date, men jo høyere krav man har, jo mindre muligheter. Og leter man etter "topp 2%" så bør man selv ha nok å tilby til å utkonkurrere andre potensielle for den personen. 

Anonymkode: 89b2d...ff8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mann 50 

Du har jo ikke noe å tilby en så mye yngre dame? Rar tankegang. Mye eldre kjæreste er absolutt ikke noe å trakte etter, og absolutt ikke etter 30.

Anonymkode: 76d20...6c4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

28 er for ungt har 33 som nedre filter

TS

Skrevet

Du er singel fordi du går etter yngre modeller. Du er 50, finn deg noen 40+, om de ikke synes du er for gammel da😉

Anonymkode: 1979d...680

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...