AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #1 Skrevet 27. november 2023 Jeg har hatt lavt stoffskifte siden 2007. I løpet av disse årene ble jeg pådyttet Levaxin flere ganger, og opplevde intet annet enn bivirkninger av denne medisinen. Jeg ble også verre og verre av sykdommen, og minner fra flere av årene ligger inne i "tåka". Til slutt begynte jeg å sovne på jobbmøter og klarte ikke å konsentrere meg. Fikk ny lege, som skrev ut Thyroid NAF, som er naturlig hormon fra gris. Tre dager senere er jeg et helt annet menneske. Hva var poenget i å plage meg i 16 år? Jeg kunne ha hatt mye bedre livskvalitet disse årene, gjort mer med barna og oppnådd mer ellers. Fytti helvete. Anonymkode: 25c2c...a47 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #2 Skrevet 27. november 2023 "Hvorfor gis ikke Armour/Thyroid NAF som førstevalg av medisin til oss med lavt stoffskifte?" Penger. Levaxin er det billigste alternativet, og da er det naturlig at man starter der, og for flertallet vil den fungere greit. Det er derfor ikke feil at alle starter med Levaxin. Problemet er når legene er uvillige til å vurdere alternativer eller tilleggsbehandling dersom Levaxin ikke gir tilstrekkelig bedring av symptomer. Jeg har selv hatt hypothyreose og gått på Levaxin (det het vel Thyroxin da jeg startet) i ca 30 år. For noen år siden traff jeg i et velsignet øyeblikk på en endokrinolog som mente det var en selvfølge at vi kunne teste ut Liothyronin i tillegg for å se om det kunne hjelpe på plager. Tidligere endokrinologer var veldig i mot, det var nesten som å banne i kirka å bare hviske om T3. Nå har jeg brukt Lio i årene siden, og hver gang jeg treffer på en ny endokrinolog (eller da jeg fikk ny fastlege) er jeg bekymret for at de vil snappe den ut av medisinlista igjen. 🙄 (Jeg gikk ikke til endo pga av stoffskiftet, men når jeg først var der for en annen diagnose tok de for seg stoffskiftet i samme slengen.) Anonymkode: d3397...e16
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #3 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har selv hatt hypothyreose og gått på Levaxin (det het vel Thyroxin da jeg startet) i ca 30 år. For noen år siden traff jeg i et velsignet øyeblikk på en endokrinolog som mente det var en selvfølge at vi kunne teste ut Liothyronin i tillegg for å se om det kunne hjelpe på plager. Tidligere endokrinologer var veldig i mot, det var nesten som å banne i kirka å bare hviske om T3. Heldig du. Jeg hadde store forhåpninger til Lio, og min endokrinolog var mer enn villig til å prøve. Desverre merket jeg ingen forskjell. Han sa også at så mange som en tredjedel aldri ville føle seg bra og opplagte, uansett hvor velregulerte de blir. Naturlig Thyroid har jeg aldri prøvd, og ville hatt lave forventninger, klok av skade. Anonymkode: 4cb6d...632
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #4 Skrevet 27. november 2023 Kan ikke skjønne at grisehormoner er mer naturlige enn sauehormoner som Levaxin er basert på Anonymkode: 857c1...635
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #5 Skrevet 27. november 2023 Jeg synes det er greit å tilby Levaxin som første valg. Mange fungerer fint på den. Det viktige her er at legen sjekker tsh, ft4 og ft3. Dessverre så er de alt for mange leger som kun ser på tsh. NDT laget av grisekjertel finnes kun på registreringsfritak og pasienten må betale alt selv. Har gått på Erfa/Armour i over 10 år. Pr. i dag bruker jeg 12000 kr i året på medisin. For meg er det verdt det siden jeg da klarte å komme meg tilbake til jobb. Anonymkode: f21ae...8e5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #6 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan ikke skjønne at grisehormoner er mer naturlige enn sauehormoner som Levaxin er basert på Anonymkode: 857c1...635 Levaxin er syntetisk T4. Ts, det er fysisk umulig at 3 dager på annen stoffskiftemedisin kan ha fikset deg. De virker ikke så fort. Anonymkode: 90ec4...e93
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #7 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Levaxin er syntetisk T4. Ts, det er fysisk umulig at 3 dager på annen stoffskiftemedisin kan ha fikset deg. De virker ikke så fort. Anonymkode: 90ec4...e93 Det er mulig for TS å merke en bedring etter tre dager, spesielt siden Thyroid NAF inneholder T3 som er mer hurtigvirkende. Men ja, det vil ta mye lengre tid å nå den optimale, og mer langsiktige effekten. Anonymkode: d3397...e16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå